Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, jos ei ole tarpeeksi sairs työkyvyttömyyseläkettä saadakseen?

Vierailija
20.02.2015 |

Mitä kuuluu tehdä, jos on sairas, muttei liian sairas saadakseen edes osatökyvyttömyyseläkettä? Eräs sairauksistani on sellainen, että se tekee minut työkyvyttömäksi keskimäärin, sanoisinko, yhdeksi päväksi viikossa. Tämä on saavutettu lääkityksellä ja kotonaololla. Ennen tätä olin töissä, ja sairaspäiviä oli pahimmillaan viisi viikossa, parhaimmillaankin pari. Mun oli pakko lopettaa työt, ja muuttunen elämäntilanteeni takia en sitten enää mennytkään töihin.

Ongelma nro. yksi on, että en tiedä, mikä osa parantuneesta kunnostani johtuu lääkityksestä ja mikä kotonaolosta. Sairaus saattaa siis palautua yhtä huonoksi kuin ennen, jolloin varmaankin sitten voisin hakea eläkettä? (tai keksiä jostain työn, jota voisin tehdä, vaan mikähän se olisi...?) Vaikka sairaus pahenisikin "vain vähän", olisi se kannaltani huono juttu, koska lääkkeitä ei tulisi ottaa turhaan (ovat aika myrkkyä) ja olisin töiden takia kamalissa tuskissa... Kaikenlisäksi työnantaja saisi kokea jatkuvia poissaoloja minun taholtani ja varmaan en voisi pitää mitään työpaikkaa kauaa (ei kai kukaan tällaista työntekijää halua?).

Kuitenkin, jos en hae töitä/mene työkkäriin tms, en saa mitään mistään.

Sitten on vielä nämä kaikki muut sairaudet, jotka rajoittavat entisestään työntekoa ja nekin pitää ottaa huomioon... Ja on yksi uusi sairaus, jonka hoidosta ja ennusteesta en tiedä vielä mitään... Ajattelen välillä, että en jaksa edes yrittää mitään työntekoa ja mieluummin elän köyhänä, mutta kai mullakin on oikeus jonkinlaiseen työhön ja toimeentuloon? Kai mun on siis pakko mennä väkisin töihin ja elää kipujen kanssa ja ylilääkitä itseäni ainakin jonkin aikaa? Onko mulla muita mahdollisuuksia? Voisin tietenkin ottaa työtä, jota voin tehdä silloin kun jaksan, mutta mitähän se olisi? Yksityisyrittäjäksi musta ei ole, olen täysin päinvastaista lajia, en yrittäjätyyppiä laisinkaan... en kertakaikkiaan osaisi sellaista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet osa-aikatöihin?

Vierailija
2/2 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opteam yms. tarjoavat esim. kaupan alan töitä, vuorot varataan itse netistä eli voit tehdä töitä viikossa vaikka 4 tai jos on terve olo niin 40 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä