Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoitus valinnasta työhaastattelun jälkeen

Vierailija
19.02.2015 |

Työnhakijana tuli seuraavanlainen ongelma vastaan. Pääsin erästä paikkaa hakiessa prosessin viimeiseen vaiheeseen eli haastatteluun, jonka yhteydessä haastattelijat sanoivat tekevänsä lopullisen valinnan päivämäärään X mennessä ja ilmoittavansa valinnasta KAIKILLE haastatelluille. Tuo deadline oli ja meni, eikä rekrystä ole tullut minkäänlaista viestiä tai soittoa. Pitäisikö nyt itse vaan alkaa asiaa tiedustelemaan?

Luonnollisestihan tämä kommunikaatiokatkos tarkoittaa, etten tullut valituksi, mutta olisi ihan jo oman mielenrauhan kannalta suotavaa saada varmistus asiaan. Etenkin kun sellainen oli luvattu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:45"]

Työnhakijana tuli seuraavanlainen ongelma vastaan. Pääsin erästä paikkaa hakiessa prosessin viimeiseen vaiheeseen eli haastatteluun, jonka yhteydessä haastattelijat sanoivat tekevänsä lopullisen valinnan päivämäärään X mennessä ja ilmoittavansa valinnasta KAIKILLE haastatelluille. Tuo deadline oli ja meni, eikä rekrystä ole tullut minkäänlaista viestiä tai soittoa. Pitäisikö nyt itse vaan alkaa asiaa tiedustelemaan? Luonnollisestihan tämä kommunikaatiokatkos tarkoittaa, etten tullut valituksi, mutta olisi ihan jo oman mielenrauhan kannalta suotavaa saada varmistus asiaan. Etenkin kun sellainen oli luvattu.

[/quote]

Ei se ilmoitus heti tule, mutta se on kyllä totta, että valitulle ilmoitetaan heti - useimmiten - ja muille sitten kun jaksetaan. 

Vierailija
2/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että se joka valittiin, ,Iitti vielä ottaako duunin vastaan vai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, valitulle ilmoitetaan heti ja muille JOS jaksetaan. Tuo on oikeasti niiin ärsyttävää, kun luvataan muttei sitten kuitenkaan viitsitä ilmoittaa, ainakaan aikarajaan mennessä. Koettu on monta kertaa.

Soita ja kysy, saatpahan mielenrauhan.

Vierailija
4/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:50"]

Voisin kuvitella että se joka valittiin, ,Iitti vielä ottaako duunin vastaan vai ei. 

[/quote]

höh..Miettii!

Vierailija
5/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:45"]

Luonnollisestihan tämä kommunikaatiokatkos tarkoittaa, etten tullut valituksi, mutta olisi ihan jo oman mielenrauhan kannalta suotavaa saada varmistus asiaan. Etenkin kun sellainen oli luvattu.

[/quote]

Tuo nyt on sellainen heitto, tyyliin "soitellaan"... Itse pitää kysyä.

Jos itsekin olisin jäänyt vaan odottamaan, niin odottaisin varmaan vieläkin, mutta soitin ja todettiin, ettei osunut, mutta... Yksi kaveri firmassa haluaisi siirtyä muihin hommiin, joten kiinnostaisiko se?

Kaksi ja puoli vuotta tehty hommaa johon ei ketään oltu edes hakemassa. Oma aikaisempi työkokemus antoi vahvan pohjan, joten pääsi heti jyvälle hommasta ja aikaisempaan verrattuna jopa helposti.

Löytyi se toinen jota en vaihtaisi :)

Vierailija
6/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kauan sitten päässyt kanssa eri hommaan kuin mihin hain, itse asiassa siihen ekaan en päässyt edes haastatteluun. Mutta kun tutustuin siihen toiseen hommaan valittuun, tajusin, että ei siihen ole voinut kertakaikkiaan olla kukaan muu lähelläkään tasaveroinen, niin osaava oli, toki kokemuksen kautta. Mutta siinä hommassa kokemus oli tarpeen. Se homma, mihin sitten kutsuttiin haastatteluun, oliki enemmän minun aluettani ja sain vakipaikan moneksi vuodeksi. Pomo oli hakenut ne hakemuspaperit toisen osaston pomolta, kun oli ajatellut, että se soittelurumba on liian rasittavaa ja sieltähän varmaan löytyy ihan hyviä, ja muutama haastatteluun sieltä oli löytynyt suoraan. Minulla kävi siellä kertaa sitten tuuri. 

Vierailija
7/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:45"]

Työnhakijana tuli seuraavanlainen ongelma vastaan. Pääsin erästä paikkaa hakiessa prosessin viimeiseen vaiheeseen eli haastatteluun, jonka yhteydessä haastattelijat sanoivat tekevänsä lopullisen valinnan päivämäärään X mennessä ja ilmoittavansa valinnasta KAIKILLE haastatelluille. Tuo deadline oli ja meni, eikä rekrystä ole tullut minkäänlaista viestiä tai soittoa. Pitäisikö nyt itse vaan alkaa asiaa tiedustelemaan? Luonnollisestihan tämä kommunikaatiokatkos tarkoittaa, etten tullut valituksi, mutta olisi ihan jo oman mielenrauhan kannalta suotavaa saada varmistus asiaan. Etenkin kun sellainen oli luvattu.

[/quote]

Ei se ilmoitus heti tule, mutta se on kyllä totta, että valitulle ilmoitetaan heti - useimmiten - ja muille sitten kun jaksetaan. 
[/quote]

Minulla kävi kerran niin, että haastattelujen tuloksista oli luvattu soittaa erään viikon torstaina, mutta sainkin puhelun jo keskiviikkona. Kun sain kuulla, mistä soitettiin, tuli ajatus että nytköhän minut valittiin! No ei, olivat muuten vain ajoissa, vaikka ilmoitus piti tulla silloin torstaina eikä torstaihin mennessä. Pettymys oli kuitenkin vain pieni, koska homma olisi ollut opiskelujen ohelle tuleva osa-aikainen työ eikä ainoa mahdollinen.

Toisen kerran juuri vähän aikaa sitten minua pyydettiin sesonkitöihin 1-2 viikoksi, kun olin jo aiemmin joutunut sanomaan ei koska heillä ei ollut enää tarjota muihin aikatauluihini sopivia vuoroja. Sitten vuoroja tuli lisää ja sain töitä juuri ennen työsuhteen alkua, mutta seuraavana päivänä tuli sähköposti-ilmoitus etten tullut valitettavasti valituksi tällä kertaa :) Järjestelmä ei ollut päivittynyt vielä niiltä kohdin, niinkin joskus tapahtuu.

Ärsyttävää kyllä jos vastausta ei tule ollenkaan, ja joskus se tulee vasta kun haettu työ on jo alkanut (jos piti alkaa esim. 1.6., ilmoitus tulee vaikkapa 9.6.). Tämäkin on eräänlaista asiakaspalvelua, joten siihen kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä