Mitä tekisit jos lapsesi olisi 140cm pitkä ja painaisi 28kg
Kommentit (11)
mielestä lapsi on liian laiha ja piti käydä kaikenlaisissa verikokeissa joiden tuloksena oli että ei mitään vikaa. On vaan ilmeisesti niin sietämätöntä että on olemassa erikokoisia ja erirakenteisia ja eri tavalla syöviä ihmisiä, ongelmia tehdään väkisin. AP
Lihaksikas ja urheilullinen poika.
Nyt kun on 13v ja pituutta lähes 160, joista viimeiset 10 tulleet hujauksessa, niin jo keväällä jäi terveydenhoitajan seulaan (=heidän seuraama painokäyrä / prosentti oli tipahtanut -10%:sta -40%:iin).
Tyttö itse silloin puhuit, että yrittää venyttää vatsaansa... minusta aika epätoivoista, mutta koska ensimmäisellä seurantajaksolla nuo prosentit kaunistui, niin en jaksa kantaa huolta - ei näytä anoreetikolta, mutta toki hoikka on - ja on itse huolissaan, ettei rinnat kasva, kun ei ole riittävästi rasvaa. Se, mistä pidän huolen, on se, että syödään säännöllisesti: aamupala, lounas, välipala, illallinen ja iltapala eli jos ei kerralla paljon, niin sitten riittävämn usein.
Terve, urheilullinen ja hyväkuntoinen tyttö. ;-)
Hoikkahan tuo on, mutta niin hän on ollut aina. Hän syö hyvin ja kuluttaa paljon. Eipä tuosta ole kukaan maininnut.
terkan mukaan sopusuhtainen. Ja mun mielestä kans..
...meidän 9v tyttö on nyt 139/32 ja häntä juuri keväällä mainittiin hoikaksi kouluterkkarilla ja kotiin tuli viesti, että paino/pituus nyt kohdillaan, mutta laihtua ei saa missään tapauksessa. Luulisi tätä tietoa vastaan ap:n tytön olevan jo liki tipassa.
Kasvuikäisillä on tosi tärkeää, etteivät he laihdu liikaa, koska silloin lihasmassa ei myöskään kehity ja seurauksena on elinikäiset ongelmat: heiveröisyys ja voimattomuus.
roteva, vaan ei lihava
Jo isäänsä tulee niin aikuisena mitat noin 200 cm ja 100 kg :)
Meillä molemmat lapset kukkakeppejä, kasvavat kyllä koko ajan (hitaasti) eivätkä koskaan ole laihtuneet. Poika 151 cm 36 kg ja tyttö 145 cm 33kg. Ovat aina kasvaneet nollakäyrän alapuolella, eikä koskaan asiasta ole meille huomautettu. Itse ole kasvanut kans samalla tavalla, pieni ja siro olen edelleen, painoindeksi on 19, eikä koskaan ole ollut enempää. SYödään hyvin ja liikutaan kans.
Vierailija:
...meidän 9v tyttö on nyt 139/32 ja häntä juuri keväällä mainittiin hoikaksi kouluterkkarilla ja kotiin tuli viesti, että paino/pituus nyt kohdillaan, mutta laihtua ei saa missään tapauksessa. Luulisi tätä tietoa vastaan ap:n tytön olevan jo liki tipassa.Kasvuikäisillä on tosi tärkeää, etteivät he laihdu liikaa, koska silloin lihasmassa ei myöskään kehity ja seurauksena on elinikäiset ongelmat: heiveröisyys ja voimattomuus.
Etenkin jos lapsi on todellakin normaalirakenteinen, eikä ylenmäärin hoikka. Nykypäivänä kun tahtoo olla niin, että laihuutta ihannoidaan ylenmäärin ja normaalipainoisiakin lapsia pidetään ylipainoisina.
Eikös tuo ole ihan normaali paino ja pituus? Ehkä hoikka?