Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turun yhteiskuntatieteellinen, politiikan tutkimus

Vierailija
18.02.2015 |

Onko vaikea päästä sisään? Luitko paljon? Kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku varmasti on hyvä vaihtoehto, mutta haluaisin myös ehdottomasti suositella Tampereen yliopiston Johtamiskorkeakoulun Politiikan tutkimusta! Itse opiskelin täällä nyt ensimmäistä vuotta, enkä ole katunut hetkeäkään. Hain viime keväänä sekä juurikin tuonne Turun politiikan tutkimukseen että tänne Tampereelle, mutta itselleni poliittinen historian pääsykoekirja ei juurikaan napannut, varsinkin kun tiesin haluavani opiskella nimenomaan kansainvälistä politiikkaa, ja koin että Tampereen yliopisto palvelisi minun tarkoituksiani varten paremmin. Kevät oli aika raskas, suoritin toukokuun alkuun asti Tampereen avoimen yliopiston kautta opintoja, jonka jälkeen aloin paahtamaan täysillä pääsykokeisiin (sitä ennen olin lukenut pääsykoekirjan tasan kerran, jipii...). Viisi viikkoa meni kuin siivillä, mutta pääsykoekirja (Politiikan muutos) oli niin mielenkiintoinen, että kyllä sitä ihan mielellään tankkasi. Luin tuon viiden viikon ajan kuutena päivänä viikossa 6-8 tuntia päivässä, kävin tekemässä Turun pääsykokeen yhdellä kirjojen lukukerralla (sain kokeesta huimat 3 pistettä!). Tampereen pääsykokeen aamuna jännitti niiiiiin paljon, mutta itse kokeen jälkeen jäi hyvä fiilis ja olin varovaisen toiveikas sisäänpääsyn suhteen. No, ilmeisesti kirjan ulkoaopettelu kannatti, sisään päästiin kirkkaasti ja täällä sit nyt sitten ollaan! :) Valmennuskurssin voin suositella lämpimästi, itse en moisiin rahojani käyttänyt, mutta ainakin täällä Tampereella erittäin suuri osa fukseista on käynyt vähintään yhden tai useamma valmennuskurssin. Mikäli haette tänne Tampereelle, niin kannattaa ehdottomasti harkita Iltakoulun (Tampereen politiikan tutkimuksen opiskelijoiden ainejärjestö) intensiivivalmennuskurssia toukokuussa! Kurssi kestää noin viikon, ja sitä vetää politiikan tutkimuksen maisteriopiskelija, joka todella tietää mitä kirjasta kannattaa osata (luonnollisesti kaikki, mutta ymmärtänette pointin!). Lisätietoa löytyy sivulta ww.iltakoulu.org, käykää kurkkaamassa! 

Kysykää ihmeessä jos jäi jotain kysyttävää, yritän seurailla tätä keskustelualuetta säännöllisesti. Ainiin, ja hurjasti tsemppiä kaikille kevääseen, kyllä se lukeminen kuulkaa palkitaan ;) 

Vierailija
2/9 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen enempää mainostamatta haluan vain itsekin tuon kyseisen poliitikan tutkimuksen kurssin käyneenä sanoa, että kurssi ei todella ollut kallis! En muista tarkkaa summaa, mutta olisiko se jonkun pyöreät 200 euroa ollut. Ei mielestäni paha ollenkaan jos vertaa noihin perus riistoeximioihin etc. Toki osalle valmennuskurssi sopii opiskelumuodoksi, toisille taas ei.

Itse hain opiskelemaan vuonna 2012, jolloin haettiin vielä erikseen valtio-oppiin tai poliittiseen historiaan ja olen kyllä viihtynyt täällä omalla valtio-opin linjallani. Opiskelu on varsin vapaamuotoista ja on hienoa nähdä, miten jokainen pystyy omien kiinnostusten kohteidensa pohjalta sivuaineita valitsemalla luomaan juuri itselleen sopivan opintokokonaisuuden. Politiikan tutkimusta opiskellessaan pääsee myös tutustumaan muuan maailman parhaaseen suureen pieneen ainejärjestöön, P-klubiin ;)

Vierailija
4/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemuksia kenelläkään? :D

Vierailija
5/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikan tutkimuksen hakukohde on yhdistetty kahdesta oppiaineesta, eli valtio-oppi ja poliittinen historia. Eka haku siihen oli viime vuonna, eli vähän vaikea sen pohjalta sanoa onko vaikea päästä sisään. Varmasti helpompi kuin Helsinkiin. Itse oon opiskellut Turussa tätä alaa, mutta siitä on jo sen verran aikaa etten voi sanoa juuta enkä jaata. Ei tuo nyt kuitenkaan tilastojen valossa mahdottomalta näytä.

Vierailija
6/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistovalmennus tarjoi nimenomaan turun politiikan tutkimukseen valmennuskursseja, livenä ja etänä. suosittelen!!

Vierailija
7/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista opiskelu on tuossa oppiaineessa? Millainen työllisyys?

Vierailija
8/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:39"]

yliopistovalmennus tarjoi nimenomaan turun politiikan tutkimukseen valmennuskursseja, livenä ja etänä. suosittelen!!

[/quote]

Köyhälle? Paskempi juttu. Omalla lukemisella ei sitten pääsekään.

Vierailija
9/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tuolla asenteella...