Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2v lapsi puree ja hyökkää kimppuun. Mitä teen?

Vierailija
20.02.2015 |

Eli meillä on yksi tuttava perhe ja heillä on 2v lapsi, muut sisarukset ovat kouluikäisiä.
Tämä pikkuinen on tosi kävelevä ongelma kun kotona niin päiväkodissa. Hän puree , tökkii, repii hiuksista kaikkia lapsia.
Kun ovat kylässä meillä hän jatkuvasti kimpussa minun lapsen päälle. Emme pysty edes jutella kun se jähti alkaa.
Lapsi on mukava ja hyvin kehittynyt, innostuu leikkimään, mutta hetkensä mitä tahansa arvaamattomasti hyökkää kimppuun.
Mista tämä käytöksensä johtuu ja miten täytyy oikein toimia kuin minulle niin hänen äidille myös, että saa ongelma korjatuksi.
Kiitos.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä keino oikeasti on luunappi nenään!! Pureminen loppuu pysyvästi ja se on nopea ja huomaamaton tehdä vieraankin lapselle. Ei aiheuta mitään vahinkoa mutta kun vedet tulee silmistä niin jää sellainen muistijälki lapselle että ei pure enää. Jolleivat vanhemmat opeta tapoja niin sitten vieraiden pitää. Tuollaiselle lapselle luunappi on vain hyväksi, koska ennemmin tai myöhemmin vahingoittaa muita tai saa itse ihan kunnolla turpaan..

Vierailija
22/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väkivaltaiset keinothan ei oo sallittuja enää nykypäivänä....
Varmaanki eristämistä/jäähyjä on tehty mukelolle päiväkodissakin? Onko se auttanut siellä?
Toisaalta taas kaveris vaikuttaa liian lepsulta että oikein mikään neuvo ei taitaisi auttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Oma lastani en vitsi opetella purevan takaisin. Siitä seuraa paha ketju.
Olen miettinyt ettei tee pahaa jos lasta puraista tai tukista takaisin. Lapsi saa tutustua tuntemuksen.
Tuon lasten äitinsä ei suostunut. Hän vain juoksee lapsensa perään ja huutaa ei, ei saa. Siinä se on.
Minä mietin, onko väärin jos kerron asiasta neuvolassa . Ja ne ammaettilaiset saavat puuttua tilanteeseen.
Koska tämä lapsi on tosi vaarallinen muille lapsille.

Vierailija
24/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kun pitovaikeuksia ilmenee, niin kiertoon vaan tai suoraan piikille, jos ei voi paluttaa.

Vierailija
25/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pure takas!

Vierailija
26/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali lapsi. Meidän lapsen päiväkotiryhmässä melkein joka päivä joku lapsista töninyt tai purrut tai raapinut, ovat 2-3 vuotiaita. 

Vierailija
27/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:03"]

Kiitos.ap täällä. Minä en pärjää 2v lapsille tässä tilanteessa koska lapsi ei ole minun, äitinsä paheksuu kun komennan ja korostan ääntä. Kaipaakotuo lapsi huomioita ? En osaa sanoa,kyllä kai kaipaa, mutta vaikka kuin kiva leikki ja hauska on, hän silti hyökkää salakavalasti. Ja jos hän kaipaa huomioita aikuisilta, niin miksi sitten puree ja kiusaa muita lapsia? Minulla on tosi vaikea olo, koska haluan viettää aikansa yhdessä, mutta lapsen käytöksensä vuoksi emme voi.

[/quote]

No miksi sinun pitäisi huutaa toisen lapselle? Äiti rajoittakoot lastansa. Ihan normaalia käytöstä parivuotiaalta, tuollaista se monilla on. 

Vierailija
28/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:07"]

Ap täällä. Oma lastani en vitsi opetella purevan takaisin. Siitä seuraa paha ketju. Olen miettinyt ettei tee pahaa jos lasta puraista tai tukista takaisin. Lapsi saa tutustua tuntemuksen. Tuon lasten äitinsä ei suostunut. Hän vain juoksee lapsensa perään ja huutaa ei, ei saa. Siinä se on. Minä mietin, onko väärin jos kerron asiasta neuvolassa . Ja ne ammaettilaiset saavat puuttua tilanteeseen. Koska tämä lapsi on tosi vaarallinen muille lapsille.

[/quote]

No on väärin. Hoida vain omat asiasi. Olet muuten selvästi ulkomaalainen tai muuten kirjoitat todella heikkoa suomea. 

Vierailija
29/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on aina ollut jotenki kauheen fyysinen, saattaa kaupassakin käydä kerran tavallaan silittämässä tai pikkuisen pukkaamassa toista vierasta lasta.
Ei siis tee pahalla, haluaa ottaa kontaktia. Jos ei vaan oo menny sen lapsen päähän että noin rajut kontaktit sattuu? Tekeekö se sitä niinku ilkeyttään, suuttuuko ensin?

Vierailija
30/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:07"]

Ap täällä. Oma lastani en vitsi opetella purevan takaisin. Siitä seuraa paha ketju. Olen miettinyt ettei tee pahaa jos lasta puraista tai tukista takaisin. Lapsi saa tutustua tuntemuksen. Tuon lasten äitinsä ei suostunut. Hän vain juoksee lapsensa perään ja huutaa ei, ei saa. Siinä se on. Minä mietin, onko väärin jos kerron asiasta neuvolassa . Ja ne ammaettilaiset saavat puuttua tilanteeseen. Koska tämä lapsi on tosi vaarallinen muille lapsille.

[/quote]

No on väärin. Hoida vain omat asiasi. Olet muuten selvästi ulkomaalainen tai muuten kirjoitat todella heikkoa suomea. 
[/quote]
No miten tuo ulkomaalaisuus tähän liittyy?

Vierailija
31/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna läheisyyttä ja aikaa. Purra ei saa, sun täytyy sanoa niin että ymmärtää. 

Vierailija
32/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama naamaa vasten ja huudat niin kovaa, että alkaa itkemään. Ei varnasti kovin helpolla toista! Meillä toimi...

Vierailija
33/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:07"] Ap täällä. Oma lastani en vitsi opetella purevan takaisin. Siitä seuraa paha ketju. Olen miettinyt ettei tee pahaa jos lasta puraista tai tukista takaisin. Lapsi saa tutustua tuntemuksen. Tuon lasten äitinsä ei suostunut. Hän vain juoksee lapsensa perään ja huutaa ei, ei saa. Siinä se on. Minä mietin, onko väärin jos kerron asiasta neuvolassa . Ja ne ammaettilaiset saavat puuttua tilanteeseen. Koska tämä lapsi on tosi vaarallinen muille lapsille. [/quote]   No on väärin. Hoida vain omat asiasi. Olet muuten selvästi ulkomaalainen tai muuten kirjoitat todella heikkoa suomea.  [/quote] No miten tuo ulkomaalaisuus tähän liittyy?

[/quote]

Niin sitä voi miettiä. 

Vierailija
34/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:24"]

Naama naamaa vasten ja huudat niin kovaa, että alkaa itkemään. Ei varnasti kovin helpolla toista! Meillä toimi...

[/quote]

Täysin järjenvastaisia neuvoja täällä jaellaan. Ei ihme, että nuoriso voi huonosti. 

Vierailija
35/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:07"] Ap täällä. Oma lastani en vitsi opetella purevan takaisin. Siitä seuraa paha ketju. Olen miettinyt ettei tee pahaa jos lasta puraista tai tukista takaisin. Lapsi saa tutustua tuntemuksen. Tuon lasten äitinsä ei suostunut. Hän vain juoksee lapsensa perään ja huutaa ei, ei saa. Siinä se on. Minä mietin, onko väärin jos kerron asiasta neuvolassa . Ja ne ammaettilaiset saavat puuttua tilanteeseen. Koska tämä lapsi on tosi vaarallinen muille lapsille. [/quote]   No on väärin. Hoida vain omat asiasi. Olet muuten selvästi ulkomaalainen tai muuten kirjoitat todella heikkoa suomea.  [/quote] No miten tuo ulkomaalaisuus tähän liittyy?

[/quote]

Niin sitä voi miettiä. 
[/quote]
Niin? Meinaatko että koska ulkomaalainen, lapsi käyttäytyy heti huonosti? Voin kuule osoittaa sulle 10 ihan suomalaista lasta jotka käyttäytyy varmasti pahemmin.

Vierailija
36/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakua? Yrittää saada sitä negatiivisella tavalla kun ei saa positiivisella. Kehukaa ja huomioikaa lasta, tehkää jotain yhdessä. Halailkaa ja sylitelkää jos lapsi antaa.

Vierailija
37/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset lapset on aivan hirveitä, varsinkin jos se äiti vain hymisee vieressä, että "jotkut nyt vaan on tällasia ja tää on vaihe". Eli, jos äiti lepsuilee ja lässyttää, mun neuvo on, että ite karjaset kunnolla sille purijalle, että ei saa. Sit tauko vierailuun, kunnes tämä vaihe häneltä ohi. Oma lapseni oli tällaisen "vaiheen" läpikäyvn lapsen uhrina yli 2 vuotta ja äiti vain vieressä puhuu lapsensa vahvasta luonteesta. Varmaan niin onkin, mutta ei sen varjolla toisia purra ja mätkitä! Vaikka olis miten "normaali" vaihe joillain lapsilla, kyllä semmoseen agressioon pitää puuttua.

Vierailija
38/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itse olen työssäni päiväkodissa huomannut, että hyvin fyysiset ja liikkuvaiset lapset ovat tälläisiä. Leikkivät nätisti kaverin kanssa, kunnes yhtäkkiä tönäisee/raapaisee. Ihan oikeasti se on vaihe. 2-vuotiaat tuota tekevät. Nyt yksi lapsi on noin 2,5v ja tajusin, ettei ole vähään aikaan satuttanut ketään. Se menee ohi. Rangaistukset eivät ole tehonneet. Fyysiset keinot ovat kiellettyjä.

T. Lastenhoitaja

Vierailija
39/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.
Eli minusta tuo käytös ei näe ihan terve. Läpsi puree tönäisee repii hiuksista tahallaan. Salakavalasti tai ihan näin vain. Hän seuraa tilannetta, ja jos huomaa että aikuinen käänsi päätä pois, heti hyökkää kimppuun.
Minä joudan aina olla varuillaan, muuten oma lapsi saa kärsiä.
Meillä oli kylässä myös toiset lapsiperheet. Ei ollut yhtään ongelmia. Lapset leikkivät mukavasti kesken, vanhemmat juttelevat rauhassa. Pientä ohjausta vain lelun jakoon.

Vierailija
40/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:07"] Ap täällä. Oma lastani en vitsi opetella purevan takaisin. Siitä seuraa paha ketju. Olen miettinyt ettei tee pahaa jos lasta puraista tai tukista takaisin. Lapsi saa tutustua tuntemuksen. Tuon lasten äitinsä ei suostunut. Hän vain juoksee lapsensa perään ja huutaa ei, ei saa. Siinä se on. Minä mietin, onko väärin jos kerron asiasta neuvolassa . Ja ne ammaettilaiset saavat puuttua tilanteeseen. Koska tämä lapsi on tosi vaarallinen muille lapsille. [/quote]   No on väärin. Hoida vain omat asiasi. Olet muuten selvästi ulkomaalainen tai muuten kirjoitat todella heikkoa suomea.  [/quote] No miten tuo ulkomaalaisuus tähän liittyy? [/quote] Niin sitä voi miettiä.  [/quote] Niin? Meinaatko että koska ulkomaalainen, lapsi käyttäytyy heti huonosti? Voin kuule osoittaa sulle 10 ihan suomalaista lasta jotka käyttäytyy varmasti pahemmin.

[/quote]

Tai että koska ap on ulkomaalainen, on ihan ok, että heillä vierailevan suomalaisen perheen kakara puree ap:n lasta?