Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (416)

Vierailija

No jos lapset on kiusaajia niin kyllä varmasti vaikutti heidänkin loppuelämään tuo teko. Lisäksi täytyy muistaa, että vaikka on tehty toista kohtaan väärin, tämä lapsi teki tuon päätöksen itse. Hän ei kestänyt enempää. Hän olisi tarvinnut apua! Aikuisen on hankala päästä lapsen maailmaan jos häntä ei sinne kutsuta eli kerrota tapahtuneista asioista ja mitä mielen päällä liikkuu. Tuntuu tosi pahalta koko tilanne kaikkien osapuolien osalta.

• ylös 23
  • alas 52
Vierailija

Hienoa koulu, ablodit opettajille, palkankorotus rehtorille. Kiusaajapentujen kuvat esille ja heidän vanhempien työpaikat julkisiksi. Yleinen lynkkaus kaikille!!!!

• ylös 37
  • alas 28
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi hyvä aika kertoa kerrankin vastuullisesti, mistä oikein on kyse.

Vihjaatko ettei kotona ollut asiat hyvin?

• ylös 4
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos tämä johtui kiusaamisesta, niin toivon todella, että kiusaajien nimet tulee ilmi.

Sinä olet valmis ristiin naulitsemaan ja uhraamaan lisää lapsia?

• ylös 27
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten vaahdottiin Koskelan jälkeen, että nyt kaikki muuttuu.
Mikähän on muuttunut?
Oulun tapauksen taustoista en tiedä mitään, mutta kyllä yhteiskunnan rakennelmat ovat todella vinksallaan jos kukaan ei näy, että 11-vuotiaalla lapsella on niin paha olla, että kuolema on parempi vaihtoehto.

Ihmettelen kyllä ennemminkin, miten vanhemmat eivät sitä näe.

Tällaisille ulostuloille suuri ihmetykseni. Omat vanhempani eivät huomanneet kiusaamista ja olimme kuitenkin erittäin tiivis ydinperhe. Varsinkin tytöt ovat todella hyviä peittelemään.

No miten muut sen sitten voisivat nähdä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä johtui kiusaamisesta, niin toivon todella, että kiusaajien nimet tulee ilmi.

Sinähän se olet valmis uhraamaan lisää lapsia näiden hirviöiden kiusattaviksi. Taitaa oma kakarasi olla kiusaaja. Ja olet myös itse.

• ylös 47
  • alas 22
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Miksi asia lakaistaan maton alle? Ja jos omaisilla on suru, niin kyllä jotain pitää tehdä asialle julkisesti.

Kukaan ei halua tunnustaa että meidän maailman paras koulujärjestelmä on kaikkea muuta kuin maailman paras.

Kaikkein tehokkaimpia silmien sulkijoita ovat koulujen rehtorit. Nämä saatanat kiistävät kaikki ongelmat omissa kouluissaan viimeiseen saakka, meidän koulussa ei kiusata jne. muuta paskaa. Tämäkään Oulun tapaus tuskin tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, vaan taatusti merkkejä on ollut jo aiemmin. Nyt on yksi nuori poissa eikä takaisin tule. Hänen elämänsä oli siinä, kaikki haaveet ovat rauenneet.

• ylös 93
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin miettii itseään 11 vuotiaana niin en kyllä varmaan osannut edes miettiä itsemurhaa. Edes asiana, saati omalle kohdalle.

Olet onnekas. Minä osasin. 

• ylös 54
  • alas 2
Vierailija

Oulussa porvarit ottaneet 7 vuodessa velkaa 800 milj. Nyt kun tulee maakuntamalli putoaa tulot 50% joten arvaa kuka maksaa.

• ylös 11
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ele, että suruliputus järjestetään.

Niin surullinen tapahtuma tuoilla pohjoisessa kaupungungissa, että itselläkin paha mieli.

Vaikka olen täysin ulkopuolinen.

En minä täällä ole mitään erityistä surua havainnut.

t. oululainen

Riippunee "piireistä". Kyllä tästä on paljon puhuttu. Sekä lasten että aikuisten kesken. Ei ole ainoa tälle syksylle Oulussa, joten siksikin puhuttanee. 

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin surullinen tapahtuma tuoilla pohjoisessa kaupungungissa, että itselläkin paha mieli.

Suurin osa oululaisistakin on täysin ulkopuolisia tapahtuneeseen, eikä ole omimassa läheisten surua itselleen.

Ei kollektiivinen suru tarkoita sitä, että siinä oltaisiin omimassa läheisten surua. Totta kai tällainen koskettaa. Enemmän varmasti niitä, joilla osuu kohdalle jossain määrin. 

• ylös 34
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinähän se olet valmis uhraamaan lisää lapsia näiden hirviöiden kiusattaviksi. Taitaa oma kakarasi olla kiusaaja. Ja olet myös itse.

Keiden hirviöiden?

• ylös 3
  • alas 23
Vierailija

Itse harkitsin 12-vuotiaana tyttönä itsaria kiusaamisen, masennuksen ja kurjien kotiolojen takia. Kukaan ei välittänyt tai huomannut. Suunnitteilla oli tehdä se nimenomaan koulussa. En kuitenkaan tehnyt, mutta otin kyseisenä päivänä kaikki tekovälineetkin mukaan. Jotenkin se mieli sitten muuttui.

Monien vaikeiden vuosien jälkeen selvisin tuostakin. Moni ei selviä.

• ylös 158
  • alas 1
Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suurin osa oululaisistakin on täysin ulkopuolisia tapahtuneeseen, eikä ole omimassa läheisten surua itselleen.

Ei kollektiivinen suru tarkoita sitä, että siinä oltaisiin omimassa läheisten surua. Totta kai tällainen koskettaa. Enemmän varmasti niitä, joilla osuu kohdalle jossain määrin. 

Kollektiivinen suru ei ole surua, se on tekopyhää hyvesignalointia.

• ylös 12
  • alas 48
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ahdistusta tuo, että kerrotaan jonkun kuolleen julkisessa tilassa, mutta ei sitä miksi. Miksi sitten yleensäkään kerrotaan jonkun kuolleen, jos se asia kuuluu vain viranomaisille ja omaisille.

Paskat tässä mistään ahdistuksesta ole kyse. Silkka itsekyyttä vaaditaan lisää tietoja tyydyttämään sitä omaa uteliaisuuden nälkää.

Ei. Haluan, että asioille tehdään jotain. Nyt jos taustalla on kiusaamista ja asia lakaistaan maton alle ja hyssytellään hiljaiseksi, niin saa sen kuvan, että kiusaaminen on ihan hyväksyttävää.

Niin sinä haluat, että asioille tehdään jotain itse tekemättä kuitenkaan yhtään mitään?

Millä perusteella ajattelet noin? Tyttäreni luokalla on oppilas, jota kiusattiin. Ilmoitin luokanvalvojalle olevani tästä huolissani. Luokanvalvoja otti puhutteluun kiusaajat ja kiusatun ja mukana olivat kuraattorit ym. Asiaa selvitettiin ja kiusaaminen loppui toisen puhuttelun jälkeen.

No, esim eri järjestelön tukiperheiden, ja -henkilöiden huutava pula kertoo, että on ihan liian vähän välittäviä ihmisiä siihen nähden kuinka moni huutaa, että jotain pitää asioille tehdä.

Tästä tapauksesta ei tiedetä oliko perhe joku tukea tarvitseva erityisperhe vai ihan tavallinen jonka lapsi vain joutui kokemaan karmeita koulussa.

• ylös 16
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi olisi hirttäyfynyt, niin poliisi olisi tutkinut asiaa eikä ainoastaan käynyt toteamassa tilanteen. Aika kun kuolema tapahtuu muualla kuinsaraalassa yms niin poliisi käy katsomassa onko mahdollisesti tapahtunut rikosta. Yleensä esim. vanhojen ihmisten kohdalla se on helppoa. Mutta tuskin yleisellä paikalla tapahtunut hirtto jätetään tutkimatta. Vaikka olisi jätetty itsemurhaviesti.

Uutisissa on ollut että poliisi tekee nimenomaan kuolemansyytutkintaa, joka tällaisissa tapauksissa tehdään.

• ylös 53
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Tuskin on ollut kyse mistään pienestä kiusaamisesta.

No, eilen vanhemmille vakuuteltiin wilmassa, että meillä EI ole kiusaamisongelmaa, olemmehan Kiva-koulu.

• ylös 54
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kollektiivinen suru ei ole surua, se on tekopyhää hyvesignalointia.[/quote]

Tuo kommentti kertonee enemmän sinun omasta ajatusmaailmastasi. Tämä liippaa lähelle eikä ole Oulussa ainoa tapaus, joten tottakai se koskettaa ja surettaa. On täysin luonnollista, että pienen lapsen kohdalla asia surettaa. Ehkä ajatusmaailma olisi toisenlainen, jos aihe olisi täysin vieras. 

• ylös 49
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Tuskin on ollut kyse mistään pienestä kiusaamisesta.

Laita linkki siihen lähteeseen, jonka mukaan kiusaaminen liittyy tähän mitenkään.

Missään ei sanota että kuollut olisi kiusattu.

• ylös 12
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Useampi lapsi on tytön siellä vessassa nähnyt ja kyllähän lapset (tavallaan onneksi) puhuu kohtaamastaan kauhusta. Ja sitten puhuu aikuiset. Eli tiedetään kyllä mitä on tapahtunut.

Jotenkin miettii itseään 11 vuotiaana niin en kyllä varmaan osannut edes miettiä itsemurhaa. Edes asiana, saati omalle kohdalle.

Et ollutkaan kiusattu. Itselleni itsarin miettiminen oli arkipäivää. Joskus oli mielessä että vien isän haulikon koululle mukanani. Olin kuitenkin sen verran "pelkuri" etten toteuttanut kumpaakaan.

• ylös 53
  • alas 1

Sivut