Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tykkään helpoista ratkaisuista

Vierailija
25.11.2021 |

Valmiiksi revitty salaattisekoitus? Ihanaa. Kissanhiekat kotiinkuljetettuna? Hienoa, en mene enää kauppaan. Perunamuusijauhe? Upeaa, valmista kahdessa sekunnissa eikä tule edes tiskiä.

Onko teillä muillakin samaa? Onko tämä jotain kodinhuollon alisuorittamista? Minusta on vain ihanaa kun kerrankin voi hypätä aidan yli siitä matalimmasta kohdasta. Oli kyseessä vaikka valmiiksi silputtu perunasipuli tai joku esitäytetty ihansamamikäilmoitus. Kunhan ovat vain poissa päiväjärjestyksestä jotenkuten hoidettuna.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, paitsi ruuat tykkään edelleen laittaa alusta alkaen itse. Ennen duunasin omakotitalossa kaiken, mutta nyt näppärästi soitan jonkun muun tekemään tietyt asiat. Autojakaan en enää huolla tai vaihda renkaita itse, joku muu tekee ja maksan siitä mielelläni. Olen tullut vanhaksi.

Vierailija
2/4 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas pääsee vähemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita esimerkkejä:

- Pölypussiton imuri. Ehkä kerran vuodessa pitää ostaa uusi suodatin, mutta ikinä ei tarvitse miettiä pitääkö ostaa pölypusseja, minkäkokoisia, ja mitä mallia.

- Katkaisijasulakkeet. Pelkkä kytkin, ei tarvitse ostaa mitään posliinipalleroita ja miettiä millaisia ja minkäkokoisia.

- Kaikki laskut automaattiveloituksella. Veloittuvat itsestään kunhan joutavat, ei tarvitse kuin tarkistaa silloin tällöin että meni jotapitäen oikein.

- Pyykkirutiini. Kerran viikossa vaatteet, kerran viikossa pyyhkeet. Aina on puhdasta, ei tarvitse miettiä mitä pestä ja milloin.

- Kaupasta aina kaksi samaa kulutustuotetta, vaikka pyykkipulveri tai silmämeikinpuhdistusaine. Pyykkiä tulee joka tapauksessa pestyä, ja meikinpuhdistusainetta tarvitsee aina, niin ihan sama ostaa kaksi kerralla. Tuplasti harvemmin tarvitsee miettiä koko asiaa.

Ruuhkavuodet ja kiireinen työ vie kyllä niin nollille että päähän ei mahdu enää yhtään ajatusta jostain pölypusseista tai pyykkipulverista. Olisipa ihanaa js kaikki tuo hoituisi ihan itsestään kuin jossain viiden tähden hotellissa.

- ap

Vierailija
4/4 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, paitsi ruuat tykkään edelleen laittaa alusta alkaen itse. Ennen duunasin omakotitalossa kaiken, mutta nyt näppärästi soitan jonkun muun tekemään tietyt asiat. Autojakaan en enää huolla tai vaihda renkaita itse, joku muu tekee ja maksan siitä mielelläni. Olen tullut vanhaksi.

Hyvä pointti, en tullutkaan ajatelleeksi mitään autoja. Renkaanvaihdotkin tietysti tulee sen pari kertaa vuodessa, niin tietysti ärsyttävää tuhrata vapaapäivä tuollaisten parissa jos parilla kympillä saa vaivan pois päiväjärjestyksestä.

Juurikin se asenne mitä hain takaa, eli tämä on siis yleisempää!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän