Jäikö kellekkään muulle päälle raskausajan ällötyksiä tms raskauden jälkeen?
Tuli vain mieleen tämä aihe, kun olen raskaana eikä uni tule. Mulla oli ekassa raskaudessa ällötys kaikkea makeaa kohtaan, vaikka olin ennen kunnon sokerihiiri ja söin liiottelematta joka päivä karkkia. Vaikka raskaus keskeytyi, toi ällötys jäi päälle eikä tee mieli karkkia kun max pari kertaa kuussa, ja silloinkin syön tosi vähän. Myös kaikki pulla, vaalea leipä tms jäi pois ruokavaliostani, kun ällötti, eikä raskauden jälkeenkään enää tehnyt mieli.
Nyt kun odotan taas, ei edelleenkään tee mieli mitään makeaa, päinvastoin.. Kärsin pahoinvoinnista ja ainoa mikä menee alas on hedelmät ja graavilohta tekis älyttömästi mieli. Hyvä juttuhan tää toisaalta on (se ettei tee mieli herkkuja, ei syömättömyys)kun olen nykyään hoikempi.
Kommentit (19)
Mulla oli tosi iso ällötys kananmunia kohtaan kun olin raskaana, vaikka ennen olivat herkkua. En vieläkään pysty niitä syömään vaikka lapsi on jo 3-vuotias.
Jäi, mä en enää pysty antamaan miehen laueta suuhun. Tämä alkoi raskausaikana ja jäi päälle. Hyh.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:04"]Jäi, mä en enää pysty antamaan miehen laueta suuhun. Tämä alkoi raskausaikana ja jäi päälle. Hyh.
[/quote]
Ja synnytyksestä siis 4kk...
Minua on ekasta raskaudesta alkaen iljettänyt teolliset leivitykset, kuten esim. kalapuikoissa, valmiissa wienerleikkeissä tms. Niissä erotti raskaana ollessa semmoisen teollisuusöljymäisen hajun, ja nykyisinkin vielä se tulee nokkaan jos haistaa semmoista, eikä mene alas ei. Kotona leivitettyä voi kyllä syödä.
Mä en vieläkään pysty kunnolla syömään keitettyä makaronia tai makaronilaatikkoa. Kuopus on jo 7v.
Syön kyllä mutta en nauti enkä syö paljoa....
Mä en ole pystynyt syömään melkein yhtään karkkia raskauden jälkeen (enkä sen aikana) ja raskaudesta on jo kohta 4 vuotta. Eilen söin 2 irtokarkkia ja huono olo tuli. Ei kyllä haittaa karkittomuus yhtään. :D
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 03:58"]Jäi. Paistetun kanan haju. Vieläkin etoo.
[/quote]
Sama.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:14"]Kyllä. Hämähäkit ja linnun kakka.
[/quote]
lisättäköön, että näitä ei tietysti syödä, utta molemmatsaa inhon väreet kulkemaan kropassa.
Ei jäänyt, kun ei ollut mitään ällötyksiä raskausaikana.
Jäi. Paistetun kanan haju. Vieläkin etoo.
Suklaa, oksensin sitä alkuraskaudessa pahoinvoivana.
Nyt ensimmäistä kertaa raskaana ollessani olenkin miettinyt että onko tuo mahdollista!
Pahin huonovointisuus- ja ällötysjakso osui juuri joulun ajalle, ja vieläkin oksetuttaa edes ajatella joulukinkkua tai pipareita.
No, saapas nähdä sitten ensi jouluna kuinka hyvin se kinkku maistuu. :D
Kalapuikot.
Ekassa raskaudessa olin juuri syönyt kalapuikkoja ja alkuraskauden pahoinvoinnin takia oksensin melkein heti. En ole kyennyt syömään kalapuikkoja sen jälkeen koska yhdistän sen aina oksentamiseen.
Tosin kun kyseessä on kalapuikot niin menetys ei ole kovin suuri.
Minulla oli ällötyksiä vielä puoli vuotta synnytykden jälkeen, sen jälkeen pystyin syömään jo melkein kaikkea. Ainoa, mikä edelleen tökkii vuoden synnytyksen jälkeen on ruisleipä. Ei vaan pysty syömään!
Edellinen jatkaa..
Täytyy sanoa vielä Ap:lle, että tuo sokerin vähentäminen on luonnollista. Ilmeisesti olit sokerista riippuvainen ennen ensimmäistä raskauttasi. Kroppasi tottui sitten vähään sokeriin pahonvoinnin takia(mikä on hyvä), joten et sitä enää himoitse.
Raskaudesta yli 6 vuotta, enkä vieläkään pysty syömään vesimelonia tai mitään missä on kardemummaa. Toisaalta myös raskausaikana kadonneet allergiat ovat pysyneet poissa, en tiedä mitä mun kropassa silloin tapahtui.
Grilli makkara ja kaikki lämmin makkara. Ei vaan pysty.