Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhauttaa, kuukausi treeniä takana ja MITÄÄN tulosta ei näy

Vierailija
19.02.2015 |

Joo olen kärsimätön.

Aloitin kuntoilu-urakan ihan tosissaan siis tammikuun puolessa välissä. Hommasin kunnon painot ja välineet ja selvitin itselleni sopivan ohjelman, jonka teen noin 4-5 kertaa viikossa (kyykkyjä, lankkua yms.) minkä lisäksi teen muutamia kertoja viikossa jonkin aerobisen jumpan / joogan. Lepopäiviä kaksi viikossa.

Lähtötilanne oli siis perus laihaläski (174 cm, 61 kg). Ruokavalio melko tavallista kasvisruokaa, kalorit päivässä n. 1700 - 1800.

Alkaa kyrpiä tuo tunnollinen treenaaminen kun tosissaan mitään tulosta ei vielä näy. Päinvastoin, paino sen kun nousee (toivottavasti lihasta..) ja olen koko ajan ihan hemmetin turvonnut. Ihmettelen tätä lähinnä siksi, että oletin edes jonkunlaisen muutoksen näkyvän suht nopeasti kun tuota ylimääräistä läskiä ei tosiaan hirveästi ole.

Teenkö jotain väärin? Kuinka nopeasti olisi realistista odottaa jotain näkyvää muutosta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaavuosi ja katso sitten.

Vierailija
2/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla syömisillä ei pitäisi mitään tulosta tullakaan. Energiantarpeesi on 1767 kcal/vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyä ja lankkuja? Mitä muuta? 1kuukausi?

Vierailija
4/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:23"]

Noilla syömisillä ei pitäisi mitään tulosta tullakaan. Energiantarpeesi on 1767 kcal/vrk

[/quote]

Ja tuon verran syönkin? Tarkoitus ei siis ole erityisemmin laihtua. -ap

Vierailija
5/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi treeniä ei ole mitään.

Vierailija
6/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten paljon olet voimistunut tänä aikana? Et kerro sitä lainkaan. Eihän me muuten pystytä arvioimaan onko tulosta tullut. Mitkä on kuntotestisi tulokset nyt verrattuna kuukauden takaiseen?

Vierailija
7/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tiedän toki että kuukausi on lyhyt aika. Taisin vaan nostaa odotukset liian korkealle kun lueskelin netistä useita treenaustarinoita ja -blogeja, joissa lähes kaikissa aktiivisella treenaamisella tuloksia tuntui näkyvän juurikin noin kuukauden kuluessa.

Tällä hetkellä treenaan siis erilaisilla liikkeillä pääasiassa alakroppaa sekä vatsaa ja selkää.

-ap

Vierailija
8/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:26"]

No miten paljon olet voimistunut tänä aikana? Et kerro sitä lainkaan. Eihän me muuten pystytä arvioimaan onko tulosta tullut. Mitkä on kuntotestisi tulokset nyt verrattuna kuukauden takaiseen?

[/quote]

Jonkin verran, mutta en mitenkään merkittävästi. Toistot sujuvat toki helpommin kuin ensimmäisellä kerralla, mutta sama ohjelma tuntuu edelleen haastavalta vaikka teen toistot kunnolla ja "loppuun asti". Kuntotestejä en ole tehnyt. -ap

Vierailija
9/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauhalla mittaamallakin jo huomaat onko tulosta tullut. Itsellä se toimi kuin myös ystävillä,kun olin utelias tietämään mitä tulosta sain kk aikaan.

Vierailija
10/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on kyllä lyhyt aika saada tuloksia. Sinuna tekisin niin, että kävisin mittauttamassa lähtötason jollain tavalla - esim. kehonkoostumusmittauksessa tai kuntotestissä. Sitten treenaisit muutaman kuukauden ja uusintatesti.

Tavoitteet kannattaa myös miettiä. Ymmärsin niin, että haluat lisää lihasta?
Kertomasi liikuntamäärä tuntuu aika suurelta: jos teet tehokkaan lihaskuntotreenin tuon 4-5 kertaa viikossa, niin aerobista en ottaisi siihen rinnalle noin paljoa. Millainen lähtötasosi oli?
Ja jos haluat lisää lihasta eikä painonpudotustavoitetta ole, niin sinun pitää syödä vähän yli kulutuksesi.

Vierailija
11/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen urheillut 2-4 kertaa viikossa kolmen kuukauden ajan. Paino on sama kuin aloittaessa, mutta kunto on hieman kohentunut. Mitään dieettejä en aio pitää. Pääasia, että mitään vammoja ei tule. Treenien tehot ovat nousseet tasaisesti. Mitä enemmän tehoja niin sitä enemmän kulutusta. Eiköhän se painokin ala jossain vaiheessa putoamaan, jos on putoakseen. Hyvä, parempi kunto on kuitenkin tavoite. Ei niinkään laihduttaminen.

Vierailija
12/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin syksyllä käymään salilla taasbuudella tehokkuudella. Tuloksia tuli alle kuukaudessa. Paino ei laskenut, koska en sitä ruokavaliolla yrittänytkään, mutta mm. reisissä on lihakset lisääntyneet älyttömästi ja pikemminkin kasvaneet kuin kutistuneet.
Tuloksia siis tuli, ei vielä ehkä muiden silmään, mutta itse sen erottaa.

Vierailija
13/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kaupungissa, niin kokeile tämmöistä:

Joka päivä kävelet/juokset vaikka 8 kerroksisen talon ylimpään. Mittaat pulssin ja otat aikaa kauanko kestää että hengitys tasaantuu. Piirrä tulokset käyräksi ja ihaile parin kk:n päästä kehitystä. Seuraavaksi sama repun kanssa.

Vierailija
14/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuukaudessa ihmeitä tehdä. Painohan nousee monesti aluksi ja n.2kk jälkee kääntyy laskuun...

Vierailija
15/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tietää miten liikut ja miten syöt. Itse sain 15kg pois 9kk aikana ja mulle tehtiin useampi treeniohjelma ja ruokavaliotkin vaihtuivat. 1kk aikana ei vielä nähnyt muutosta.

Vierailija
16/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Piti tosiaan aloitusviestiinkin kirjoittaa, eli siis mittanauhankaan mukaan muutosta ei ole tapahtunut.

Tavoitteena on juurinkin kasvattaa lihasmassaa, kiinteytyä ja muokata kehoa parempaan muotoon. Nykyinen olemus, laiha mutta löllyvä, ei miellytä laisinkaan. Lähtötasoni oli melko kehno, jaloissa on alunperinkin ollut jonkun verran voimaa (hyötyliikunnan ansiosta), mutta kädet, selkä ja vatsa olivat ja ovat heikossa kunnossa. Esimerkiksi lankku tuntuu melkein yhtä ylivoimaiselta kuin kuukausi sitten (tänään jaksoin lankuttaa 40 sekuntia, kk sitten 25 sekuntia). -ap

Vierailija
17/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se putoaa hujahtaen sitten. Ite treenasin muutaman kuukauden. Oisko kolmen kuukauden jälkeen näkyny tuloksia. Muista juoda vettä reilusti

Vierailija
18/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:49"]Kiitos vastauksista!

Piti tosiaan aloitusviestiinkin kirjoittaa, eli siis mittanauhankaan mukaan muutosta ei ole tapahtunut.

Tavoitteena on juurinkin kasvattaa lihasmassaa, kiinteytyä ja muokata kehoa parempaan muotoon. Nykyinen olemus, laiha mutta löllyvä, ei miellytä laisinkaan. Lähtötasoni oli melko kehno, jaloissa on alunperinkin ollut jonkun verran voimaa (hyötyliikunnan ansiosta), mutta kädet, selkä ja vatsa olivat ja ovat heikossa kunnossa. Esimerkiksi lankku tuntuu melkein yhtä ylivoimaiselta kuin kuukausi sitten (tänään jaksoin lankuttaa 40 sekuntia, kk sitten 25 sekuntia). -ap
[/quote]No jotain on treenaamisessasi pielessä. Minä aloitin viime viikon maanantaina lankutushaasteen ja sain ekana päivänä vaivoin 15 sekuntia. Tänään, puolitoista viikkoa myöhemmin lankutin 45 sekuntia. Ja painan 105kg.

Vierailija
19/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:16"]Joo olen kärsimätön.

Aloitin kuntoilu-urakan ihan tosissaan siis tammikuun puolessa välissä. Hommasin kunnon painot ja välineet ja selvitin itselleni sopivan ohjelman, jonka teen noin 4-5 kertaa viikossa (kyykkyjä, lankkua yms.) minkä lisäksi teen muutamia kertoja viikossa jonkin aerobisen jumpan / joogan. Lepopäiviä kaksi viikossa.

Lähtötilanne oli siis perus laihaläski (174 cm, 61 kg). Ruokavalio melko tavallista kasvisruokaa, kalorit päivässä n. 1700 - 1800.

Alkaa kyrpiä tuo tunnollinen treenaaminen kun tosissaan mitään tulosta ei vielä näy. Päinvastoin, paino sen kun nousee (toivottavasti lihasta..) ja olen koko ajan ihan hemmetin turvonnut. Ihmettelen tätä lähinnä siksi, että oletin edes jonkunlaisen muutoksen näkyvän suht nopeasti kun tuota ylimääräistä läskiä ei tosiaan hirveästi ole.

Teenkö jotain väärin? Kuinka nopeasti olisi realistista odottaa jotain näkyvää muutosta?
[/quote]Jos olet 174 pitkä ja painat 61 et ole läskiä nähnyt. Kiinteytys riittää ei painon pudotus