Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jo päiväkodissa sellaisia lapsia, jotka eivät halua toimia ryhmässä?

Vierailija
25.11.2021 |

Leikkivät mieluiten rauhassa itsekseen, ovat vähäpuheisia, ehkä vähän arkojakin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on.

Miksi ei olisi?

Vierailija
2/7 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi enää olla, kun on niin huipputasoista varhaiskasvatusta täällä meillä. Ryhmäyttämisen pitää onnistua joka tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvinnut aikoinaan käydä päiväkodissa eikä esikoulua. Sain olla kotona siihen asti, kunnes aloitin koulun 7-vuotiaana. Olin jo lapsena introvertti, suorastaan erakko: minun piti saada viettää paljon aikaa ihan itsekseni.

Vierailija
4/7 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on.

Oma päiväkoti-ikäinen lapseni ei pidä ihmispaljoudesta, vaikka vilkas ja rohkea lapsi onkin. Koko ryhmän leikit ovat hänelle haaste, itsenäiset, kahden- tai max kolmenväliset leikit ovat hänelle mukavimpia, sillä kokee niissä eniten onnistumisen kokemuksia. Hänellä, kuten myös itselläni, lievää as-taipumusta, koko ryhmän leikissä on vaan jo niin paljon liikkuvia osia että tarkkaavaisuus saa liikaa ärsykkeitä ja tilanteesta tulee kuormittava.

Vierailija
5/7 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvinnut aikoinaan käydä päiväkodissa eikä esikoulua. Sain olla kotona siihen asti, kunnes aloitin koulun 7-vuotiaana. Olin jo lapsena introvertti, suorastaan erakko: minun piti saada viettää paljon aikaa ihan itsekseni.

Tulee olemaan tulevaisuudessa entistä helpompaa kun on isot ryhmäkoot niin hukkuu massaan iisisti.

Vierailija
6/7 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kumma, ettei tänä päivänä riitä se, että mennään suoraan kouluun. Pitää olla kaiken maailman tarhat ja eskarit.

Vierailija
7/7 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudenvisio: lapset esikouluun jo 3-vuotiaina, eikä eläkkeitä enää makseta. Töitä raadetaan niska limassa kuolemaan saakka. Tehokkuusyhteiskunta on silloin huipussaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme