Anoppi töissä alakoulussa, meillä vauva
Olenko julma jos kiellän anopin vierailut joksikin aikaa? Meillä on pieni vauva ja anoppi haluaa käydä katsomassa kerran pari viikossa. Minua stressaa koko ajan milloin se tuo jonkun taudin joka tarttuu vauvaan. Kouluissa kiertää tähän aikaan vuodessa kaikki pöpöt. Miten sanoa nätisti asiasta?
Kommentit (20)
Tarvitsen prinssin pelastamaan itsesi. Sanot miehellesi, että hänen on puhuttava asia läpi äitinsä kanssa, kun sinusta ei ole ottamaan todellista vastuuta omasta lapsestani.
Mites sitten, jos saat toisen lapsen ja se eka lapsi on koulussa?
Itse ette vissiin liiku missään kodin ulkopuolella?
Meillä on jokaiselta luokalta ollut 3-5 oppilasta kipeänä viimeisen kahden viikon aikana. Opettajia on kipeänä 5-10 kappaletta. Itsekin olin viikon sairaslomalla juuri. Eli joo, kyllä ne pöpöt nyt leviää ja on ihan oikein, jos sanotte anopille, että tulee käymään sitten kun flunssakausi ja RS-virus ovat menneet ohi.
Toivottavasti tämä linja toimii sitten myös toisinpäin, kun tarvitsette lastenhoitoapua.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten, jos saat toisen lapsen ja se eka lapsi on koulussa?
Se kuopus nyt ei välttämättä olisi silloin vauva kuitenkaan. Vähän eri asia kuitenkin hoitaa perheen pakolliset ja sisäiset meno verrattuna, että anopin pitää kyläillä koska se tyydyttää hänen tarpeet.
-eri kuin AP
Vierailija kirjoitti:
Itse ette vissiin liiku missään kodin ulkopuolella?
Ei ole tarvetta liikkua vastasyntyneen kanssa. Ystäviin pidetään yhteyttä videopuheluilla.
Mitä jos äitisi työskentelisi koulussa, kieltäisitkö hänenkin vierailut teillä?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä linja toimii sitten myös toisinpäin, kun tarvitsette lastenhoitoapua.
No emme missään nimessä riskeeraa anopin terveyttä jos hänellä on jostain syystä heikko vastustuskyky.
Itsepä olette vauvan väsänneet korona-aikana.
Voitte ihan itsekin tartuttaa viruksen vauvaan.
Kai se ymmärrettävää on. Tosin vain jos muutenkin kielletty tasapuolisesti kaikkia tulemasta ettei tämä kohdistu vain anoppiin.
Skypetätte ja laitatte videoita ja valokuvia usein. Minä en mennyt vauvaa katsomaan vastaavassa tilanteessa. Itse ymmärsin, toivottavasti anoppisi ymmärtää myös.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos äitisi työskentelisi koulussa, kieltäisitkö hänenkin vierailut teillä?
Ehdottomasti, äitini on kyllä itse kieltäytynyt tulemasta nyt kun taudit jyllää.
meillä sama ongelma, mutta anoppi husissa töissä ja kylään tullessa ei vaivaudu edes pesemään käsiään, vaikka on asiasta sanottu joka kerta...
Onko anoppi vain kieltolistalla? Entä oma äitisi? Vaikka hän työskentelee perushoitajana?
Vauvasi on kuitenkin kaikista juuri se, joka ainakin toistaiseksi olevan tiedon valossa kärsinee koronasta vähiten ja on parhaiten imetettynä? muutenkin suojassa.
Ole toki varovainen mutta jos kohteesi on vain anoppi, niin sitten ihmettelen ...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jokaiselta luokalta ollut 3-5 oppilasta kipeänä viimeisen kahden viikon aikana. Opettajia on kipeänä 5-10 kappaletta. Itsekin olin viikon sairaslomalla juuri. Eli joo, kyllä ne pöpöt nyt leviää ja on ihan oikein, jos sanotte anopille, että tulee käymään sitten kun flunssakausi ja RS-virus ovat menneet ohi.
Ihmisistä ei puhuta kappaleina.
Sanot kuten asia on. EN HALUA SUN TARTUTTAVAN MEIDÄN VAUVAAN PÖPÖJÄ.