Kuinka nopeasti ovulaatiotestit kuluvat?
Kuinka paljon niitä tarvitsee ostaa kerralla? Jos on epäsäännöllinen kierto (mulla 27-32 kiertopäivää..) niin kuinka monta tikkua kuluu kuukauden aikana? Vinkkejä muutenkin ovulaation löytämiseen otetaan vastaan :)
Kommentit (10)
Itse olen sen viisi tikkua tehnyt per kuukausi ja luovuttanut. Ohjeessa lukee että tee niin kauan, että saat positiivisen tuloksen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:00"]
Itse olen sen viisi tikkua tehnyt per kuukausi ja luovuttanut. Ohjeessa lukee että tee niin kauan, että saat positiivisen tuloksen.
[/quote]
Ootko saanut kertaakaan positiivista tulosta testiin? Tämä lukee varmasti paketissa, mutta miten niitä oikein luetaan, näyttääkö aina negatiivista kunnes on just se oikea ovulaatiopäivä? Vai näyttääkö jotain muuta jos ovulaatio on siinä holleilla?
Ap
No jos oletus on että menkat alkaa 10-14 päivän kuluttua ovulaatiosta niin sinun täytyisi alkaa testaamaan ehkä jo kp 10-12 ettet vaan missaa sitä. Ovulaatiotesti tehdään yleensä alkuun joka päivä joten kyllä niitä runsaasti kuluu. Sitten kun pääset vähän kärryille ovulaation ajankohdasta niin myöhemmissä kierroissa harvempi testaus riittää. Mutta itse suosittelen lämpimästi tutustumaan limoihisi (niin ällöä kuin se onkin joidenkin mielestä), koska ne kertoo kiertosi kulusta parhaiten. Kannattaa googlettaa kuukautiskierto limat esimerkiksi, löytyy useita sivuja missä tarkkaan selvitetään missä vaiheessa kiertoa tulee minkäkinlaista limaa. Kun alat kiinnittää huomiota enemmän kehossa tapahtuviin muutoksiin niin et välttämättä testejä enää tarvitsekaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:11"]
No jos oletus on että menkat alkaa 10-14 päivän kuluttua ovulaatiosta niin sinun täytyisi alkaa testaamaan ehkä jo kp 10-12 ettet vaan missaa sitä. Ovulaatiotesti tehdään yleensä alkuun joka päivä joten kyllä niitä runsaasti kuluu. Sitten kun pääset vähän kärryille ovulaation ajankohdasta niin myöhemmissä kierroissa harvempi testaus riittää. Mutta itse suosittelen lämpimästi tutustumaan limoihisi (niin ällöä kuin se onkin joidenkin mielestä), koska ne kertoo kiertosi kulusta parhaiten. Kannattaa googlettaa kuukautiskierto limat esimerkiksi, löytyy useita sivuja missä tarkkaan selvitetään missä vaiheessa kiertoa tulee minkäkinlaista limaa. Kun alat kiinnittää huomiota enemmän kehossa tapahtuviin muutoksiin niin et välttämättä testejä enää tarvitsekaan.
[/quote]
Kiitos vastauksesta. Olen yrittänyt noita limoja seurailla ja olen huomannut vuotoa tulevan enemmän ovulaation aikaan, mutta en huomaa mitään eroa sen koko viikon vuodossa :D jossain vaiheessa ovulaatiota on taas nännit kipeät ja kosketusarat, luin että monilla se tarkoittaisi ovulaation loppumista.
Aamulämpöjä pitää/kannattaa varmaan ruveta seurailemaan? Mulla on kyllä puhelimessa tosi hyvä sovellus, mihin voi merkata kaikki tuntemukset ja oireet ja aamulämmöt ja seurata sieltä :) vielä kun aamulla muistaisi mittauksen tehdä.
Mistähän noita testejä saisi halvimmalla? Raskaustestejä tilasin Ebaysta, ihan perus päällepissattavia, ei mitään hajua voiko niihin luottaa. Mutta on ainakin sitten jotain. Onko suositella hyvää nettisivua tai merkkiä?
ap
Oletteko luottaneet tai luottaisitteko näihin? Olisi aika edullisia, varsinkin jos vertaa RFSU:n testeihin...
http://www.raskauskeiju.fi/erittain-herkka-ovulaatiotesti-liuska-60kpl
ap
Hmm mihin tää hävis