Suositelkaa sähköhammasharjaa
Pitäisi löytää helppokäyttöinen ja kestävä sähköhammasharja, joka ei pitäisi hirveästi meteliä mutta putsaisi hampaat kunnolla. Mitään internettiin yhdistämisiä ei tarvitse olla mutta muuten saisi edustaa uutta teknologiaa. Hinta korkeintaan 70 euroa. Voitteko suositella jotain tiettyä mallia?
Kysyn, koska yrittäessäni vertailla erilaisia harjoja olin lopulta aivan sekaisin. Vaihtoehtoja on niin paljon!
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sinulle sähköhammasharjaa.
Olisiko merkistä ja mallista mitään suositusta?
ap
Oral B on laadukas merkki jossa paljon erilaisia vaihtoehtoja, varmaan myös sinunkin kriteerit täyttävä löytyy.
Braun on varma valinta mutta malleja sata, ihan arpomaan joutuu minkä ostaa, sivuillaanei ole mitään opastusta.
Ultraäänitekniikka on sitten oma lukunsa.
ostat kalleimman braunin mitä budjetillasi saa, nyt on black friday tarjouksessa näitä ainakin gigantissa ja powerillakin muutama
https://www.power.fi/kauneus-ja-terveys/hampaiden-hoito/sahkohammasharj…
https://www.gigantti.fi/product/hyvinvointi-ja-terveys/hampaiden-hoito/…
Jos teillä on omakohtaisia kokemuksia, niiden jakaminen voisi auttaa ostopäätöksessä :)
ap
Monta käyttäjää harjalla on? Tärkeintä on teho ja akku. Oral b:n pyöreillä harjaspäällä varustettu 1000 sarja (ja yli).
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on omakohtaisia kokemuksia, niiden jakaminen voisi auttaa ostopäätöksessä :)
ap
Itsellä on Oral-B, mallista ei mitään tietoa ja on jo monta vuotta vanha, en tiedä valmistetaanko kyseistä mallia enää. Mutta on siis hyvä ja kestävä, hammaslääkäri kehunut suun puhtautta.
Vierailija kirjoitti:
Monta käyttäjää harjalla on? Tärkeintä on teho ja akku. Oral b:n pyöreillä harjaspäällä varustettu 1000 sarja (ja yli).
Yksi käyttäjä, jolla on jo aika paljon ikää.
ap
Merkillä ei väliä mutta kunhan on pieni ja pyörivä pää, pehmeät harjakset sekä riittävät pyörimisnopeudet.
Nämä ohjeet olen saanut parilta hammaslääkäriltä. Ei ehkä ihan sitä halvinta 20e:n harjaa kannata ostaa, mutta toisaalta keskihintaisen ja kalleimman vaihtoehdon erona voi olla vaan muutamat lisäominaisuudet. Mistä sitä haluaakaan sitten maksaa.
Oral-b:llä on ainakin tälläisiä, varmasti monella muullakin mutta itse olen tykännyt Oral-b:stä.
Koska niistä kaikista kuolevat akut eikä niitä voi vaihtaa niin ostaisin alle 50€ oral-b -moisen. Jopa ne halvimmat 20€ mallit ovat käyttökelpoisia, käytössähän maksaa lähinnä harjat. Sama ansainta-logiikka kuin miesten partahöylissä, eli valmistaja tekee rahansa niillä kuluvilla osilla. Oral-moisiin saa toimivia ja paljon halvempia harjoja mm. tokmannilta.
Vierailija kirjoitti:
ap
Vuodesta -85 käyttänyt Oral B- harjoja. Viimeisin oli uusin huippumalli. Se oli maanantaikappale, ei kestänyt kuin pari vuotta.
Siinä on sopivan pieni harjaspää, mahtuu viisureeiden taakse putsaamaan.
Uusin huippumalli ei edes tärise, siinä on joku ultraäänijuttu. Tavallisella oon pärjäillyt hyvin.
Vaihtoharjoiksi suosittelen ainoastaan alkuperäisiä, halpisharjapäät on tosi kovia.
Nyt on kivoja värejäkin. Joissakin on tulee pieni katkos harjaukseen kun on aika vaihtaa harjauskohtaa. Yhtä hyvin pärjää kyllä jatkuvasti pörisevällä. En vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Merkillä ei väliä mutta kunhan on pieni ja pyörivä pää, pehmeät harjakset sekä riittävät pyörimisnopeudet.
Nämä ohjeet olen saanut parilta hammaslääkäriltä. Ei ehkä ihan sitä halvinta 20e:n harjaa kannata ostaa, mutta toisaalta keskihintaisen ja kalleimman vaihtoehdon erona voi olla vaan muutamat lisäominaisuudet. Mistä sitä haluaakaan sitten maksaa.
Oral-b:llä on ainakin tälläisiä, varmasti monella muullakin mutta itse olen tykännyt Oral-b:stä.
Jotkut sanovat että Philipsin harjan pitkulainen muoto on parempi, koska se ulottuu suun "hankaliinkin" paikkoihin. Oral B on saanut moitteita kovemmasta äänestään, vaikka se on kai suositumpi kuin Philips.
Meillä on Oral B ja siinä sensitiveharjat. Hyvin pääsee takimmaisiin hampaisiin eikä minusta pidä pahaa ääntä tahi tärise liikaa. Ilmoittaa katkolla koska siirto seuraavaan neljännekseen ja jos painaa liikaa. Kaksi käyttäjää ja hyvin on kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Oral B ja siinä sensitiveharjat. Hyvin pääsee takimmaisiin hampaisiin eikä minusta pidä pahaa ääntä tahi tärise liikaa. Ilmoittaa katkolla koska siirto seuraavaan neljännekseen ja jos painaa liikaa. Kaksi käyttäjää ja hyvin on kestänyt.
Ei kai silti tarvitse alapeukuttaa, jos on toisenlaisia kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai silti tarvitse alapeukuttaa, jos on toisenlaisia kokemuksia?
Älä nyt jumankauta sano, että sähköhammastharjatkin ovat ruvenneet pahoittamaan mielensä ettei saa olla enää pitämättä niistä.... voi hyvänen aika missä maailmassa me elämmekään!
Tosiasia on, että valloillaan tuntuu olevan jonkinmoinen Oral-B -mafia. Kaikkialla tuputetaan pelkästään tätä merkkiä ja muut jätetään sen varjoon. Minun mielestäni Oral-B -harjat ovat isoja klohmuja eivätkä sovi omaan suuhuni. Siksi alapeukutan. On kai ap:lläkin oikeus lukea monenlaisia kommentteja eikä pelkkää tyhjää kehumista?
Onpa tämä(kin) räjähdysherkkäaihe... Noita erilaisia sähköhammasharjoja on tosiaan miljoona erilaista, joten sopivan mallin valitsemiseen tarvitsisin vinkkejä, ettei markkinamies möisi minulle sutta tai sekundaa.
ap
Suosittelen sinulle sähköhammasharjaa.