Opettaja soitti
Ja kertoi, että viidesluokkalainen poikani jää jälki-istuntoon, koska oli mitannut mittanauhalla tyttöjen takapuolin kokoa. Hänen mielestä minun pitäisi reagoida tähän jotenkin mutta miten?
Kommentit (75)
Vakavastihan tuo täytyy ottaa ja eipä kai muuta ole tehtävissä kuin keskustelu ja "ajattele omalle kohdalles" ja "anna olla viimeinen kerta" -ripitys, kuten täällä jo minua viisaammat neuvoivatkin.
Silti. Kyllä nämä on yksi niistä asioista, joissa meidän perheessä näytettäis lasten edessä tiukkaa ilmettä, mutta miehen kanssa kahdestaan naurettais vielä kauan, että mistä se kaveri ammentaa nämä kuningasideat. Voi apua! :D Kovin tekisi myös mieli heittää tähän vanha kansanviisaus ja heitänkin: kaikki tiiliskivestä pienempi on rakkautta. t. kahden teinitytön äiti
Herrajee, luulisi, että vähintään olisi tissejä kopeloinut. Vieläpä viidesluokkalainen, ettei ois teeveestä ottanut oppia? Tähän on tultu, kun kaikki yliseksualisoidaan.
Nipo opettaja, eikö silläkään muita murheita ole?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:44"]
Nipo opettaja, eikö silläkään muita murheita ole?
[/quote]
Luultavasti joku feministi, joka salaa toivoo, että herättäisi miehissä kiinnostusta.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:34"]
Minun mielestäni siinä on suuri ero, onko mittaaminen tapahtunut kiusaamismielessä vai puhtaasti mielenkiinnosta. Jälki-istunto on ylireagointia. Pojat on poikia.
[/quote]
Joo, ja tytöt on tyttöjä ja mittaavat luokan poikien pippelin pituuden ja julkaisevat mielenkiinnosta tehdyn tutkimusraportin koulun lehdessä.
Eikö se ole ihan normaalia että tuossa iässä alkaa tytöt kiinnostaa? Mun mielestä opettaja käyttäytyi epäreilusti antaessaan jälki- istuntoa. Parempi olisi ollut keskustella miten osoittaa asiallisesti kiinnostusta tyttöjä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:37"]
Pojat on poikia..;-)
[/quote]
Pojat on poikia ja heidän harrastamansa seksuaalinen häirintä pitäisi vain hyväksyä, heh-heh, se on hauskaa!
Mitä seksuaalista on takapuolen mittaamisessa? Onhan se hieman ilkeää, mutta ei joka paikassa seksiä ole.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:04"]
Miksi pitäisi rangaista poikaa? Hän on saattanut vain kerätä tutkimustuloksia koulutehtävää varten.
[/quote]
Olet y k s i n k e r t a i n e n.
[/quote]
Sinä taas et omista h u u m o r i n t a j u a
[/quote]
Et s i n ä k ä ä n
Tytöt tekevät ihan samaa, mutta mielessään. Poika teki sitä konkreettisesti, niin se on jollakin tapaa eri asia? Av-palstakin on täynnänsä kaikenlaisia vertailuketjuja, mutta poikaparan kimpussa ollaan aivan raivottarina vertailujen tekemisestä. Kaksoisstandardit voimissaan mammoilla.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:53"]Mulla tuli ekana reaktiona huvittuneisuus.
[/quote]
Mulle myös. Ei aina tartte olla niin tosikkoja. ;-)
Hahaa täällä puhutaan Ramista. Oot äijä!!
Mäkin mittaan huomenna perseitä. Hyvä idea.
Mielestäni takapuolen mittaaminen äärimmäisen on halventava ja nöyryyttävä teko, vaikka poika luultavasti teki sen tiedostamatta tätä. Tämän teon malliksi tosiaan saattaa riittää, jos kotona on hyväksyttää arvioida tv:ssä näkyvien ihmisten ulkonäköä (mm takapuolta). Koska ulkonäkö (ruumuus-kauneus) on henkilökohtainen, kehollinen ominaisuus, jolle ei voi mitään, mielestäni lapsia ei pitäisi opettaa rankaisemaan tai palkisemaan "huonosta" tai "hyvästä" ulkonäöstä.
Kuten monet tässä ovat todenneet, juttelisin pojan kanssa ja kysyisin syytä tapahtuneelle. Sitten puhuisin toisten arvostamisesta (niin naisten kuin miesten) ja ehkä päätyisimme yhdessä johonkin lopputulokseen aiheesta. Sitten olisi anteeksipyynnön vuoro, tapahtui se sitten soitolla, viestillä tai kasvotusten.
Mikä on naisten takapuolen mitoitus noin kaupallisessa mielessä. S M Xl...?