Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (416)

Vierailija

Minä ainakin haluisin tietää, oliko hänelle tehty jotain pahaa (sama kuin se edellinen vastaava tapaus Oulussa) vai onko kenties tehty sama kuin minulle ja huumattu terveenä lapsena im:n partaalle. En halua katsoa sivusta, kun lapsille tapahtuu pahaa Suomessa.

• ylös 54
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole uutisointia seurannut, onko siis varma tieto, että kys lapsi riistänyt itse oman henkensä, ei esim.sairaskohtaus tms?

Todennäköisesti sairauskohtaus. Näille kiusaamisfantasioille ei löydy mitään perustetta.

• ylös 3
  • alas 60
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluisin tietää, oliko hänelle tehty jotain pahaa (sama kuin se edellinen vastaava tapaus Oulussa) vai onko kenties tehty sama kuin minulle ja huumattu terveenä lapsena im:n partaalle. En halua katsoa sivusta, kun lapsille tapahtuu pahaa Suomessa.

Tuli mieleen sama tapaus. Sekin tyttö hirttäytyi.

• ylös 39
  • alas 1
Vierailija

"meillä EI ole kiusaamisongelmaa, olemmehan Kiva-koulu."

Kuten oli se Koskelan poikienkin koulu. Ei tietenkään mitään ongelmaa ole, jos ummistetaan silmät ja korvat siltä.

• ylös 69
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet ajatellut asialle tehdä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ahdistusta tuo, että kerrotaan jonkun kuolleen julkisessa tilassa, mutta ei sitä miksi. Miksi sitten yleensäkään kerrotaan jonkun kuolleen, jos se asia kuuluu vain viranomaisille ja omaisille.

Paskat tässä mistään ahdistuksesta ole kyse. Silkka itsekyyttä vaaditaan lisää tietoja tyydyttämään sitä omaa uteliaisuuden nälkää.

Niin joo, vaietaan asia kuoliaaksi. Sillä tavalla lasten hyvinvointi lisääntyy ja tapahtumat eivät toistu.

Näinhän tuolla on tavattu toimia. Mikä Oulua vaivaa?

Aikuisten itsekkyys ja välinpitämättömyys.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole uutisointia seurannut, onko siis varma tieto, että kys lapsi riistänyt itse oman henkensä, ei esim.sairaskohtaus tms?

Todennäköisesti sairauskohtaus. Näille kiusaamisfantasioille ei löydy mitään perustetta.

Sairastui hirttäytymiseen?

• ylös 31
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Työnnän pääni pensaaseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No nyt on sitten ollut kyllä erittäin harvinainen sairaskohtaus, mikä huhut tapauksesta pitävät paikkansa. Sairaskohtaus on saanut tytön hirttäytymään koulun vessaan.

• ylös 50
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen sama tapaus. Sekin tyttö hirttäytyi.

Milloin?

Annettasko läheisten surra rauhassa ja sen piirin jota asia koskettaa käsitellä asiaa rauhassa.

Empattisuus on hyvä asia ja todellakin suotavaa, mutta tämmöinen toisten surusta ammentaminen 

on jo kyseenalaista toimintaa. 

• ylös 20
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotain poikkeuksellista kumminkin takana ollut, koska suruliputukset ja kaikki...

Tämä vaatinee siis tarkemman julkisen tarkastelun tämä keissi nyt.

Suruliputetaan aina työpaikalla, koulussa jne. 

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kilpailu- ja suoritusyhteiskunta, jossa ihmisillä on paha olla jo lapsesta pitäen. Tähän tarvitaan muutos ja se lähtee meistä jokaisesta yksilöstä.

• ylös 55
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolinsyytähän tuskin kerrotaan milloinkaan.

Rokotteeseen

Älytöntä. Eikä ole voinut mitenkään johtua tuosta, koska ei ikäluokkaa jota rokotetaan.

• ylös 29
  • alas 2

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olla sairaaloisen utelias ja elää toisten surusta sekä järkytyksestä....

Tämä minua jo melkein enemmän surettaa..

Vierailija

Riivinrauta kirjoitti:
Annettasko läheisten surra rauhassa ja sen piirin jota asia koskettaa käsitellä asiaa rauhassa.

Empattisuus on hyvä asia ja todellakin suotavaa, mutta tämmöinen toisten surusta ammentaminen 

on jo kyseenalaista toimintaa. 

No ei kai ne läheiset nyt mitään Vauva-palstaa lue tällä hetkellä....

Kyllä tällaisesta asiasta pitää voida keskustella.

• ylös 20
  • alas 13
Vierailija

Entäs Tik-tok blackout? Sitäkin on tuotu esiin.
Maailmalla on kuollut useita tuon ikäluokan lapsia, kun on ottaneet haasteen vastaan.
Mutta silti veikkaan koulukiusaamista todennäköisimmäksi syyksi.

• ylös 39
  • alas 1
Vierailija

Jos koulussa on ollut kouluväkivaltaa, niin koulu ja myös alaikäiset lapset ovat rikosvastuussa teoistaan. Koulukiusaajia ei tule paapoa vaan heitä tulee rangaista ankarasti väkivallanteoista koulussa, koulumatkalla ja vapaa-ajalla. Henkinen ja fyysinen väkivalta on kouluväkivaltaa. Jokainen kouluväkivaltatapaus on liikaa!

Koulukiusaajat tulee erottaa koulusta ja kiusaajan kotiin tulee poliisi ja lastensuojelu kotikäynnille. Jos vanhemmat ovat huonoja ja välinpitämättömiä eivätkä kykene kasvattamaan lapselleen oikeaa moraalia ja käsitystä oikeasta ja väärästä, lapsi pitää ottaa huostaan.

Koulun henkilökunta on vastuussa lapsen hyvinvoinnista ja turvallisuudesta koulupäivän aikana. Kouluväkivaltatapauksissa koulu ja koulun henkilökunta on rikosoikeudellisessa vastuussa.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä johtui kiusaamisesta, niin toivon todella, että kiusaajien nimet tulee ilmi.

Sinä olet valmis ristiin naulitsemaan ja uhraamaan lisää lapsia?

Sinähän se olet valmis uhraamaan lisää lapsia näiden hirviöiden kiusattaviksi. Taitaa oma kakarasi olla kiusaaja. Ja olet myös itse.

Näin juuri. Tuskin on ollut kyse mistään pienestä kiusaamisesta.

No, eilen vanhemmille vakuuteltiin wilmassa, että meillä EI ole kiusaamisongelmaa, olemmehan Kiva-koulu.

• ylös 48
  • alas 4

Sivut