Löysin madon sängystä
Suoristin petivaatteita äsken ja peiton alta löytyi ruskea, muutaman sentin pituinen kuollut mato. Kyllä alkoi oksettamaan, vaihdoin lakanatkin muutama päivä sitten ja taitaa mennä taas vaihtoon.
Mikähän mato tuo mahtaa olla ja mistä peräisin, ei kai vaan kihomato? :o Eläimiä en omista eli ei ainakaan sellaisten kuljettama...
Kuva: http://aijaa.com/hFi9W9
Kommentit (27)
Minä olisin jo heivannut sen kauratyynyn helvettiin, jos olisi pieninkään epäilys että sieltä voisi tulla matoja.
..Eihän voi? Mulla on kauratyyny, ollut käytössä jo vuosia ja sitä on lämmitetty sekä mikrossa että uunissa. Eihän siellä voi olla matoja, eihän? Tiedän että ei. Silti tekisi mieli viskata se pihalle.
Tuo on tavallinen kastemato. Miten lie kulkeutunut.
Joku lintu pudottanut nokastaan, kun lakana on ollut ulkona kuivumassa. Jäänyt sinne taitojen väliin ja ajan myötä kuollut ja kuivettunut.
Jännittävä vuodenaika kastematolöydölle.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:31"]Joku lintu pudottanut nokastaan, kun lakana on ollut ulkona kuivumassa. Jäänyt sinne taitojen väliin ja ajan myötä kuollut ja kuivettunut.
[/quote]
Näillä säillä onkin ideaalia kuivattaa lakanoita ulkona... Sataa ja on kosteaa :-D
Onkimatohan se siinä. Asuuko huushollissasi jekutusikäisiä?
Ihme vittuilua näillä turhanhuutelijoilla taas heti ensimmäiseks. Keksikää parempaa tekemistä idiootit.
https://www.google.fi/search?q=kihomato&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=2YPnVKyAKcXiywPwvIKQCg
Ja ei siihenkään kuole.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:26"]
[/quote]
Onko tosiaan? Aika pieneltä näyttää.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:14"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:14"]
[/quote]
[/quote]
Matoja voi asustella patjoissa. (Tästä syystä yli 5 vuotta vanha patja on kuulemma kyseenalainen.)
Onko kukaan edes ongella käynyt? Se on selvä Kihomato ja Lääkäri auttaa tästä eteenpäin. Sitä vaan vieläkin ihmettelen, että missä teille muille tähän keskusteluun osallistuneille sitä älliä on jaettu?
Onpa pikkanen, melkeinpä soma :] muuten sanoisin että pikku kastemato, mutta löytöpaikka perin outo.
Onko vuodevaatteet olleet ulkona tuultumassa ja onko todennäköistä, että joku olisi pudonnut maahan? Asutko sellaisella alueella, jossa maa on lumeton? Onko se tuossa kuvassa luonnollisessa koossa? Eikä vasrmasti ole ohut ulosteluikaus?
Ne ryömii perseestä ulos. Thats it!
Ihan ällilläkin näkee ettei tuo ole kihomato.
Mä en jotenkin nää tossa kastemadolle kuuluvaa "paksumpaa" osaa vaikka muuten näyttääkin kastemadolta.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:50"]
Siis oikeesti löysit lakanoista? Tiedän yhden tapauksen kun vanhassa talossa katosta (puinen) oli tippunut matoja sängylle...sitä en muista mitä asialle tehtiin. Mutta niitä oli siellä katossa kyllä aika paljon.
Kohomatohan toi EI ole eikä jauhomatokaan.
[/quote]
Kerrostalossa asun enkä aiemmin ole matoja asunnossa nähnyt. Luojan kiitos ei sentään kihomato... Silti todella ällöttävää!
Mitä luulette voisiko olla peräisin lämmitettävästä kauratyynystä?
[/quote] Empä tiedä, luulinkin nimittäin ensin jauhomadoksi mutta kuin katsoin tarkemmin niin ei mielestäni ole. Jauhomadoilla on pienet "jalat" ja myös "raitoja". (Tiedän kun mulla on niitä liskoja varten.) Mutta ehkä se on mahdollista että olisi siitä tyynystä, toihan on varmaan oikeesti tosi pieni niin että tuskin tekis mitään reikää vaik tulis tyynystä ulos. ...Ja tässävaiheessa repisin tyynyn auki ja tutkisin sen koska mun ois PAKKO saada tietää onko siinä matoja.