Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nyt reilua?

Vierailija
20.02.2015 |

Ollaan asuttu poikaystävän kanssa nyt 1,5 vuotta yhdessä, seurusteltu vähän yli 3v. Hänellä on ollut koira jo kohta 5v, eli siis ennen kuin tulin kuvioihin. Pidän koirasta, ja nyt kun ollaan asuttu yhdessä, päätettiin myös laittaa koiraan liittyvät kulut puoliksi, ja esimerkiksi koiran ulkoilutuskäynnit menevät aika 50/50. Tätä kautta ollaan enemmän oma pieni perheemme, ainakin omasta mielestäni. Muutenkin pyrimme pistämään kulut puoliksi. Olemme molemmat opiskelijoita.

Nyt kun poikaystäväni aloitti opiskelunsa ohella uuden työpaikan, hänen aikataulunsa on yllättäen melko erilainen, ja minä otan esimerkiksi juuri koiran ulkoilutuksesta enemmän vastuuta. Nyt kuitenkin aivan puskista poikaystäväni ehdotti, tai pikemminkin totesi, että kun kaikki muukin menee puoliksi koiran suhteen, minun pitäisi maksaa hänelle puolet koiran ostohinnasta, niin se olisi enemmän yhteinen. Siis miksi? Minulla ei ole mitään ongelmaa esimerkiksi koiran ruuan ostamisesta tai eläinlääkärimaksuissa. Tai ylipäätään siinä että koira on virallisesti siis hänen. Koira on maksanut 1500e silloin viisi vuotta sitten, ja nyt minun pitäisi maksaa hänelle 750e. En ymmärrä. Onko tämä nyt perusteltua? En tiedä mitä pitäisi hänelle sanoa, tuli niin puskista tämmöinen typerä ehdotus.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa :DD

Vierailija
22/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:53"]Taidatte olla aika nuoria tai sitten muuten vaan tosi lapsellisia. Ei aikuiset ihmiset toimi parisuhteessa noin. 
[/quote]

Usko tai älä, mut kaikenlaista hiihtäjää ja järjestelyjä on ihan varttuneimpienkin kanssa.

Ja tässä miehellä on kyl joku motiivi daada yhtäkkiä isompi summa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo kuulostaa ihan passelilta järjestelyltä. Siis tuo miten ootte eläneet, ei tuo miehen ehdotus. Ei ole reilua pyytää tuollaista, mutta varmaan ihan ok kysyä mihin rahaa tarvitsee. Onko sinulla tuollaista summaa ykskaks edes maksaa?

24/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille,että et enää halua koiraa puoliksi ja luovutat sen kokonaan hänelle. Voi sitten ostaa ihan itse koiran ruuat ja ulkoilutta sitä.

Vierailija
25/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä idea. Itsellänikin on kolme koiraa, jotka otin ennen suhteen alkua. Jokaisesta olen maksanut 1100e ja mieheni on hyvin kiintynyt karvaturreihin. Taidanpa lyödä laskun pöytään, mutta pitää varmaan miettiä paljosalennusta esim 5%?

Vierailija
26/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:09"]

Onpa hyvä idea. Itsellänikin on kolme koiraa, jotka otin ennen suhteen alkua. Jokaisesta olen maksanut 1100e ja mieheni on hyvin kiintynyt karvaturreihin. Taidanpa lyödä laskun pöytään, mutta pitää varmaan miettiä paljosalennusta esim 5%?

[/quote]

Muista ottaa huomioon myös koirien arvonalentuminen! :D

Vierailija
27/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävästi siltä, että mies aikoo ottaa eron ja jättää koiran sulle... :( ja "järkeili" siis niin että saa vielä tilanteesta rahaakin, eihän hän voisi yhtäkkiä myydä koiraa ulkopuoliselle ilman, että sinä alkaisit epäillä jotain olevan tekeillä. Miksi muuten ehdottaisi jotain noin typerää.

Vierailija
28/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP, älä kehtaa edes ajatella jättäväsi kertomatta meille sitten miehen selitystä ja reaktiota.

Vierailija
29/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:09"]

[/quote]

Muista ottaa huomioon myös koirien arvonalentuminen! :D
[/quote]

Saakohan näyttelymenestyksestä lisäarvoa

Vierailija
30/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tässä alkaa ihan jännittämään.. Mies tulee neljältä kotiin, ajattelin kysäistä jossain vaiheessa vaikka kun syödään tai jotain. Mutta nyt, ulos koiran kanssa  ->

ap

Vierailija
31/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ehdotuksia sitä kuulee :D tuuhan ap kertomaan, miten mies otti sun kieltäytymisen maksusta ja mitä perusteita moiselle ehdotukselle vielä kehitteli.

Vierailija
32/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas.

En tiiä onko tätä tilannetta paremmin mahdolista kuvailla kun vain sanoilla huoh miehet (ja huoh minä). Mies tuli kotiin ja siinä laittoi ruokaa ja minä pähkäilin kuumeisesti mitä helvettiä mä teen. Nyt äsken kun oltiin vastakkain pöydän ääressä syömässä kokosin itteni ja kysyin ihan suoraan että onko se tosissaan tässä asiassa ja että se jäi vaivaamaan mua. Kerroin että mielestäni on aika kohtuutonta vaatia moista, ja kysyin mihin hän tarvitsee rahaa, ja olettaa minun sitä hänelle tarjoavan.

No vastaukseksi sain about "Ai, mun mielestä se oli hyvä idea. Onhan meillä muutkin jutut puoliksi ni miks ei Simokin? Mut sit niillä rahoilla vois tehdä jotain yhteistä kivaa vaikkapa."

Tässä vaiheessa aloin nauramaan päin naamaa, ja totesin että hänkö siis ajatteli että minäpä meille munin melkeen 800e jotta voidaan tehdä yhdessä jotain kivaa. Näki kun miehen päässä alkoi raksuttamaan ja hiljaa asettui palaset kohdalleen ja tajusi kuinka typerältä idea kuulosti. Että käytännössä minä siis piffaisin ykskaks melkeen vuokrarahojen verran rahaa johonkin ylimääräiseen "kivaan", en tiedä oliko jotain matkaa ajatellut tai jotain.. Eli selkeästi hän ei ollut ajatellut asiaa sen enempää, möläyttänyt vaan kun saanut helvetin hyvän idean omasta mielestään ja minä hölmö otin sen vähän liian tosissani. Kiitos ja moro vaan.

Vierailija
33/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33= ap

Vierailija
34/34 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään maksa! Hän on koiran itse hankkinut.