Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkkyys on kirous

Vierailija
25.11.2021 |

Jos joku kehuu itseään herkäksi voit olla varma ettei ole sitä. Sillä oikeasti herkät piilottelevat tuota ominaisuutta koska se vain kerää hyväksikäyttäjiä ja sadisteja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi yksi mies selittää, että on erityisherkkä. Vaikutti olevan autismin oireita eikä mistään empatiasta ainakaan tietoakaan.

Vierailija
2/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, kyllä paskiaisia ujuttautuu kylkeen.

M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itkettää! 😭

Vierailija
4/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse pakoon!

T. Sadisti

Vierailija
5/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt itkettää! 😭

😄

Vierailija
6/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys ei ole välittämättä vahvin piirre tai ominaisuus. Se voi tulla aaltoina ja ilmetä jossain tilanteissa.

Voi käydä niin, että herkkäkin kovenee tässä elämän menossa.

Vierailija
7/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle alkoi yksi mies selittää, että on erityisherkkä. Vaikutti olevan autismin oireita eikä mistään empatiasta ainakaan tietoakaan.

Tiesitkö, että erityisherkkä tarkoittaa aistien yliherkkyyttä eikä sillä ole mitään tekoa empaattisuuden tai luonteenpiirteiden kanssa? Autisti voi hyvin olla erityisherkkä.

Vierailija
8/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai aforismit ja sen sellaiset joilla alleviivaa omaa hmmm... herkkyyttään?

Vierailija
9/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tietenkin on

Etenkin silloin jos herkkä ihminen ei ole tarpeeksi älykäs itse huomaamaan poikkeavaisuuttan.

Tarpeeksi älykäs ihmine ei jumitu yhteen heikkoon ja huonoon puoleensa.

Älykäs ihminen kykenee ajattelemaan laajasti ja monipuolisesti.

Jos hänellä jotkut aistit yliherkkiä tai jotkut heikkoja, hän pyrkii kompensoimaan ne muilla tahoilla.

Herkkäkin ihminen voi mennä mukavuus alueensa ulkopuo?lelle.

Ja oppia hitaalla siedätyksellä sietämään ja hyväksymään asioita, jotka ovat aiemmin tuntuneet täysin mahdottomilta.

Miten muutoin vakavaa syöpää sairastava ihminen voisn hyväksyä sen, että solumyrkky hoitojen takia hänen kaikki hiuksensä lähteävät päästä?

He hyväksyvät asian koska se on pakko,

He hankkivat korvaavat hiukset eli peruukin.  Mutta tässä he joutuvat menemään tosi rankassti sen oman mukavuus alueensa ulkopuolellle.

Jotkin asiat on vain ykisnkertaisesti pakko hyväksyä ja tehdä ja niihin on sopeuduttava.

Sillä toinen mahdollisuus ja valinta voi  olla ja onkin se,  että totaalinen kieltäytyminen solumyrkky hoidosta tarkoittaa nopeutettua  kuolemaa.

Vierailija
10/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tietenkin on

Etenkin silloin jos herkkä ihminen ei ole tarpeeksi älykäs itse huomaamaan poikkeavaisuuttan.

Tarpeeksi älykäs ihmine ei jumitu yhteen heikkoon ja huonoon puoleensa.

Älykäs ihminen kykenee ajattelemaan laajasti ja monipuolisesti.

Jos hänellä jotkut aistit yliherkkiä tai jotkut heikkoja, hän pyrkii kompensoimaan ne muilla tahoilla.

Herkkäkin ihminen voi mennä mukavuus alueensa ulkopuo?lelle.

Ja oppia hitaalla siedätyksellä sietämään ja hyväksymään asioita, jotka ovat aiemmin tuntuneet täysin mahdottomilta.

Miten muutoin vakavaa syöpää sairastava ihminen voisn hyväksyä sen, että solumyrkky hoitojen takia hänen kaikki hiuksensä lähteävät päästä?

He hyväksyvät asian koska se on pakko,

He hankkivat korvaavat hiukset eli peruukin.  Mutta tässä he joutuvat menemään tosi rankassti sen oman mukavuus alueensa ulkopuolellle.

Jotkin asiat on vain ykisnkertaisesti pakko hyväksyä ja tehdä ja niihin on sopeuduttava.

Sillä toinen mahdollisuus ja valinta voi  olla ja onkin se,  että totaalinen kieltäytyminen solumyrkky hoidosta tarkoittaa nopeutettua  kuolemaa.

Eri mieltä. Kun viimein hyväksyin herkkyyteni ja kaiken sen kökän minkä se on mulle aiheuttanut, löysin kliseisti itseni. Ennen pakotin itseni muiden seuraan vaikken viihtynytkään. Nyt en enää ikinä aio pakottaa itseäni mihinkään missä en viihdy. Oman mukavuusalueeni ulkopuolelle en aio enää mennä koskaan. Nyt nautin elämästä. Kiitos sadistit ja ilkeät ihmiset, teitä on kiittäminen itseni löytämisestä 😉

Vierailija
11/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä nykyisn on tavallist enemmän  mm. tuoksu yliherkkiä ihmisiä,

Se voi olla jo aivan synnynäistä, sillä toislla ihmisillä on herkempi hajuaisti kuin muilla ja sille henkilö ei itse voi mitään.  Ja sen ns. tuoksu yliherkkyyden kanssakina pärjää, mikäli sen on vain sitä,että tietyt tuokstu ärsyttävät,   mutta hyvin harvoin näin.

Silloin kun esim, haju yliherkkyys on tosi paha, nin se aiheutta noille aiheutta noille ihmisille sydämen nopea lyöntisyyttä, pahoinvointai, voimakasta päänsärkyäa ja migreeniä.  

Esimerkiksi jos työpaikoilla remontoidaan ja siellä usein tuoksuu maalit, liisterim saumausaineet ja muuta rakennuksisa ja remonteissa käytetyty aineet, joista hajua tulee.

Niin hajuille "allerginen" henkilö ei voi silloin tiloissa itse työskennellä.

.

Vierailija
12/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys on joiltain osin vahvuuttakin. Kykenee oleman herkkä..pelkuri ei sitä kykene näyttämään, vaan yrittää peittää sen kaapunsa alle.

mies53v

Vierailija
13/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni herkkyys on hieno piirre eikä se todellakaan tarkoita sitä, että ihminen olisi heikko. Herkät ihmiset kykenevät aistimaan ja kokemaan todella paljon sellaista, mitä muut eivät. En ymmärrä sitä, miksi herkkiä ihmisiä usein pidetään juurikin heikkoina tai jotenkin epänormaaleina. Toki herkkyys voi olla myös kuormittavaa, koska herkkänä ihmisenä usein saattaa joutua hyväksikäytön tms. uhriksi. Mutta itse ainakin olen iloinen ja ylpeä siitä, että olen herkkä ihminen.

14/14 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että erityisherkkä tarkoittaa aistien yliherkkyyttä eikä sillä ole mitään tekoa empaattisuuden tai luonteenpiirteiden kanssa? Autisti voi hyvin olla erityisherkkä.

Sikäli on tekemistä, että erityisherkkyys voi esiintyä myös tunnepuolella. Mutta ei välttämättä. Erityisherkkä voi olla överiempaattinen tai olla olematta, että sikäli. Mutta ei voi sanoa ettei MITÄÄN tekoa ole koska selkeästi on, kaikilla se vaan ei ilmene siten. 

Jos Sijaltainen nousisi.