Miksi aikuinen mies ei pidä huolta hygieniastaan?
Aviomieheni ei pese käsiä, kun käy vessassa. Hän ei myöskään koskaan, siis oikeasti, KOSKAAN pese hampaitaan - korkeintaan silloin, kun täytyy mennä jonnekin juhliin tms. eikä aina silloinkaan. Hän ei vaihda alusvaatteita päivittäin (kääntää sukat tms.). Hän käy kyllä suihkussa päivittäin, mutta ei aina käytä saippuaa peseytymisen yhteydessä.
Nyt alkaa mittani olla täysi tätä sikailua. Mitä voin oikeasti tehdä? Mies on kuitenkin jo aikuinen! Alkaa oksettaa, kun ei tiedä, onko hän äsken pyyhkinyt perseensä ja nyt meinaa tehdä ruokaa tai tulee keltaisine hampaine suutelemaan.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on saanut sellaisen kotikasvatuksen, että hygienia ei ole niin kauhean tärkeää. Heillä oli pihasauna, sisällä ei ollut edes suihkua. Sisävessa sentään oli. Semmoista se voi olla vielä tänä päivänä, vaikka asutaan keskellä kaupunkia.
Minä sanoin miehelle, että jos ei harjaa hampaitaan, sopii mennä nukkumaan toiseen huoneeseen, koska en ala haistella hänen hengitystään öisin. Suuseksiä en myöskään antanut hänen antaa likaisella suullaan. Sanoin hänelle suoraan, että hän haisee ja sopii mennä suihkuun, ennen kuin istuu ruokapöytään. Kovalla kädellä myöskin koulin vaatteiden vaihtamista, nykyisin hän ymmärtää vaihtaa alusvaatteet päivittäin. Kyllä hän välillä marmattaa, että miksi tulikin otettua noin tiukkapipoinen muija, mutta eipä tuo ole lähtenyt lätkimäänkään tässä vuosien mittaan.
Hyvä mies ja isä hän on muuten, ja kun on osoittautunut noin kehityskelpoiseksi, olen ollut ihan tyytyväinen val
Oma mieheni on aika samanlainen, on onneksi ryhdistäytynyt tässä taas. Suhteen alkuaikoina oli nimenomaan se joka halusi välttämättä samaan aikaan suihkuun, sitten se hygienia alkoi hiipua.
Ollaan molemmat nuoria eli ihan pihasaunameiningillä tätä ei ole aiheutettu, mutta kotikasvatuksen tulostahan tämä on. Mikä on todella hämmentävää, koska mieheni vanhemmat ovat molemmat fiksuja, korkeakoulutettuja ihmisiä jotka joutuvat olemaan oikeasti edustavan näköisinä töissään päivittäin. Mutta kun siellä käy, niin kukaan ei peseydy oikeasti moneen päivään! Suihkussa käyntiin suhtaudutaan todella nihkeästi, menee aikaa ja äh, kylppärin lattia kastuu. Alkaa jotenkin nolottaa siellä aina itsekin mennä suihkuun, kun joku on aina tiuskimassa että olisi tarvinnut sen 10min aikana kun olen peseytymässä kylppäristä jotain.
En vaan ymmärrä.
Miesvihaketju poistoon.
N31