Mikä voi aiheuttaa kiillevaurion toiseen etuhampaaseen?
voiko sille tehdä mitään? Pitääkö käydä näyttämässä hammaslääkärissä?
Kommentit (5)
Käsittääkseni sellaisten alkuperästä ei olla täysin varmoja. Mulla on omissa hampaissa valkoisia laikkuja, valitettavasti niille ei voi tehdä mitään. Tai ehkä laitattaa kuoret :) eivät siis ole vaarallisia.
toinen etuhammas katkesi. Käyttin hammaslääkärissä joka totesi ettei aiheuta toimenpiteitä. Nyt se katkennut hammas on kellertävä ts. kiillevaurio varmastikin.
Lapsellani on kulmahampaassa röpelöinen kellertävä kohta. Hammaslääkäri sanoi että on todennäköisesti tullut jo sikiöaikana jonkun sairauden, flunssan tai muun seurauksena.
Vierailija:
Käsittääkseni sellaisten alkuperästä ei olla täysin varmoja. Mulla on omissa hampaissa valkoisia laikkuja, valitettavasti niille ei voi tehdä mitään. Tai ehkä laitattaa kuoret :) eivät siis ole vaarallisia.
Se on niinku kellertävä röpelöinen kohta , jos nyt niin voi sanoa.. ei sitä huomaa muuta kuin silloin jos kattoo tarkkaan valossa. Olin vaan huolissani ettei olis reikä.. Mutta selvästi siitä siis puuttu pala, eli veikkasin kiillevauriota.
ap
huomasin siis 3v. lapsellani tämän kiillevaurion toisessa etuhampaassa, enkä tajua mistä se on voinut tulla. kerran on kaatunut niin että lyönyt hampaansa, mutta voiko se tehdä tollasen? Aiheuttaako joku ruoka?