Sanokaapa miehet ihan rehellisesti onki teillä tyydyttävä parisuhse
Itse lähestyn tässä keski-ikää ja alkaa iskeä jo pieni masennus siitä, ettei ole olemassa mitään sateenkaaren päätä, että jos vielä tämän asian teen niin ehkä sitten saan joskus tarpeeksi seksiä.
Haaveena olisi ihan tavallinen arkinen seksi pari kertaa viikossa. Ei mitään pimeässä peiton alla vaan tilanteen mukaan joko pitkän kaavan kautta tai sitten vaikka nopeasti ja kiihkeästi. Ja tietty olisin tekemään melkolailla mitä vaan, että puoliso nauttii eli oma nautinto ei menisi edelle.
Käytännössä tämä on ollut kaikissa parisuhteissani ihan utopiaa alkuhuuman jälkeen. Yleensä typistynyt siihen, että seksiä on tiheimmilläänkin parin viikon välein ja sitten itae puuhastellessa ei naisen kasvoilta välity minkäänlaista kiinnostusta asiaan, paitsi ehkä orgasmin hetkellä. Tuntuu, ikään kuin osa naisista oikein yrittäisi pitää yllä mielikuvaa, että ovat itse täysin epäseksuaalisia ja että oma puoliso on haluineen kuvottava pervo.
Kommentit (46)
Se on se perinteinen pitkän parisuhteen tuoma vakaus ja turvallisuus joka vaikuttaa osaan naisista seksihaluja vähentävästi. Toki siihen on muitakin syitä kuten lapsiperhearki, työstressi jne.
Jännityksen puute on yksi oleellinen juttu miksi naista ei homma kiinnosta. Toinen on sitten se että seksi ei ole naiselle tyydyttävää.
On! Tämä on kolmas "pitkä" (yli vuoden) parisuhteeni, sitten on niitä lyhyempiä. Kyllä sitä seksiä aikaisemmissakin suhteissa oli, mutta tuntui, että sitä piti vähän kuin ruinata ja suostutella, ja lopputulos oli aina kesninkertainen. Tämä erityisesti siis sen ensimmäisen vuoden alkuhuuman jälkeen.
Tässä nykyisessä homma vain toimii. Vaimo on itseasiassa sanonut, että hänellekin seksi oli ennen enemmänkin velvollisuus joka sitten toisinaan saattoi muuttua ihan miellyttäväksikin, mutta meillä vain jotenkin osuu kemiat ja mieltymykset tosi hyvin yhteen. Ei kuulemma aikaisemminkaan huonoja kumppaneita ole ollut, mutta jotakin sellaista siitä on puuttunut, joka saisi ne halut syttymään ilman pitkällistä viettelyä ja lämmittelyä. Itselleni taas se, että toinen selvästi HALUAA seksiä ja USEIN tuo siihen niin paljon lisämaustetta, että ei voi edes verrata aikaisempiin kokemuksiin. Nyt sen vasta tajuaa, miten paljon se aina tunnelmaa latisti, että oli sellainen fiilis kuin toinen nyt velvollisuuden tunteesta tekisi palveluksen josta minun pitäisi olla erityisen kiitollinen ja pistää siksi parastani.
Vierailija kirjoitti:
On! Tämä on kolmas "pitkä" (yli vuoden) parisuhteeni, sitten on niitä lyhyempiä. Kyllä sitä seksiä aikaisemmissakin suhteissa oli, mutta tuntui, että sitä piti vähän kuin ruinata ja suostutella, ja lopputulos oli aina kesninkertainen. Tämä erityisesti siis sen ensimmäisen vuoden alkuhuuman jälkeen.
Tässä nykyisessä homma vain toimii. Vaimo on itseasiassa sanonut, että hänellekin seksi oli ennen enemmänkin velvollisuus joka sitten toisinaan saattoi muuttua ihan miellyttäväksikin, mutta meillä vain jotenkin osuu kemiat ja mieltymykset tosi hyvin yhteen. Ei kuulemma aikaisemminkaan huonoja kumppaneita ole ollut, mutta jotakin sellaista siitä on puuttunut, joka saisi ne halut syttymään ilman pitkällistä viettelyä ja lämmittelyä. Itselleni taas se, että toinen selvästi HALUAA seksiä ja USEIN tuo siihen niin paljon lisämaustetta, että ei voi edes verrata aikaisempiin kokemuksiin. Nyt sen vasta tajuaa, miten paljon se aina tunnelmaa latisti, että oli sellainen fiilis kuin toinen nyt velvollisuuden tunteesta tekisi palveluksen josta minun pitäisi olla erityisen kiitollinen ja pistää siksi parastani.
Pääsisipä edes kerran elämässä kokemaan tuon. Panostaa olen kyllä yrittänyt, huolehdin aina, että kumppani saa tyydytyksen. Pidän myös huolta hygieniasta, pukeudun siististi, huomioin (kukkien tuominen on meillä arkea) ja kuuntelen puolisoani. Mutta aina on tuo sama tunne, että "saa säälistä". Minun on vaikea käsittää miten voi olla niin vastenmielistä, ikään kuin olisin joku laitapuolen kulkija tai rasvainen setämies.
Kun käy vieraissa nii ei tartte omaa akkaa kiusata mokomilla hommilla mitkä ei kiinnosta.. Olkoon pillu homeessa. Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Kun käy vieraissa nii ei tartte omaa akkaa kiusata mokomilla hommilla mitkä ei kiinnosta.. Olkoon pillu homeessa. Ihan sama.
Enpähän jaksa mitään kaksoiselämää viettää. Meillä vaimon kanssa homma perustuu luottukseen. Enkä jaksa pelleillä ehkäisyasioiden kanssa. Kotona ne on selvillä olevia juttuja. Seksi on läheisyyttä muutenkin eikä pelkkää fyysistä itsensä tyydyttämistä toiseen. Jos täytyy päästä toisen kanssa sänkyyn niin sekin onnistuu mutta selän takana ei pelata. En tuomitse muiden elämää ja valintoja mut tuo vaan ei ole kaikille sopiva vaihtoehto.
Kurja kuulla!
Mutta vastauksena kysymykseen, niin on kyllä, ehkä sitten on ollut tuuria matkassa. Nyt viisikymppisenä olen elänyt puolet elämästäni saman naisen kanssa, eikä seksi koskaan ole ollut iso ongelma. Totta kai eri elämänvaiheissa halut ovat olleet vähän eriparisia milloin suuntaan milloin toiseen, eiväthän ne koskaan ihan täysin yksi yhteen mene. Lasten saanti aiheutti noin vuoden tauonkin kunkin kolmen kohdalla, niinä aikoina minä sain käsihoitoja ja hän valitettavasti joutui kärvistelemään. Kyse ei siis ollut silloinkaan haluttomuudesta, halut olivat mutta ihan fyysisistä syistä hän katsoi paremmaksi kuitenkin olla ilman.
Meillä homma on toiminut kai lähinnä sen ansiosta että molemmilla on riittänyt ihan sisältäpäin tulevaa seksiviettiä sen verran, ettei seksistä ole koskaan tullut kauppatavaraa. Ihan normaalit kiistat ja vaikeudet meillä on suhteessa ollut (ja esikoisen kanssa paljon normaalia enemmänkin huolta, kun tuplaerityislapsi ja -nuori on). Montaa päivää kuitenkaan ei mikään mökötys ole kestänyt, kun panetus on molemmin puolin vienyt voiton. Tämän vuoksi seksi onkin ollut meille se moottori joka aina on pitänyt pyörät pyörimässä, vaikka muuten olisikin ollut kaikenlaista. Ja myös toisinpäin, tuon asian tajuaminen on pitänyt myös seksimoottorin käynnissä, kun on ymmärtänyt mitä se suhteelle tekee.
Ei me silti mitään kyltymättömiä seksipetoja olla, ihan keskimääräistä kerta viikossa -tahtia tässä iässä mennään, ja aika lailla perusseksiä ilman isompia kinkyilyjä. Avainasia varmaan on että halut ovat osuneet riittävän hyvin yhteen, eikä siinä varmaan sen suurempaa taikaa ole kuin hyvää tuuria. Vertailukohtaa minulla ei ole, koska hän on ollut ainoa seurustelu- ja seksikumppanini.
Itselläni parisuhteen syöksykierre alkoi silloin kun lopetin puhumisen. Eli vuosikaudet yritin puhua puolisolle ja koittaa ymmärtää häntä. Viime keväänä lopetin puhumisen parisuhteesta kun se oli painostavaa. Toinen ei halua keskustella.
Seksi on vain suorittamista pimeässä ja lauantaina saunan jälkeen. Esileikki on mun vastuulla ja rouvan olettaa, että olen valmis silloin kun hänelle sopii. Varsinaisen aktin jälkeen rouva kääriytyy peittoon ja alkaa nukkua. Itseänihän ei väsytä heti, mutta kaikenlainen koskettelu on kielletty. Ja minkäänlaista poikkipuoleista sanaa ei saa sanoa päivän aikana.
Viikonaikana minulla täysin vastuu kodinhoitamisesta ja ruuanlaitosta omien töiden ohessa. Eli kotityötkään ei rasita toista. Tämä johtuu rouvan töiden ja opiskeluiden aiheuttamasta ajankäytöstä. Odotan aikaa kun muksut ovat valmiita lähtemään maailmalle, niin muuten minäkin lähden. Kohta nuorimmainenkin on täysi-ikäinen. Meillä pitäisi olla jo aikaa toisillemme ilman muksuja tai ainakin heidät voi jättää kotia.
Vähän vaikea kommentoida millaisia parisuhteet on yleensä, kun olen ollut eläissäni vain yhdessä. Se on kestänyt nuoresta lähtien jo 45 vuotta. Intohimoa ja seksiä riittäänyt säännöllisesti kaikki vuodet ilman taukoja tai kylmiä kausia. Synnytykset taisi tehdä 3viikon taukoja yhdyntään, vaan ei seksiin. Alusta lähtien panostanut vaimon tyydyttämiseen ja varmistanut orgasmit aina seksiä harrastettaessa. Tarkoituksena oli tehdä hänet niistä riippuvaisiksi ja ilmeisesti onnistuin, kun hän on niitä joka viikko halunnut yhä vieläkin.
Joskus nuorempana harmitti, kun ei ollut muista naisista kokemusta, mutta nyt tätä saittia lukiessa huomannut, että itsellä käynyt satumainen tuuri vaimon suhteen. Seksi ollut itselle aina tärkeää elämässä, enkä ilman säännöllisiä yhdyntöjä ja rakkautta suostuisi elämään. Luojan kiitos pidin pääni pahimpina kiima-aikoina, enkä sortunut vieraisiin ja ryssinyt parisuhdettani.
Samaa on kuin aloittajalla. Puolison seksihalut menee heti jos on stressiä, univelkaa tms. ei puhettakaan että menkkojen aikana voisi mitään tehdä. Siispä on taas mennyt kolmatta viikkoa edelliskerrasta, koska stressi, flunssa ja menkat osin päällekäin. Silti hän sanoo rakastelun jälkeen että pitäs ottaa useammin uusiksi. Aloitteen hän tekee vain ovulaationsa aikaan ja silloin hän onkin kiimassa, muulloin lähinnä väsyttää tai on pää kipeä. Hän kylä nauttii kun sormetan ja nuolen orgasmin, mutta itse hän ei juuri minuun koske, ei ime kullia ilman että pyydän eikä oikein ole yhdynnässäkään aktiivisesti mukana kuin ratsastaessaan, mikä on hänen lempiasentonsa pilluyhdynnässä. Mutta pyllyynsä hän pyytää minua työntymään jopa useammin kuin minä sinne hinkuan ja se kyllä kiihottaa minua kovasti. Kuten kaikki se missä hän on aktiivinen seksissä.
Suhdetta on takana yli 20 vuotta ja aina on ollut aikalailla samanlaista. Muutaman kerran vuodessa hän yllättää olemalla kiimassa ja aktiivinen, samoin molempia lapsia odottaessaan hän oli kiimassa alkuraskautta lukuunottamatta ja silloin pantiin 4-6 krt/vk, enemmän kuin ikinä. Mutta lasten jälkeen meni kuukausitolkulla ilman ja toisen synnytyksen jälkeen ekat pari vuotta meni alle kerran kuussa-tahtiin. En tiedä onko hormoniehkäisyllä osuutta tuossa, puolisolta otettiin vasta kapseli pois ja multa pantiin piuhat naps, joten nähtäväksi jää että lisääntyykö halut ilman hormoneita.
Olen tämän todennut ennenkin joten toistan itseäni kun sanon että: Seksiä on yksi tai kaksi kertaa. Nuorena, kun seksisuhteeseen pääsee, seksiä on aluksi kerran tai kahdesti päivässä, tai kun vain siihen tilaisuus on. Sitten muutetaan yhteen. Varsin pian tilanne liukuu siihen että seksiä on kerran tai kahdesti viikossa. Suhde jatkuu,ikää tulee. Seksin määrä muuttuu siten että sitä on kerran tai kaksi kuukaudessa.
Lasten saanti muuttaa tilannetta siten että seksin määrä vähenee, syystä että kuvioon tulee uusi elementti, eli maailman vanhin ihmissuhde. Se on äidin ja lapsen välinen suhde. Osassa suhteita tämä tarkoittaa pitkää, todella pitkää taukoa seksissä, jopa seksin kokonaan loppumista. Nuoremmissa lapsiperheissä naisen biologia kuitenkin pitää seksihaluja jollakin tapaa yllä, kunhan aiempi lapsi on tullut siihen ikään että äitiyshormonien myrsky on hieman laantunut, ja uusi raskaus on mahdollinen. Mitä vanhempi äiti, sen suurempi todennäköisyys sille että lapsen saannin jälkeen sukuelimet ovat enää pissauskäytössä eli seksi voi loppua kokonaankin.
No, ajan ratas raksuttaa ja kerran kuussa- seksistä siirrytään seuraavaan vaiheeseen, eli kerran tai kaksi vuodessa- seksiin. Ikää on tässä vaiheesssa mittarissa noin 35-50 vuotta ja parisuhteella kestoa kymmenen vuotta, noin osimoilleen. Tästä sitten sumplahdetaankin sujuvasti viimeiseen vaiheeseen, eli seksiä kerran tai kaksi loppuelämän aikana.
Huomioitakoon että esittämäni lukemat ovat maksimiarvoja. Niihin tulee muutoksia alaspäin jos suhteessa on riitoja, rahahuolia, alakuloisuutta, alkoholiongelmia, suukopua, uskottomuutta, tylsistymistä, kyllästymistä, jne.
Näin se menee. Ei ehkä ihan kaikilla, mutta varsin monilla. Väittäisin jopa että suurella enemmistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän todennut ennenkin joten toistan itseäni kun sanon että: Seksiä on yksi tai kaksi kertaa. Nuorena, kun seksisuhteeseen pääsee, seksiä on aluksi kerran tai kahdesti päivässä, tai kun vain siihen tilaisuus on. Sitten muutetaan yhteen. Varsin pian tilanne liukuu siihen että seksiä on kerran tai kahdesti viikossa. Suhde jatkuu,ikää tulee. Seksin määrä muuttuu siten että sitä on kerran tai kaksi kuukaudessa.
Lasten saanti muuttaa tilannetta siten että seksin määrä vähenee, syystä että kuvioon tulee uusi elementti, eli maailman vanhin ihmissuhde. Se on äidin ja lapsen välinen suhde. Osassa suhteita tämä tarkoittaa pitkää, todella pitkää taukoa seksissä, jopa seksin kokonaan loppumista. Nuoremmissa lapsiperheissä naisen biologia kuitenkin pitää seksihaluja jollakin tapaa yllä, kunhan aiempi lapsi on tullut siihen ikään että äitiyshormonien myrsky on hieman laantunut, ja uusi raskaus on mahdollinen. Mitä vanhempi äiti, sen suurempi todennäköisyys sille että lapsen saannin jälkeen sukuelimet ovat enää pissauskäytössä eli seksi voi loppua kokonaankin.
No, ajan ratas raksuttaa ja kerran kuussa- seksistä siirrytään seuraavaan vaiheeseen, eli kerran tai kaksi vuodessa- seksiin. Ikää on tässä vaiheesssa mittarissa noin 35-50 vuotta ja parisuhteella kestoa kymmenen vuotta, noin osimoilleen. Tästä sitten sumplahdetaankin sujuvasti viimeiseen vaiheeseen, eli seksiä kerran tai kaksi loppuelämän aikana.
Huomioitakoon että esittämäni lukemat ovat maksimiarvoja. Niihin tulee muutoksia alaspäin jos suhteessa on riitoja, rahahuolia, alakuloisuutta, alkoholiongelmia, suukopua, uskottomuutta, tylsistymistä, kyllästymistä, jne.
Näin se menee. Ei ehkä ihan kaikilla, mutta varsin monilla. Väittäisin jopa että suurella enemmistöllä.
Ei mee. Älä yleistä. Jos sinun suhteesi menneet päin ptä, ei tarkoita että muiden olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mee. Älä yleistä. Jos sinun suhteesi menneet päin ptä, ei tarkoita että muiden olisi.
On tästä ihan tutkittua tietoakin olemassa. Samoin, kun näissä keskusteluketjuissa olevia tarinoita lukee, niin aika paljon tämäntyyppistä tulee vastaan. Suhteeni eivät ole menneet päin p:tä, ihan hyvääkin niistä on jäänyt muistin perukoille. Jos kenellä ei ole mennyt kuvailemallani tavalla, niin onnittelut heille.
Ihmisten ongelmat johtuvat siitä, että ovat väärien ihmisten kanssa suhteissa.
Jos tuntuu siltä, että pitää hakea seksiä muualta ja puoliso on joku akka niin mitä pirua te edes teette yhdessä? Jos seksi on se syy miksi olette yhdessä niin olisi syytä miettiä oletko oikean henkilön kanssa?
Parisuhde on sitä, että haluat jakaa elämäsi tuon henkilön kanssa, haluat kokea asiat ja keskustelut sen ihmisen kanssa. Sinulla on turvallinen ja hyvä olo kyseisen henkilön kanssa.
Ehkä se seksin määrä olisi parempi jos parisuhde perustuu johonkin muuhunkin kuin seksiin. Se kumppanikin varmaan innostuu asiasta enemmän kun yhteistä on muutenkin kuin seksi.
Ensimmäinen kunnon pitkä suhde oli tollanen. Harmittaa kun en tajunnut juosta aikanaan, kun vaaran merkit oli ilmassa. Onneksi edes sitten kolmenkympin puolivälissä kriisi oli tarpeeksi iso puhjetakseen.
Sen jälkeen voi sanoa, että enpä tiennyt kuinka vihreää se aidan takana voikaan olla. Kaikki mitä mulle oli uskoteltu että "niin se on kuule muillakin" paljastui isoksi paskapuheeksi. Oikeasti suurin osa naisista nauttii seksistä hurjasti ja antavat sen todella näkyä kammarissa.
Nykyisessä suhteessa pitää todella tsempata, että jaksaa pitää vaimon tyytyväisenä. Jos joku olisi 10v sitten sanonut että seksielämäni on tällaista, niin olisin nauranut paskaisesti ettei tollaista oo kuin saduissa ja fantasioissa!
Kyllä viinaa ja läkkeitä on mennyt emännän
pihtailun takia vuosikaudet.
M43 kirjoitti:
Samaa on kuin aloittajalla. Puolison seksihalut menee heti jos on stressiä, univelkaa tms. ei puhettakaan että menkkojen aikana voisi mitään tehdä. Siispä on taas mennyt kolmatta viikkoa edelliskerrasta, koska stressi, flunssa ja menkat osin päällekäin. Silti hän sanoo rakastelun jälkeen että pitäs ottaa useammin uusiksi. Aloitteen hän tekee vain ovulaationsa aikaan ja silloin hän onkin kiimassa, muulloin lähinnä väsyttää tai on pää kipeä. Hän kylä nauttii kun sormetan ja nuolen orgasmin, mutta itse hän ei juuri minuun koske, ei ime kullia ilman että pyydän eikä oikein ole yhdynnässäkään aktiivisesti mukana kuin ratsastaessaan, mikä on hänen lempiasentonsa pilluyhdynnässä. Mutta pyllyynsä hän pyytää minua työntymään jopa useammin kuin minä sinne hinkuan ja se kyllä kiihottaa minua kovasti. Kuten kaikki se missä hän on aktiivinen seksissä.
Suhdetta on takana yli 20 vuotta ja aina on ollut aikalailla samanlaista. Muutaman kerran vuodessa hän yllättää olemalla kiimassa ja aktiivinen, samoin molempia lapsia odottaessaan hän oli kiimassa alkuraskautta lukuunottamatta ja silloin pantiin 4-6 krt/vk, enemmän kuin ikinä. Mutta lasten jälkeen meni kuukausitolkulla ilman ja toisen synnytyksen jälkeen ekat pari vuotta meni alle kerran kuussa-tahtiin. En tiedä onko hormoniehkäisyllä osuutta tuossa, puolisolta otettiin vasta kapseli pois ja multa pantiin piuhat naps, joten nähtäväksi jää että lisääntyykö halut ilman hormoneita.
Meillä ei tee aloitteita koskaan. Tänä vuonna ollut 7 kertaa seksiä, joista ehkä pari kolme yhdyntää. Hän saa aina orgasmin, mutta ei ikinä osoita, että olisi ollut mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ongelmat johtuvat siitä, että ovat väärien ihmisten kanssa suhteissa.
Jos tuntuu siltä, että pitää hakea seksiä muualta ja puoliso on joku akka niin mitä pirua te edes teette yhdessä? Jos seksi on se syy miksi olette yhdessä niin olisi syytä miettiä oletko oikean henkilön kanssa?Parisuhde on sitä, että haluat jakaa elämäsi tuon henkilön kanssa, haluat kokea asiat ja keskustelut sen ihmisen kanssa. Sinulla on turvallinen ja hyvä olo kyseisen henkilön kanssa.
Ehkä se seksin määrä olisi parempi jos parisuhde perustuu johonkin muuhunkin kuin seksiin. Se kumppanikin varmaan innostuu asiasta enemmän kun yhteistä on muutenkin kuin seksi.
Mulla on juuri tuo, siis elämä ja keskustelut. Mutta ei seksiä. Olen kysynyt että mikä mussa on vikana, mutta ei mikään vaimon mielestä. Kaikki on hyvin, en voisi tehdä mitään erilailla. Seksiä vaan ei ole. Eikä selitystä, hän vaan ei ole sellainen joka haluaa kovin paljoa, siis sen kuuluisan alkuhuuman loputtua. Ai runkkaaminen maistuu kyllä hälle.
Uppia