Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisiä mielipiteitä nimistä Anilla ja Luminia?

Vierailija
18.02.2015 |

:)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun makuun.

Vierailija
2/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oksennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella väkisinväännetyn kuuloisia. Ihan kuin yskänlääkemerkki ja älypuhelin

Vierailija
4/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisiä kun ollaan: "voi lapsiraukat". Etenkin viimeisestä tulee lähinnä lamppu mieleen.

Vierailija
5/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lässytykseltä. Väkisin keksityltä. Nololta. Wt:ltä.

Vierailija
6/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisinväännettyjä, tekotaiteellisia ja mukapersoonallisia. Mieti vielä jooko :D

Vierailija
7/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin unohtui Itella?

Vierailija
8/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei Anelimenolehiledia ja Maadinomelineonengia.

Vierailija
9/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia Lumia. Lapsesi on älypuhelin.

Vierailija
10/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anilla on kiva, tykkään :) Luminiasta tulee, kiitos Nokian, liikaa puhelinmielleyhtymiä. Ajalla ennen puhelin-Lumiaa olisi saattanut miellyttääkin.

Vierailija
11/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kuulostaa joillekin pimeässä hohtavien kemikaalien kauppanimille (esim Luminol™) :D

Vierailija
12/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anilla on ihan kiva. Luminia kuulostaa väännetyltä... Pelkkä Lumi on paaaaljon parempi.

Vierailija
13/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia.

Vierailija
14/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anilla > Vanilla, Anis, jotenkin maustemainen mielleyhtymä. Yläkoulussa joku vääntää sen toisen a:n ja i:n paikan toisin päin. Lopputulos Analli ja siitä pääsee jo johonkin muuhun...

Luminia, Lumia-puhelimien tekeminen on jo lopetettu, sitä mielleyhtymää tuskin enää kymmenen vuoden päästä kaikilla tulee.

Kannattaa vielä jatkaa hakemista,

Vierailija
15/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä monen yön yli, itse vähän varauksella suhtaudun...

Vierailija
16/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nykyään saa kastaa lapsensa vaikka kukkaruukuksi.. Ihan pimeetä

Vierailija
17/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Tietysti jotenkin söpöisiä, mutta vääntämällä väänneetyjä. Ei lapsen nimen tarvitse olla totaalisen uniikki. Siitä lapsesta tulee joka tapauksessa totaalisen uniikki, kantaa normaalimmankin nimen. Ihmenimi ei anna automaattisesti itsetuntoa, saattaa olla vähän mauton, anteeks nyt vaan. Mun eka mielleyhtymä on pissis, koulutuksen puute, hyvä yritys mutta huono itsetunto vanhemmalla, anteeks... Siis en tarkoita että olet eikä se ole paha, vaikka olisitkin, mutta mun rehellinen eka mielleyhtymä... 

Vierailija
18/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumilla ja Anilia

Vierailija
19/41 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luminia kuulostaa väkisin väännetyltä, ei soinnu kauniisti. Anilla- nilla- nillittäjä ei tuokaan oikein säväytä. Vähän liikaa yrittämisen henkeä. Ei kannata ottaa itseisarvoksi sitä, että nimi pitää keksiä, jos ei kerran oikein lähde:)

Vierailija
20/41 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaiset itse väännetyt, ulkomaisuutta jäljittelevät nimet leimaa lasta. Se on vähän kuin olis feikki laukku jossa lukis Veuittoin. Sitä kelaa, että no voi ei nyt.

Siis noissa on kaunista sointia kyllä, kauniita äänteitä. Sikäli tajuan ideaasi. Voisi olla paljon huonompiakin.

Mutta mitä jos katsoisit esim Kustaa Vilkunan vanhasta kunnon nimikirjasta. Kirjastosta löytyy. Käy läpi kaikki suomalaisen ja ruotsalaisen kalenterin nimet ja kertoo, mitä ne tarkoittaa, mistä ne on tullut, mistä muotoutuneet. Siis toi kirja esittelee ne kaikki. Yleensä on hauskaa, kun nimellä on joku spessu tarina takana eikä pelköstään, että no mun äiti keksi. Siinä kirjassa on harvinaisiakin nimiä ja hauskaa tietoa? Tiesitkö esim että Sonja ja Sonia on Sofian hellittelymuotoja Venäjällä, kirjassa oli, itse en tosiaan tiennyt.

Voit myös guuglailla vaikka espanjalaisia tai englantilaisia nimiä, jos kerran haluat pitkän, naisellisen ja vähän harvinaisemman nimen. Nekin voi kuulostaa hassuilta suomalaiseen Lahtiseen tai Mäkisen verrattuna (itsellä juuri sellainen tilanne), mutta kai lapsesta on kiva olla vaikkapa urhean kuningattaren tai suuren hyäntekijäsankaruttaren mukaan nimetty kuin vain äänteillä leikittely, jota joutuu vielä tapaamaan joka paikassa. En tiedä sitten. Monet haluaa antaa lapselle tiettyä "voimaa" tai erikoispiirrettä sillä, että nimi merkitsee jotain, kuten vaikkapa Sofia merkitsee viisautta. Ehkä vähän makuasia tietty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi