Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunneliasia: Raskas liikenne muun muassa ohjattiin yhdelle korotetulle kaistalle Redin ja metron oven väliin: Ja ruuhka tuli. Olipa yllätys!

Vierailija
25.11.2021 |

Maailman toimivinta suunnittelua.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin nolo moka, ettei sitä ole kukaan oikein kehdannut edes sanoa ääneen. Aate edellä uskottu, että rekat puoleen Etelä-Suomesta tuosta menee sujuvasti.

Vierailija
2/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuommoinen sekoilu verorahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäsaari - rakennettiin vilkkaimpaan satamaan asuinalue ja siellä onkin liikennettä

Kääk

Vierailija
4/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katastrofi betonoitiin, kun päätettiin, että Tallinnan rekkaliikenne jää Katajanokalle.

Vierailija
5/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalat olosuhteet myös siinä tunnelissa bussia odotella

Vierailija
6/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari - rakennettiin vilkkaimpaan satamaan asuinalue ja siellä onkin liikennettä

Kääk

Rakentaminen ei tainnut olla ylläri. Sitä taas voi ihmetellä miten tuollaiseen niemenkärkeen ei rakennettu kunnollisia tulo- ja menoväyliä kun siellä on sentään laivaterminaalit rakennusajan liikenteen ja asukkaiden liikenteen lisäksi? Samanlainen sumppu taisi olla yksi toinenkin niemenkärki, hernesaari. Jostain syystä nää ei näytä oppivan vanhoista virheistä. Lisäksi nää saa sumpun rakennettua vaikka keskelle metsää kuten vantaalla kivistö tms. jossa ei ole palveluita eikä parkkipaikkoja eikä juuri muutakaan paitsi kalliita asuntoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin liikennesuunnittelu on ollut autovihamielinen niin kauan kuin muistan. Kyllä siellä tiedetään, että tällaiset suunnitelmat aiheuttaa ruuhkia.

Tarkoitus onkin, että yksityisautoilijat on näistä niin ärsyyntyneitä, että eivät enää tule alueelle omilla autoillaan.

Sama tilanne on oikeastaan kaikissa maailman pääkaupungeissa.

Vierailija
8/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katastrofi betonoitiin, kun päätettiin, että Tallinnan rekkaliikenne jää Katajanokalle.

Valitettavasti jos laivassa tulee matkustajia ja rekkoja niin niitä ei nyt vaan voi purkaa 20km päähän toisistaan mitenkään järkevästi. Matkustajien vienti jonnekin vuosaaren korpiin ei sitten taas ole kovinkaan hyvä esim. turismin kannalta koska ei sitä ole suunniteltu matkustajaliikenteelle. Lisäksi erilaisista luonnonsuojelualueista johtuen sinne ei edes mahdu juurikaan lisälaivoja nykyliikenteen lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä ihan elämyksen vuoksi ajamassa tuo kohta. E 75, Euroopan valtaväylä ja yhtääkkiä ollaan korotetulla suojatiellä kauppakeskuksen oven ja metron oven välissä sillan alla hämärässä. Tulee epäuskoinen olo, ihan kuin olisi ajamassa johon pysäköintihalliin tms.

Vierailija
10/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei nyt vaan tehdä sitä koko Helsingin alittavaa tunnelia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykääpä ihan elämyksen vuoksi ajamassa tuo kohta. E 75, Euroopan valtaväylä ja yhtääkkiä ollaan korotetulla suojatiellä kauppakeskuksen oven ja metron oven välissä sillan alla hämärässä. Tulee epäuskoinen olo, ihan kuin olisi ajamassa johon pysäköintihalliin tms.

Siis kulkeeko ainoa väylä päästä esim. Lahden ja Porvoon moottoriteiltä Katajanokalle tuon suojatien yli?

Vierailija
12/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katastrofi betonoitiin, kun päätettiin, että Tallinnan rekkaliikenne jää Katajanokalle.

Valitettavasti jos laivassa tulee matkustajia ja rekkoja niin niitä ei nyt vaan voi purkaa 20km päähän toisistaan mitenkään järkevästi. Matkustajien vienti jonnekin vuosaaren korpiin ei sitten taas ole kovinkaan hyvä esim. turismin kannalta koska ei sitä ole suunniteltu matkustajaliikenteelle. Lisäksi erilaisista luonnonsuojelualueista johtuen sinne ei edes mahdu juurikaan lisälaivoja nykyliikenteen lisäksi. 

Erilliset rahtilaivat ja erilliset matkustajalaivat. Shoppailumatkojen 10 e risteilyhinnat mahdollistaa rekkaralli kaupungin keskustassa ja vaatii miljoonatunnelit. Ei siinä ole järkeä.

Sitä paitsi kuinka paljon Viron n. 8 miljoonasta matkasta (ennen koronaa) ylipäätään tekivät kehä I sisäpuolella asuvat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykääpä ihan elämyksen vuoksi ajamassa tuo kohta. E 75, Euroopan valtaväylä ja yhtääkkiä ollaan korotetulla suojatiellä kauppakeskuksen oven ja metron oven välissä sillan alla hämärässä. Tulee epäuskoinen olo, ihan kuin olisi ajamassa johon pysäköintihalliin tms.

Siis kulkeeko ainoa väylä päästä esim. Lahden ja Porvoon moottoriteiltä Katajanokalle tuon suojatien yli?

Käy itse toteamassa, jos et usko. Maailman toimivin kaupunki.

Vierailija
14/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katastrofi betonoitiin, kun päätettiin, että Tallinnan rekkaliikenne jää Katajanokalle.

Valitettavasti jos laivassa tulee matkustajia ja rekkoja niin niitä ei nyt vaan voi purkaa 20km päähän toisistaan mitenkään järkevästi. Matkustajien vienti jonnekin vuosaaren korpiin ei sitten taas ole kovinkaan hyvä esim. turismin kannalta koska ei sitä ole suunniteltu matkustajaliikenteelle. Lisäksi erilaisista luonnonsuojelualueista johtuen sinne ei edes mahdu juurikaan lisälaivoja nykyliikenteen lisäksi. 

Erilliset rahtilaivat ja erilliset matkustajalaivat. Shoppailumatkojen 10 e risteilyhinnat mahdollistaa rekkaralli kaupungin keskustassa ja vaatii miljoonatunnelit. Ei siinä ole järkeä.

Sitä paitsi kuinka paljon Viron n. 8 miljoonasta matkasta (ennen koronaa) ylipäätään tekivät kehä I sisäpuolella asuvat?

No kun ei se matkustajaliikenne itsessään ole mitenkään kannattavaa. Ei kukaan maksa satoja euroja tuollaisista reissuista.

Ainoa keino mahdollistaa matkustajaliikenne on se, että humppaajat kulkevat rahdin mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katastrofi betonoitiin, kun päätettiin, että Tallinnan rekkaliikenne jää Katajanokalle.

Valitettavasti jos laivassa tulee matkustajia ja rekkoja niin niitä ei nyt vaan voi purkaa 20km päähän toisistaan mitenkään järkevästi. Matkustajien vienti jonnekin vuosaaren korpiin ei sitten taas ole kovinkaan hyvä esim. turismin kannalta koska ei sitä ole suunniteltu matkustajaliikenteelle. Lisäksi erilaisista luonnonsuojelualueista johtuen sinne ei edes mahdu juurikaan lisälaivoja nykyliikenteen lisäksi. 

Erilliset rahtilaivat ja erilliset matkustajalaivat. Shoppailumatkojen 10 e risteilyhinnat mahdollistaa rekkaralli kaupungin keskustassa ja vaatii miljoonatunnelit. Ei siinä ole järkeä.

Sitä paitsi kuinka paljon Viron n. 8 miljoonasta matkasta (ennen koronaa) ylipäätään tekivät kehä I sisäpuolella asuvat?

En nyt ymmärrä mitä se muualla suomessa asuminen vaikuttaa kun tuolta vuosaaren peräkorvesta ei yksinkertaisesti pääse mihinkään helposti tällä hetkellä. Ja kuten sanoin, sinne ei mahdu hirveän helposti lisäliikennettä kun sataman laajentamisen estää erilaiset luonnonsuojelualueet. Onko nää kaikki tarpeellisia on toinen asia mutta veikkaan että vihreät ei tuollaista puhetta halua kuullakaan. 

Vierailija
16/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykääpä ihan elämyksen vuoksi ajamassa tuo kohta. E 75, Euroopan valtaväylä ja yhtääkkiä ollaan korotetulla suojatiellä kauppakeskuksen oven ja metron oven välissä sillan alla hämärässä. Tulee epäuskoinen olo, ihan kuin olisi ajamassa johon pysäköintihalliin tms.

Siis kulkeeko ainoa väylä päästä esim. Lahden ja Porvoon moottoriteiltä Katajanokalle tuon suojatien yli?

Kaupunkiin tullessa ei jouduta metron oven eteen. Mutta poistuessa joudutaan. Eli poispääsy hankalampaa. Eli sumputtaa liikennettä kaupungin puolelle.

Vierailija
17/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykääpä ihan elämyksen vuoksi ajamassa tuo kohta. E 75, Euroopan valtaväylä ja yhtääkkiä ollaan korotetulla suojatiellä kauppakeskuksen oven ja metron oven välissä sillan alla hämärässä. Tulee epäuskoinen olo, ihan kuin olisi ajamassa johon pysäköintihalliin tms.

Siis kulkeeko ainoa väylä päästä esim. Lahden ja Porvoon moottoriteiltä Katajanokalle tuon suojatien yli?

Käy itse toteamassa, jos et usko. Maailman toimivin kaupunki.

Niin siis tarkennettuna: Tuo ulosmeno kaupungista menee erityisen ahtaan paikan läpi.

Vierailija
18/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katastrofi betonoitiin, kun päätettiin, että Tallinnan rekkaliikenne jää Katajanokalle.

Valitettavasti jos laivassa tulee matkustajia ja rekkoja niin niitä ei nyt vaan voi purkaa 20km päähän toisistaan mitenkään järkevästi. Matkustajien vienti jonnekin vuosaaren korpiin ei sitten taas ole kovinkaan hyvä esim. turismin kannalta koska ei sitä ole suunniteltu matkustajaliikenteelle. Lisäksi erilaisista luonnonsuojelualueista johtuen sinne ei edes mahdu juurikaan lisälaivoja nykyliikenteen lisäksi. 

Erilliset rahtilaivat ja erilliset matkustajalaivat. Shoppailumatkojen 10 e risteilyhinnat mahdollistaa rekkaralli kaupungin keskustassa ja vaatii miljoonatunnelit. Ei siinä ole järkeä.

Sitä paitsi kuinka paljon Viron n. 8 miljoonasta matkasta (ennen koronaa) ylipäätään tekivät kehä I sisäpuolella asuvat?

No kun ei se matkustajaliikenne itsessään ole mitenkään kannattavaa. Ei kukaan maksa satoja euroja tuollaisista reissuista.

Ainoa keino mahdollistaa matkustajaliikenne on se, että humppaajat kulkevat rahdin mukana.

Noo. samat varustamot hoitavat asioita. Tuo rekkaliikenteen subventio voidaan ohjata eri laivaan. Laivan hinta tässä peanuts ja niitä muutenkin uusitaan aika ajoin.

Vierailija
19/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari - rakennettiin vilkkaimpaan satamaan asuinalue ja siellä onkin liikennettä

Kääk

Rakentaminen ei tainnut olla ylläri. Sitä taas voi ihmetellä miten tuollaiseen niemenkärkeen ei rakennettu kunnollisia tulo- ja menoväyliä kun siellä on sentään laivaterminaalit rakennusajan liikenteen ja asukkaiden liikenteen lisäksi? Samanlainen sumppu taisi olla yksi toinenkin niemenkärki, hernesaari. Jostain syystä nää ei näytä oppivan vanhoista virheistä. Lisäksi nää saa sumpun rakennettua vaikka keskelle metsää kuten vantaalla kivistö tms. jossa ei ole palveluita eikä parkkipaikkoja eikä juuri muutakaan paitsi kalliita asuntoja. 

Naurattaa (tai itkettää) vieläkin mielikuva siitä miten nää lautakunnassa miettii että miten ne laivamatkustajat saa pois sieltä niemenkärjestä ilman teitä. "ja sitten pena sen keksi viime metreillä, rakennetaan sinne ratikkakiskot..."

Vierailija
20/43 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katastrofi betonoitiin, kun päätettiin, että Tallinnan rekkaliikenne jää Katajanokalle.

Valitettavasti jos laivassa tulee matkustajia ja rekkoja niin niitä ei nyt vaan voi purkaa 20km päähän toisistaan mitenkään järkevästi. Matkustajien vienti jonnekin vuosaaren korpiin ei sitten taas ole kovinkaan hyvä esim. turismin kannalta koska ei sitä ole suunniteltu matkustajaliikenteelle. Lisäksi erilaisista luonnonsuojelualueista johtuen sinne ei edes mahdu juurikaan lisälaivoja nykyliikenteen lisäksi. 

Erilliset rahtilaivat ja erilliset matkustajalaivat. Shoppailumatkojen 10 e risteilyhinnat mahdollistaa rekkaralli kaupungin keskustassa ja vaatii miljoonatunnelit. Ei siinä ole järkeä.

Sitä paitsi kuinka paljon Viron n. 8 miljoonasta matkasta (ennen koronaa) ylipäätään tekivät kehä I sisäpuolella asuvat?

No kun ei se matkustajaliikenne itsessään ole mitenkään kannattavaa. Ei kukaan maksa satoja euroja tuollaisista reissuista.

Ainoa keino mahdollistaa matkustajaliikenne on se, että humppaajat kulkevat rahdin mukana.

Noo. samat varustamot hoitavat asioita. Tuo rekkaliikenteen subventio voidaan ohjata eri laivaan. Laivan hinta tässä peanuts ja niitä muutenkin uusitaan aika ajoin.

Aha. Parhaat ruotsinlaivat (Serenade ja Symphony) ovat vuosilta 1990 ja 1991

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme