Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos sanon että en pidä pikkulapsista?

Vierailija
20.02.2015 |

En erityisemmin pidä pikkulapsista, siis alle kouluikäisistä. Mitä ajattelet minusta jos kertoisin tällaisen asian? 

Kavereideni kanssa olemme tästä joskus puhuneet ja KAIKKIEN mielestä tämä on outoa. Varsinkin kun työskentelen kouluikäisten ja nuorten parissa. Heidän kanssaan on luontevaa olla. Omat lapseni ovat nyt kouluikäisiä, mutta ihania olivat toki pieninäkin.

Kavereideni mielestä pienemmät lapset ovat ihanampia kuin isot ja heistä on outoa että mieluummin työskentelen/vietän aikaa 10 tai 16-vuotiaiden kanssa kuin 3 tai 5-vuotiaiden kanssa. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole näiden vastausten perusteella ihan outo.

Käyttäydyn pienten lasten seurassa ihan kohteliaasti. Osaan höpsötellä ja ihastella lapsia. En silti tunne, että he olisivat yleensä erityisen ihania, toisin kuin kaverini tuntevat. Heistä moni lapsi on ihan ylisöpö, minusta ei. Moni koulu- tai teini-ikäinen on taas mielestäni söpö ja hauska. 

En tietenkään yleensä huutele missään että en pidä lapsista, mutta asia on kuitenkin tullut puheeksi. Lähimmillekään kavereilleni en kuitenkaan sanoisi, että itse asiassa heidän nököhampaiset ja räkänenäiset vinkujalapsensa ovat mielestäni oikeastaan ärsyttäviä. Hoidan siis roolini esim. kummitätinä tai lastenvahtina kunnialla ja lapset selvästi pitävät minusta. Osaan ammattinikin puolesta hyvin olla lasten kanssa. Keksin paljon tekemistä ja osaan olla hassu ja kiva. En kuitenkaan nauti lapsista, toisin kuin moni näyttää nauttivan.

ap

Vierailija
22/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, minä inhosin rääkyviä kakaroita. Ei minulla aikuisenakaan koskaan ole ollut sellaista tunnetta, että lapset ovat ihania. Omia lapsia tietenkin rakastan, mutta se on aivan eri asia. Muiden lasten itkeminen, huono käytös tms saa minussa yleensä pienen ärtymyksen tunteen heräämään. Tästä syystä en ole hakeutunut lastenhoitoalalle, koska en todellakaan koe olevani omimmalla alueellani vieraita lapsia hoitaessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että et vain tunne tarpeeksi hyvin ketään pientä lasta. Lapsiin kiintyy ja heidät huomaa hauskaksi seuraksi vasta kun viettää melko paljon aikaa heidän kanssaan.

Vierailija
24/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä. En mäkään pidä erityisemmin minkään ikäisistä lapsista, paitsi omasta.

Vierailija
25/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua oikein hyvin.

t. teini-ikäisten kanssa vapaaehtoistöitä tekevä, päiväkodin työntekijä

Vierailija
26/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taisit tavata mut, kun olin pieni :D
-tyttö 17 v.

Vierailija
27/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina mietin, miten tällaiset ihmiset ratkaisisi sen ongelman, missä pikkulapset pidettäisiin ensimmäiset vuodet, jos he kuitenkin jossain vaiheessa muuttuisivat hyväksyttäväksi. Niinkuin koiran voi hakea löytöeläinkodista jos ei tykkää pentuvaiheesta ;-)

Vierailija
28/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samis! Pikkulapset ei juurikaan kiinnosta, vauvat vielä vähemmän. Omat oli tietty rakkaita pieninäkin, mutta odotin innolla että kasvavat enkä todellakaan kaipaa vauva- ja pikkulapsiaikaa, hyvä vaan etteivät kestäneet yhtään pidempään! Viihdyn huomattavasti paremmin isompien lasten kanssa, sanotaan noin eskari-iästä ylöspäin.

Vierailija
29/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No että sittenhän meitä on kaksi. 

Vierailija
30/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:28"]Ajattelisin että et vain tunne tarpeeksi hyvin ketään pientä lasta. Lapsiin kiintyy ja heidät huomaa hauskaksi seuraksi vasta kun viettää melko paljon aikaa heidän kanssaan.
[/quote]
Ai jos aloittajalla on jo kouluikäisiä lapsia?

Vierailija
31/31 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en pidä lapsista ollenkaan, sinä sentään tykkäät niistä isommista. T.16v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi