Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2v lapsi puree ja hyökkää kimppuun. Mitä teen?

Vierailija
20.02.2015 |

Eli meillä on yksi tuttava perhe ja heillä on 2v lapsi, muut sisarukset ovat kouluikäisiä.
Tämä pikkuinen on tosi kävelevä ongelma kun kotona niin päiväkodissa. Hän puree , tökkii, repii hiuksista kaikkia lapsia.
Kun ovat kylässä meillä hän jatkuvasti kimpussa minun lapsen päälle. Emme pysty edes jutella kun se jähti alkaa.
Lapsi on mukava ja hyvin kehittynyt, innostuu leikkimään, mutta hetkensä mitä tahansa arvaamattomasti hyökkää kimppuun.
Mista tämä käytöksensä johtuu ja miten täytyy oikein toimia kuin minulle niin hänen äidille myös, että saa ongelma korjatuksi.
Kiitos.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä ja odota, että vaihe menee ohi.

Vierailija
2/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsauta sitä päähän kepillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan, ei auta mitään. Meillä ne käy harvoin ja sen minä kestän, mutta harmittaa muut lapset päiväkodissa.

Vierailija
4/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kopsauta, äitinsä aina mukana. Ihme kun eihän kaikki lapset käyttäytyvät noin.
Minun lapsi ei puree eikä ole kimpussa.

Vierailija
5/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma lapsesi niin vanha että osaa purra takaisin? Sillä se loppuu.

Vierailija
6/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jostain, että esim päiväkotipäivän jälkeen lapsi saattaa saada jonkun ttuollaisen"kohtauksen". Silloin vanhempi yleensä hermostuu lapseen yms. Lapsi kaipaa oikeastaan vain syliä ja huomiota ja siksi käyttäytyy paheksuvasti. Hänellä on vain ikävä läheisyyttä ja lämpöä.
Tietenkin tässä tapauksessa voi olla kyse jostain muusta. Mutta itse kiinnittäisin alkuun huomion siihen että lapsi saa tarpeeksi syliä ja huomiota ihan vain omana ihanana itsenään (ei huomiota vain silloin kun tekee jotain pahaa)

Vierailija
7/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea murisemaan. Aarrggghh!

Vierailija
8/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä tosiaan 2 vuotiaalle pärjää..

Vierailija
9/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa komentaa niin että säikähtää kunnolla.

Heti kun puraisee, karjahtaa liioitellusti (ei kiljaise hauskasti niin että lasta vain naurattaa) ja nousee äkisti ylös tms yllättävää ja äkkinäistä. Puremisen seurausten tulee olla mahdollisimman epämukavat.

Vierailija
10/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:57"]

Luin joskus jostain, että esim päiväkotipäivän jälkeen lapsi saattaa saada jonkun ttuollaisen"kohtauksen". Silloin vanhempi yleensä hermostuu lapseen yms. Lapsi kaipaa oikeastaan vain syliä ja huomiota ja siksi käyttäytyy paheksuvasti. Hänellä on vain ikävä läheisyyttä ja lämpöä. Tietenkin tässä tapauksessa voi olla kyse jostain muusta. Mutta itse kiinnittäisin alkuun huomion siihen että lapsi saa tarpeeksi syliä ja huomiota ihan vain omana ihanana itsenään (ei huomiota vain silloin kun tekee jotain pahaa)

[/quote]

No voivittu, kun kaikkeen löytyy aina tällainen selitys. Ihan sama mistä syystä puree, siinä vaiheessa komennetaan eikä oteta syliin paijattavaksi. Enkä minä haluaisi kotiini vieraaksi lapsia, joiden sylin tarpeesta minun pitäisi alkaa huolehtimaan. Jos meillä kukaan puree ketään, lentää pihalle ja kamat tulee perässä.

Vierailija
11/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:57"]

Luin joskus jostain, että esim päiväkotipäivän jälkeen lapsi saattaa saada jonkun ttuollaisen"kohtauksen". Silloin vanhempi yleensä hermostuu lapseen yms. Lapsi kaipaa oikeastaan vain syliä ja huomiota ja siksi käyttäytyy paheksuvasti. Hänellä on vain ikävä läheisyyttä ja lämpöä. Tietenkin tässä tapauksessa voi olla kyse jostain muusta. Mutta itse kiinnittäisin alkuun huomion siihen että lapsi saa tarpeeksi syliä ja huomiota ihan vain omana ihanana itsenään (ei huomiota vain silloin kun tekee jotain pahaa)

[/quote]

No voivittu, kun kaikkeen löytyy aina tällainen selitys. Ihan sama mistä syystä puree, siinä vaiheessa komennetaan eikä oteta syliin paijattavaksi. Enkä minä haluaisi kotiini vieraaksi lapsia, joiden sylin tarpeesta minun pitäisi alkaa huolehtimaan. Jos meillä kukaan puree ketään, lentää pihalle ja kamat tulee perässä.

[/quote]

Näin on, sen jälkeen kun napanuora katkeaa niin hyysääminen loppuu ja kuri alkaa!

Vierailija
12/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään vaan!

Vierailija
13/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa huomiota ja on todennut tuon toimivaksi käytökseksi huomion saavuttamiseksi. Mitä teet? Kiellät puremisen ja selität miksi miljoona kertaa, lisäksi pitää keksiä positiivinen tapa antaa lapselle huomiota esim. mukavaa kun tulit kylään, ompa sulla kiva paita tai lelu yms. Söitpä hienosti tms. Eli lapsi oppii että saa huomiota ilman puremistakin. Tämä vaatii lähellä olevilta aikuisilta työtä jotta lapsi pääsee pois negatiivisesta kierteestä, nyt hän toimii niin kuin toimii koska tapa toimii.

Vierailija
14/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.ap täällä.
Minä en pärjää 2v lapsille tässä tilanteessa koska lapsi ei ole minun, äitinsä paheksuu kun komennan ja korostan ääntä.
Kaipaakotuo lapsi huomioita ? En osaa sanoa,kyllä kai kaipaa, mutta vaikka kuin kiva leikki ja hauska on, hän silti hyökkää salakavalasti.
Ja jos hän kaipaa huomioita aikuisilta, niin miksi sitten puree ja kiusaa muita lapsia?
Minulla on tosi vaikea olo, koska haluan viettää aikansa yhdessä, mutta lapsen käytöksensä vuoksi emme voi.

Vierailija
15/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta äidin kanssa ja selitä niin kuin kirjoitit tänne. Jos ei mene perille, niin paussia vierailuun.

Vierailija
16/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisella sähköisellä kärpäslätkällä kun lämäsee niin kyllä tyhmempikin herkiää.

Vierailija
17/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuonokoppa

Vierailija
18/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean väkivaltasia ehdotuksia, pitää olla tyhmä kun muuta ratkasua ei keksi. Eli jos Ap ottasit neuvoja noista väkivallattomista vastauksista vaikka kepistä ilmeisesti innostuitkin..

Vierailija
19/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku ois enemminki opittu/hauska juttu lapselle, ei kaikkia asioita voi selittää huomionhaulla..
Paras ois tosiaan jos sun lapsi puraisi takaisin, tajuais ehkä että ei ookkaan niin kiva juttu..
mä en kyllä antaisi mun lapsen olla tollaisen läheisyydessä, inhottava jos oma lapsi käyttäytyy nätisti ja toinen on kuin villipeto.. Komentaako sen äiti sitä lasta?

Vierailija
20/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi tarttua rabies.