Onko mahiksia saada rahoja takaisin?
Ostin liput Beatcon-tapahtumaan. Siellä piti olla bändejä soittamassa. Bändejä ei tullutkaan ja järjestäjä peruutti sen kokonaan. Nettisivulla luki että rahat palautetaan. Olen kuukausi sitten laittanut sinne viestiä, että palauttakaa rahat, ei ole näkynyt vieläkään.
Rikosilmoitus? Tiedän että Suomen poliisi on hidas, ja sitä ei varmaan yhtään kiinnosta.
Kommentit (25)
Äh? Pitää kait kuluttajariitalautakuntaan laittaa viesti.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:00"]
Mitä lippu maksoi? Alle satkun? Katse eteenpäin ja unohda asia.
[/quote]
Ehdottomasti rikosilmoitus ja perintään. Vaikka ei saisi mitään takaisin, niin villasella näitä ei pidä painaa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:20"] No onko ny lautakunta sitte? Mutta poliisi naurais pihalle.
[/quote]
Kuluttajalautakunnalla ei ole minkäänlaista toimeenpanovaltaa, se voi vain esittää tulkintansa laista ja suositella maksamista tai maksamatta jättämistä. Päätös ei mitenkään velvoita tai sido kumpaakaan osapuolta, aivan haistapaskatouhua.
Poliisi voi sentään tutkia että liittyykö tapaukseen rikosta ja rahojaan joutuu hakemaan oikeuden ja perinnän kautta, jos eivät maksa vapaaehtoisesti.
Mulle ja ukolle ostin, 78e maksoi yht. Ei taloutta kaada, mutta silti vituttaa.
up.
Jos mä olisin kusettanut pankkia, rahat olisi jo viety multa. Mutta kun kyseessä on joku toinen niin..