Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gmailin sähköposti kiristää koko ajan ehtoja

Vierailija
26.11.2021 |

Aikoinaan Google mainosti Gmailin sähköpostia, että siinä on rajaton tilamäärä. Nyt on alkanut tulla ilmoituksia, että tila on lähes täynnä ja et voi ehkä vastaanottaa tai lähettää sähköpostia, vaikka tilaa on käytetty vain 90 % ja tarjotaan maksullisia paketteja.

Mielestäni tämä on huijausta ja Google pyrki vain keräämään asiakkaita kunnes alkoi kiristämään ehtoja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK

Vierailija
2/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se silloin 2004 varmaan tuntui rajattomalta, mutta eihän tuollainen 15 (?) gigaa riitä nykyään mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuttuu.

Vierailija
4/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta, kun voittoa tavoitteleva yritys muuttaa ilmaisen palvelun ehtoja? Onko sinulla siis subjektiivinen oikeus vaatia keneltä tahansa mitä tahansa ilmaiseksi?

Vierailija
5/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se tila voi loppua....kun saa jonkun viestin, sen poistaa ja kun/jos lähettää , niin senkin poistaa kun asia on loppuun käsitelty lähettäjän ja saajan välillä.

Vierailija
6/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös poistaa ne yli 10 vuotta postilaatikossasi muhineet mainokset ja muut turhat viestit ja saat ilmaiseksi saman verran lisätilaa postilaatikkoosi.

Vierailija
7/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä postilaatikot niin tilaa tulee.

Vierailija
8/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on gmailissa hurjat 11 megaa, miten 15 G voi edes tulla täyteen?

Vierailija
9/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit myös poistaa ne yli 10 vuotta postilaatikossasi muhineet mainokset ja muut turhat viestit ja saat ilmaiseksi saman verran lisätilaa postilaatikkoosi.

Tämä. Ei siellä kaikkea tarvitse säilöä..

Vierailija
10/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se silloin 2004 varmaan tuntui rajattomalta, mutta eihän tuollainen 15 (?) gigaa riitä nykyään mihinkään.

Google nimenomaan aikoinaan mainosti, ettei silloin ollut mitään rajaa sähköposteille tai tilalle. Olen poistanut pari tuhatta sähköpostia ja jäljellä on noin 5000 sähköpostia. Minusta se ei ole enää kovin paljon.

Vierailija
11/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä sähköpostiosoitteita voi avata rajattomasti. Minullakin useita, jokaiselle oma tarkoitus. Kaverit, nettimyynnit, nettitilaukset kaupoista...

Vierailija
12/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä poistanut gmailista muuta kuin roskapostin ja tili on ollut minulla käytössä 13,5 vuotta. Kävin nyt uteliaisuudesta kattomassa että oon käyttänä tallennustilasta kokonaiset 22,4 %. Että eipä tässä vielä hätää ole :D

Vierailija
13/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google nimenomaan aikoinaan mainosti, ettei silloin ollut mitään rajaa sähköposteille tai tilalle. Olen poistanut pari tuhatta sähköpostia ja jäljellä on noin 5000 sähköpostia. Minusta se ei ole enää kovin paljon.

Oletko varma ettei sinulla ole täynnä google drive tai google photos?? Minulla on saapuneita sähköposteja yli 6000 ja itse gmail vie 15 gigan tallennustilastani vain noin 13 %.

Vierailija
14/14 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet android-käyttäjä, sulla saattaa olla kännykän/tabletin valokuvien varmuuskopiointi automaattisesti Google Kuvat -palveluun. Silloin tila täytyy yllättävän nopeasti, koska tuo tila on Gmailin, Driven ja kuvien yhteinen. Kannattaa siis tsekata myös kuvat ja Drive, jos tila meinaa loppua kesken.