Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aktiivinen tulee työnhaussa olla, ettei karenssia?

Vierailija
19.02.2015 |

Työllistymissuunnitelmassa on ympäripyöreä lause: haen töitä. 

Miten tämä pitää osoittaa, kuinka monta työhakemusta pitäisi pystyä lähettämään. Tarjolla ei ole kovin paljon oman alan töitä, eikä minulla ole edes kiire töihin, joten en ole ns. hakenut kaikkea mahdollista. Odotan oikeasti mielenkiintoisia ja mahdollisesti sopivia paikkoja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä vähintään hakemus viikossa. Älä sure, et sinä niitä "kaikkia mahdollisia" hommia kuitenkaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto siitä että haet aktiivisesti töitä riittää, ei sitä oikeasti kukaan työkkärissä kontrolloi muutoin kuin niissä tapauksissa, jos saat heidän kauttaan työtarjouksen. Silloin on pakko hakea.

Vierailija
4/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla ei tarvitse tehdä mitään kun ei ole edes työllistymissuunnitelmaa tehty, reilu 2kk menny siitä kun heidän piti soittaa. Ja en varmasti kysele perään. Ei niitä kukaan seuraa moneenko haet ellei kyseessä ole työkkärin työtarjous.

Vierailija
5/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ei sitä suoraan kontrolloida, eikä työkkäri näe mistään, mitä teet. Mutta työkkäri saattaa kysyä ja pyytää raportoimaan, mitä olet tehnyt.  Silloin on hyvä kun olisi muutamaa työpaikkaa hakenut, ja niistä olisi vielä kiva olla jotain tietoja (edes työnantajan nimi ja työnkuvaus, päivämäärät) ylhäällä, jotta sen  raportin voisi uskottavammin kirjoittaa.

Vierailija
6/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:ilmeisesti juuri tällainen raportti pitää antaa kuukauden päästä. lisäksi pitää raportoida, että on on hakenut tietoa asioista. melko laveata. 

eilen oli ketju, jossa ihminen ei ollut osallistunut työkokeiluun, koska ei ollut ymmärtänyt, että hänen itsensä on pitänyt tämä järjestää. vähän mielivaltaiselta kuullostaa päätös karenssista, jos on odottanut että työkokeilu tulee te-palveluiden kautta. 

ajattelin vain, että onko pakko hakea muitakin töitä kuin toimiston määräämiä. ilmeisesti on?

Vierailija
7/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri lähettää lapun, jos on hakuvelvoite johonkin. Muuten haet itsenäisesti, mitä haet. Ei niistä mitään raporttia tarvitse työkkärille tehdä. Mutta tarkoitus on kaiketi työllistyä, joten haet sellaisia, mitkä ovat sinulle sopivia.

Vierailija
8/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan hakenut työkkärin lähettämiin työhönosoituksiin. Ei tullut karenssia eikä kukaan kysellyt perään.

Vierailija
9/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:22"]Mä en koskaan hakenut työkkärin lähettämiin työhönosoituksiin. Ei tullut karenssia eikä kukaan kysellyt perään.
[/quote]

Saatanan lusmut. Lopettakaa toisten rahoilla loisiminen. Roskasakkia olette. Lähtee kevään vaaleissa ääni kokoomukselle jotta kaltaisenne loiset saataisiin kuriin.

Vierailija
10/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:22"]Mä en koskaan hakenut työkkärin lähettämiin työhönosoituksiin. Ei tullut karenssia eikä kukaan kysellyt perään. [/quote] Saatanan lusmut. Lopettakaa toisten rahoilla loisiminen. Roskasakkia olette. Lähtee kevään vaaleissa ääni kokoomukselle jotta kaltaisenne loiset saataisiin kuriin.

[/quote]

Tuo tapahtui 12 vuotta sitten. Nykyään miljoonaomaisuus itse tienattu. :)

Vierailija
11/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:22"]Mä en koskaan hakenut työkkärin lähettämiin työhönosoituksiin. Ei tullut karenssia eikä kukaan kysellyt perään. [/quote] Saatanan lusmut. Lopettakaa toisten rahoilla loisiminen. Roskasakkia olette. Lähtee kevään vaaleissa ääni kokoomukselle jotta kaltaisenne loiset saataisiin kuriin.

[/quote]

Tuo tapahtui 12 vuotta sitten. Nykyään miljoonaomaisuus itse tienattu. :)

[/quote]

Ja kokoomus ei vaikuta minuun en asu Suomessa.

Vierailija
12/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti toimistoon noin kerran kuukaudessa semmoisessa täydessä raivotilassa asiakas, joka luetteli puhelimessa että "olen hakenut musiikinopettajan paikkaa, olen hakenut äidinkielen opettajan paikkaa, olen hakenut lastentarhan opettajan paikkaa" jne jne. 

Mitä tämmöisellä tiedolla työkkäri tekee, mistä sen voi tarkistaa että näin on? Ei mistään. Ei siinä sitten muuta kuin kuunnella se paasaaminen ja kiitos ja hei. Työnhaku uusittu jonnekin 6kk päähän. Silti se soitti taas kuukauden kuluttua ja luetteli muita paikkoja. 

Vierailija
13/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 09:55"]

ap:ilmeisesti juuri tällainen raportti pitää antaa kuukauden päästä. lisäksi pitää raportoida, että on on hakenut tietoa asioista. melko laveata. 

eilen oli ketju, jossa ihminen ei ollut osallistunut työkokeiluun, koska ei ollut ymmärtänyt, että hänen itsensä on pitänyt tämä järjestää. vähän mielivaltaiselta kuullostaa päätös karenssista, jos on odottanut että työkokeilu tulee te-palveluiden kautta. 

ajattelin vain, että onko pakko hakea muitakin töitä kuin toimiston määräämiä. ilmeisesti on?

[/quote]

Miten löydän eilisen ketjun? Hain eilen vaikka millä hakusanoilla, mutta ei löytynyt.  

Vierailija
14/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 09:55"]

[/quote]

Miten löydän eilisen ketjun? Hain eilen vaikka millä hakusanoilla, mutta ei löytynyt.  
[/quote]
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4396036/karenssi_tulla_tupsahti

Vierailija
15/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en oiken ymmärtänyt tota työkokeilu ketjua, mä aikoinaan ihan itse ehdotin sitä työkkärille kun alkoi pää levitä kotona olossa. Eivät vielä olisi kovin helpolla mua sinne päästäneet :o mulla oli kuitenkin jo paikka tiedossa kun sitä ehdotin työkkärille.

Vierailija
16/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 09:55"] ap:ilmeisesti juuri tällainen raportti pitää antaa kuukauden päästä. lisäksi pitää raportoida, että on on hakenut tietoa asioista. melko laveata.    eilen oli ketju, jossa ihminen ei ollut osallistunut työkokeiluun, koska ei ollut ymmärtänyt, että hänen itsensä on pitänyt tämä järjestää. vähän mielivaltaiselta kuullostaa päätös karenssista, jos on odottanut että työkokeilu tulee te-palveluiden kautta.    ajattelin vain, että onko pakko hakea muitakin töitä kuin toimiston määräämiä. ilmeisesti on? [/quote] Miten löydän eilisen ketjun? Hain eilen vaikka millä hakusanoilla, mutta ei löytynyt.   [/quote] http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4396036/karenssi_tulla_tupsahti

[/quote]

Kiitos! Hain sitä hakusanoilla "karenssi napsahti", "karenssia napsahti", en tajua tuota hakulogiikkaa, kaikenmaailman vanhoja ketjuja vaikka kuinka, mutta ei tuota. Tyhmä minä.

Vierailija
17/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vielä: 

kyllä ainakin minun työnhakutiedoissa on sellainen kohta, johon on pakko antaa raportti tiettyyn päivään mennessä. että ei oikein voi jättää raportoimatta. 

annettuun työosoitukseen pitää ilmoittaa että on hakenut ja sitten vielä pitää ilmoittaa, onko tullut valituksi. vaikka tuntuisihan se olevan selvää, jos vielä työkkärin kirjoilla pysyy...

Vierailija
18/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 11:12"]

ap vielä: 

kyllä ainakin minun työnhakutiedoissa on sellainen kohta, johon on pakko antaa raportti tiettyyn päivään mennessä. että ei oikein voi jättää raportoimatta. 

annettuun työosoitukseen pitää ilmoittaa että on hakenut ja sitten vielä pitää ilmoittaa, onko tullut valituksi. vaikka tuntuisihan se olevan selvää, jos vielä työkkärin kirjoilla pysyy...

[/quote]

Tietysti on, mutta ei ne sitä tarkistele oletko oikeasti hakenut.

Vierailija
19/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 11:12"]

ap vielä: 

[/quote]

Tietysti on, mutta ei ne sitä tarkistele oletko oikeasti hakenut.

[/quote]

Jos ole saanut TE-toimistolta "työtarjouksen" eli oikeasti vain mol.fi-sivuilla avoinna olevan ja normaalisti haettavan työpaikan hakukehotuksen, on ko. työpaikkaan otettava yhteys tai haettava paikkaa. Lisäksi on ilmoitettava TE-toimistoon (onnistuu nykyään sähköisesti), että on joko hakenut paikkaa tai ottanut yhteyttä työpaikkaan. Ellet jostain syystä aio hakea, on aina otettava yhteys TE-toimistoon "työtarjouksessa" mainittuun virkailijaan, joka päättää, voitko jättää hakematta työpaikkaa ilman karenssia. Jos olet hakenut, TE-toimiston sivujen oma asiointi-sivuille ilmestyy päivämäärä, johon mennessä sinun tulee ilmoittaa työnhaun tuloksesta. Lisäksi TE-toimisto kontrolloi, oletko oikeasti hakenut paikkaa vai et.

20/20 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, onko nykyään tilanne yhä sama kuin on ollut tämän ketjun aikaan yli 3 vuotta sitten vai onko muuttunut... Tarkistelevatko nykyään, onko töitä todellisuudessa haettu, pitääkö säilyttää mitään todisteita, että on hakenut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä