Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva (4 kk) maiskuttelee kovasti suutaan muiden ruokaillessa

Vierailija
20.02.2015 |

Olisikohan se merkki, että voisi antaa vähän perunamaitoa tms. lusikalla? Toinen katsoo niin intensiivisesti muiden syömistä ja osallistuu lousukuttamalla suutaan koko aterian ajan. Jotenkin tekee mieli antaa jotain sille vaikkei kasvun tai muun takia ole mitään suoranaista tarvetta. Tähän asti täysimetyksellä. Heräilee kyllä vähintään kolme kertaa yössä syömään, mutta eipä tuo haittaa. Ihan vain niin kuin sosiaalisista syistä mietin sitä ruokaa... 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa esim perunaa maistaa

Vierailija
2/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo 2-kuukautinen tuijottaa kun syön ja työntelee kieltään ulos suusta. En silti sunkaan tapauksessa vielä antaisi, kyllä mä pyrin sinne puoleen vuoteen asti menemään täysimetyksellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en välttämättä vielä antaisi :)

Vierailija
4/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyisi mennä täysimetyksellä puoleen vuoteen asti? Jos antaa perunamaistiaisia niin ei se masu siitä täyteen tule, etteikö sitten maito maistuisi enää. Mä kyllä voisin antaakin tuossa tilanteessa maistella :)
Enkä siis "tuomitse" kommentillani ketään joka täysimettää vaikka 4 vuotiaaksi asti, sama se minulle on :) Ihmettelen vaan!

Vierailija
5/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla suu napsaa.

Vierailija
6/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ravintoteraputti sanoi, että kannattaa alottaa kun ikää on riittävästi (eli se 4kk) ja jos on kiinnostunut. koska se kiinnostus menee pian ohi ja sitten on hankalampaa aloittaa kiinteät.

Itse alotin juuri kolmannelle lapsellemme ikää 4kk, bataatti soseen. Sillä alotte edellinenkin lapsi ja on isoimmankin lapsen suurinta herkkua. (itse tehty)

Vierailija
7/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:53"]

No en välttämättä vielä antaisi :)

[/quote]

perustelut?

Vierailija
8/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä alkoi soseet 4 kk iässä. Ja ei millään muistelulla. Heti halusi vetää desin kerralla. Illalla vielä söi hedelmäsosetta. Ei mitään ongelmia mahan kanssa. Neuvolaan sanoi, että hyvä kun maistuu. 5 kk iässä alkoi syödä iltapuuronkin ja 6 kk iässä lihaa kasvissoseen kanssa. 

Vierailija
9/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykysuositus ole 4-6 kk täysimetyksellä. Tuossa välissä yleensä vauvalla tulee tuo vaihe, että alkaa yrittämään syödä muiden syödessä. Kolmosen kuvaama tuijotus ja kielen ulos työntäminen ei ole vielä sitä, huomaat kyllä sitten kun se tapahtuu, jos seuraat: Vauva alkaa availemaan suuta muiden syömisen tahdissa, hamuaa toisten ruokia jne. Siis aivan selkeästi yrittää syödä muiden syödessä. Mulle tämä on ollut merkki, että vauva alkaisi olemaan valmis maistelemaan kiinteitä. Meillä molemmilla lapsilla tuo vaihe on tullut 5-5,5 kk iässä.

Vierailija
10/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:58"]Miksi täytyisi mennä täysimetyksellä puoleen vuoteen asti? Jos antaa perunamaistiaisia niin ei se masu siitä täyteen tule, etteikö sitten maito maistuisi enää. Mä kyllä voisin antaakin tuossa tilanteessa maistella :)
Enkä siis "tuomitse" kommentillani ketään joka täysimettää vaikka 4 vuotiaaksi asti, sama se minulle on :) Ihmettelen vaan!
[/quote]
Suojaa suolistosairauksilta parhaiten. Meillä kun lähisuvussa keliakiaa ja ärtynyttä suolta niin varmasti täysimetän puoleen vuoteen :)

Vierailija
11/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelikuiset söi hyvillä mielin perunaa ja porkkanaa maidon lisäksi ja nukkuivat sitten täysillä masuilla kokonaiset yöt. Varmasti menetettiin jotain erityisen ihanaa, kun vauvojen ei tarvinnut heräillä syömään monta kertaa yössä; päivätkin meni levänneiden päivänsäteiden kanssa puuhaillessa. 

Vierailija
12/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme aloittaneet kiinteiden maistelut 4 kk iässä, koska meillä vanhemmilla on allergioita ja allergialääkärit suosittelevat tuota 4 kk ikää. Liekö sattumaa, mutta lapset eivät ole allergioita perineet. Pieniä maistiaisia on tarjottu tuon ikäiselle ja pikku hiljaa sitten enemmän. Olen samalla imettänyt jokaista lasta yli vuoden ikäiseksi, eli imetysvastaisuudesta ei ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän