Kuinka paljon mies teillä siivoaa?
Jos siis jätetään laskuista muut kotityöt. Meillä mies imuroi joka päivä ja pesee kerran vuodessa ikkunat. Loput eli viikkosiivous jää minulle. Ihmisten siisteyskäsityksissä on tietysti eroja, mutta miten muilla mies osallistuu?
Kommentit (19)
Ei osallistu mitenkään, sotkee muttei siivoa jälkiään. Joskus vie roskapussit.
Mies imuroi joka päivä, mutta viikkosiivous jää sulle. Anteeksi, etten ymmärrä??
Meillä imuroidaan 1-2 kertaa kuussa eikä sen kummemmin siivota. Silti mun kavereiden mielestä meillä on aina niin ihanan siistiä! No joo, tavarat on järjestyksessä, mutta tuskin meillä erityisen puhdasta on.
Ei siivoa. Ei pyykkää, ei pyyhi pöytää, ei vaihda lakanoita, ei korjaa astioita pöydästä eikä osaa tehdä ruokaa. Välillä sitä ihmettelen itsekin miten tähän on päädytty. Minä olen kiukkuinen, kun toinen ei tee mitään ja toinen on kiukkuinen, kun valitan koko ajan.
Meillä nainen ei suostu pyykkäämään, ja mies tekee useammin ruoan ja siivoaa myös naisen sotkut keittiössä.
Siivoaa automaattisesti omat jälkensä ja lasten jälkiä, ja muutenkin jos näkee jossain jotain siivottavaa, tekee sen saman tien. Isompi viikkosiivous tehdään yleensä yhdessä. En voisi kuvitellakaan muunlaista miestä itselleni ja lapsien isäksi.
Vaihtaa mun kanssa yhdessä lemmikkien kuivikkeet kerran viikossa. Nykyään imuroi aika usein (huonekalujen alta ja vessan sekä kylppärin imuroinnista pitää erikseen muistuttaa), koska lemmikkien kuivikevaihdossa ja muussa järkkäilyssä menee mun osuudessa niin kauan että ehtii tehdä sen siihen mennessä kun olen valmis. Pesee ikkunat kerran vuodessa kun maanittelen muutaman kuukauden. Vie roskat, koska menee samalla röökille.
Mulle jää pölyjen pyyhintä, pyykit, petaaminen, lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto, tiskit, siistiminen ja järjestäminen (tosin en järjestä miehen kamoja), vessan ja kylppärin pesu sekä siivousväline -ja ainehankinnat
mies ei siivoa sen vuoksi kun nainen siivoaa. eli: lopeta siivoaminen.
minä vi*tuunnuin ja lopetin siivoamasta, pari kk meillä oli aika sotkua.. :D
nyt menee aikalailla puoliksi!
Oletteko ottaneet puolisoksenne miehen, vai kukkaessussa hihhuloivan transsun? Miehen siivouskäsitys on erilainen kuin naisen. Haluatte siis vain kotiorjan itsellenne? Ajattelitte istua av-sontapalstalla sillä aikaa kun mies hoitaa kotia?
Imuroi useammin kuin mä, meillä käy siivooja mutta joskus täytyy välillä varsinkin eteistä imuroida itse. Tekee muutenkinkotihommia vaikka on työelämässä ja mä en. Pesee yleensä omat vaatteensa, mä kuitenkin pyykkään enemmän ja hoidan enimmäkseen keittiöpuuhat. En olisi päivääkään sellaisen miehen kanssa joka ei tekis kotitöitä, en ole mikään kodinhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:39"]
Vaihtaa mun kanssa yhdessä lemmikkien kuivikkeet kerran viikossa. Nykyään imuroi aika usein (huonekalujen alta ja vessan sekä kylppärin imuroinnista pitää erikseen muistuttaa), koska lemmikkien kuivikevaihdossa ja muussa järkkäilyssä menee mun osuudessa niin kauan että ehtii tehdä sen siihen mennessä kun olen valmis. Pesee ikkunat kerran vuodessa kun maanittelen muutaman kuukauden. Vie roskat, koska menee samalla röökille.
Mulle jää pölyjen pyyhintä, pyykit, petaaminen, lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto, tiskit, siistiminen ja järjestäminen (tosin en järjestä miehen kamoja), vessan ja kylppärin pesu sekä siivousväline -ja ainehankinnat
[/quote]
Mitalinko haluat ? On sulla raskas elämä.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:43"]
Imuroi useammin kuin mä, meillä käy siivooja mutta joskus täytyy välillä varsinkin eteistä imuroida itse. Tekee muutenkinkotihommia vaikka on työelämässä ja mä en. Pesee yleensä omat vaatteensa, mä kuitenkin pyykkään enemmän ja hoidan enimmäkseen keittiöpuuhat. En olisi päivääkään sellaisen miehen kanssa joka ei tekis kotitöitä, en ole mikään kodinhoitaja.
[/quote]
Loisit kotona ja teillä käy siivoaja? Makaat siis hanuri homeessa sohvalla ja miehesi on m*naton tossukka. Vaihtoon lähtisi kaltaisesi haaska samantien.
tosi vähän nykyään, ennen enemmän. meillä käy siivooja kerran viikossa ja mä imuroin talon kerran viikossa siinä välissä, kun mulla on enemmän aikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:43"]
[/quote]
Loisit kotona ja teillä käy siivoaja? Makaat siis hanuri homeessa sohvalla ja miehesi on m*naton tossukka. Vaihtoon lähtisi kaltaisesi haaska samantien.
[/quote] Miten niin loisin? Ja miksei meillä kävis siivooja kun ei itse olla mitään siivousintoilijoita? Hanuri ei myöskään ole homeessa.
Mies siivoa,tiskaa useammin kuin minä. Mutta esim. petivaatteiden vaihto on jotenkin jäänyt kokonaan mun vastuulle kuuden hengen perheessä :)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:54"]
Mies siivoa,tiskaa useammin kuin minä. Mutta esim. petivaatteiden vaihto on jotenkin jäänyt kokonaan mun vastuulle kuuden hengen perheessä :)
[/quote]
eli miehesi tulisi hoitaa sekin, koska siitä jaksat nillittää?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:54"]
[/quote]
Ja sehän on just sellanen homma, minkä kaksi tekee huomattavasti nopeammin ja helpommin kuin yksi. Yksinään ison sängyn lakanan laittaminen ja tuplatäkkiin pussilakanan vaihtaminen on tuskaa, mutta kahdestaan sujuu käden käänteessä.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:28"]Mies imuroi joka päivä, mutta viikkosiivous jää sulle. Anteeksi, etten ymmärrä??
Meillä imuroidaan 1-2 kertaa kuussa eikä sen kummemmin siivota. Silti mun kavereiden mielestä meillä on aina niin ihanan siistiä! No joo, tavarat on järjestyksessä, mutta tuskin meillä erityisen puhdasta on.
[/quote]Meillä siis imuroidaan päivittäin, ja viikkosiivous käsittää imuroinnin lisäksi myös pölyjen pyyhkimisen, luuttuaminen ja wc:n siivouksen. Ap
Osallistuu kaikkeen. Auttaa pyykinpesussa, täyttää/tyhjentää tiskikoneen. Suursiivouspöivinä jaamme tehtävät yleensä miehelle jää vessa. Meillä tämä systeemi toimii ja minä satun vielä pitämään siivoamisesta niin teen sitä ihan mielelläni enkä pakosta.
liian vähän!!