Kun menee neuvolaan ylimääräiseen ultraan, niin
täytyykö silloinkin varautua antamaan pissanäyte? Kun on ylimääräinen käynti siis. Ekassa ultrassa sikiö ei vastannut viikkoja 3 viikkoa sitten, nyt uusintaultra.
Kommentit (12)
Yleensähän neuvolassa otetaan aina pissanäyte, mietin vaan että miten näin kun on ns ylimääräinen ultraus vain?
ap
Pissanäyte otetaan aina. Ei se ultra liity siihen mitenkään
Ei tarvi mitään pissanäytettä antaa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:24"]
IÖTRA :D
[/quote]
tämä auto correct on luova :-)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:45"]
Ei tarvi mitään pissanäytettä antaa.
[/quote]
Olin siis ylimääräisessä ultrassa neuvolassa. Se oli siis ihan ylimääräinen käynti, ei tehty normineuvolakäynnin yhteydessä. Normineuvolakäynneillä se aina otetaan.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:44"]
Pissanäyte otetaan aina. Ei se ultra liity siihen mitenkään
[/quote]
Ei oteta ylimääräisillä käynneillä. Ellei erityistä syytä siihen.
Muuten, otetaanko teiltä pissanäyte? Vuosia si mun meuvolassa tapana oli, että neuvolakäyntiaikaa ennen kävin siellä neuvolan vessassa, otin näytteen, dippadin liuskan pissaan, ja jos oli jotain poikkeavaa näytin tikun terkkarille. Muuten se kuitattiin vain kysymällä oliko ok. Siis toki selitetttiin ekalla kerralla mikä on ok tulos.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:55"]Muuten, otetaanko teiltä pissanäyte? Vuosia si mun meuvolassa tapana oli, että neuvolakäyntiaikaa ennen kävin siellä neuvolan vessassa, otin näytteen, dippadin liuskan pissaan, ja jos oli jotain poikkeavaa näytin tikun terkkarille. Muuten se kuitattiin vain kysymällä oliko ok. Siis toki selitetttiin ekalla kerralla mikä on ok tulos.
[/quote]
Täällä neuvolassa th:t hoitaa tuon testauksen. Purkki laitettiin vessassa olevan luukun kautta labrahuoneeseen ja kun kutsu kävi huoneeseen niin kertoivat oliko siinä mitään. Ei tarvinnut itse myöskään punnita itseään tai mitata verenpaineita.
Pelkällä ultrakäynnillä ei tarvitse pissanäytettä antaa :)
Minusta oli kivempi tehdä se itse. Ja äästäähän se aikaakin...
Mulle oli yllätys, että eka käynnillä ei olis tarvinnu jättää pissanäytettä vaan eka näyte labraan..sitäkään ei kertonu th vaan labrahoitaja, ku kävin antamassa veriryhmä ja hiv yms. näytteet. Ja tää on kuitenkin jo kahdeksas raskaus vuoden välein.
Ei kai iötra ja pissanäyte liity yhteen?