Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuuttako?

Vierailija
18.02.2015 |

heipähei!

olen nuori, päällisin puolin terve tyttö, mitään sairauksia ei ole. skolioosi kyllä, mutta se ei ole niin aiheellinen asia tämän suhteen. olen ollut vuoden ajan suhteessa parikymppisen miehen kanssa. miehelläkään ei ole sairauksia, eli terve on.

olemme vuoden ajan harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä. miehellä on huumetaustaa jonnin verran, ja käyttää viikottain kannabista. itse joudun käyttämään välillä vahvoja särkylääkkeitä, sekä huumeiden käytön kanssa on ollut aikoinaan ongelmia ja käytin siis 3 kk tiheempää tahtiin huumausaineita. nykyaikaa ei, muuten kun kipulääkkeitä joudun syömään skolioosiin sekä paniikkikohtauksiin ottamaan välillä rauhottavia. alkoholia en käytä, ja poltan päivittäin tupakkaa. päihdyttävien aineiden käyttö ei minulla ole siis yleistä.

ongelma on se (tai no ei ongelma, vaan enemmän päänvaiva) että minkä takia en ole tullut raskaaksi? vaikuttaako miehen huumetausta jota on takana ollut pari vuotta, lapsen saantiin? entäs se kannabiksen poltto? vai onko vika minussa?

asia tuli eilen mieleen, kun mieheni ilmoitti, että haluaisi perustaa perheen joskus kanssani. en nyt oleta, että olemme niitä lapsia tekemässä nyt, vuosien päästä jos suhde kestää. mutta onko tilanne toivoton, jos vuoden sisällä ei ole tapahtunut mitään, enkä ole raskaaksi tullut? emme ole yrittäneet tehdä lasta, eikä siis olla etsitty ovulaatio päiviä ja silloin koitettu. on ollut se periaate, että jos lapsi on tullakseen, niin se sitten tulee. mutta vuosi ilman ehkäsyä, eikä vauvaa näy eikä kuulu, niin onko meidän tulevaisuudessa turha haaveilla lapsesta? voinko ovulaatiotesteillä selvittää, että irtooko minulta edes munasolua? toimiiko se sillein?

nyt kaikki selitykset ja lohdutukset, kiitos! onko teillä mennyt pitkään ennen kun olette raskautuneet? missä vaiheessa kannattaisi lähteä tutkimuksiin, että onko joku pielessä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, mutta jatkuva kipulääkkeiden käyttö ja tupakointi alentavat hedelmällisyyttä. Hyvää tuuria matkassa.

Eiköhän teidän kannata nyt ensin saada elämä päihteettömäksi, lopetat tupakoinnin ja kuntoutat selkääsi. Raskaus ei ainakaan paranna skolioosia ja lääkkeitä et ehkä voi käyttää.

Nyt otat vastuun elämästäsi ja huolehdi ensin ehkäisystä. Sitten terveellisemmän elämäntavat, ammatti ja toimeentulo.

Vierailija
2/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me ole tässä sitä lasta nyt hankkimassa! Vaan, että voiko olla että ongelma on nimenomaan miehen päihteiden käytössä tms, kun en ole raskaaksi tullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko selvittää ovulaatiotestillä, että ovuloinko edes? Tosiaan ehkäsyasia hoidetaan kuntoon, mutta se ei vie pois sitä pahaa oloa päästä, kun ajattelen koko ajan, etten voi koskaan saada lapsia.

Vierailija
4/4 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida nyt vaan se ehkäisyasia, jooko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi