Miten työkaveria voisi motivoida ja saada nostamaan vähän rimaa töissä
Meidän tiimissä, mun lähimpänä työkaverina, on sellainen perusmukava keski-ikäinen mies. Ei muuten pahaa sanaa, mutta hän on ihminen, joka "on vaan töissä täällä".
Teemme suht vaativaa asiantuntijatyötä, mutta tiimikaverini menee aina siitä ali mistä aita on matalin, ei seuraa omaa alaansa, uutisointia tai kilpailijoiden tekemisiä millään tavalla, ei taida lukea juuri sähköpostejaan muita kuin ne otsikon perusteella pakolliset, ilmeisesti palaverien yms aikana puuhaa omiaan sillä on aina aivan pihalla tehdyistä päätöksistä ja annetuista ohjeista. Naureskelee ja sanoo, että "ai jaa, en mä vaan tiedä, sano sää..."
Miten tällaisen ihmisen saisi vähän nostamaan rimaansa, suhtautumaan pikkuisen kunnianhimoisemmin työhönsä? Hyvät vinkit kehiin!
Kommentit (23)
Teen tasan sen mitä itselleni kuuluu. En muiden töitä. Meilläkin tehdään tiiminä, mutta jos joku ei hoida osuuttaan niin en minä siitä stressaa. Jos sanomista tulee voin aina hyvällä omallatunnolla osoittaa tehneeni itse osuuteni. Ei mulle toisten töiden tekemisestä makseta, eikä myöskään siitä että valvon että he työnsä hoitavat. Se on pomojen hommaa, ja jos he eivät omaa hommaansa tältä osin hoida, niin eiköhän se heille jossain vaiheessa kostaudu.
Voin kertoa, ettei se siitä muutu. Meillä oli tommoinen. Onneksi siltä alettiin vaatia tuloksia, se alkoi sitten kipuilemaan, ja lopulta vaihtoi julkiselle puolelle.
Toinenkin oli, mutta sille piti antaa kenkää kun se alkoi saikuttaa ja levittämään huonoa asennettaan.
Kommari noissaa yleensä asuu sisällä.
Joo. Mä on just tämmönen töissä vaan -tyyppi. Ei kiinnostele pätkääkään tehdä yhtään mitään ylimääräistä eikä kiinosta tiimityötä kettuakaan. Pomot niin monta, kertaa osoittanut että perustyöntekijä on pelkkä roska joten ei KIINNOSTA.