Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tehdäänkö todella hätäsektioita ilman puudutusta?

Vierailija
18.02.2015 |

Tällaisen jutun luin ja näin siitä käsitin. Olen pöyristynyt jos tuo on totta.

http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2015021319190178_ir.shtml

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, kuolisi shokkiin

Vierailija
2/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa, hätäsektiossa anestesiana käytetään humautusta, eli käytännössä äiti nukutetaan. Hätäsektiopäätöksessä lapsen täytyy olla syntyneenä 5 min. kuluttua, joten eipä ehdittäis edes puuduttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektio tehdään nukutuksessa! Kiireelliset sektiot puudutuksessa. Tuossa varmaan tarkoitetaan synnytystä ennen hätäsektiopäätöstä. On voinut käynnistyä nopeasti, ei ehditty puuduttaa ennen hätäsektiopäätöstä.

Vierailija
4/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, sillä nukutus ei ole siinä merkityksessä puudutus kuin epiduraali ym.

Vierailija
5/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:07"]

[/quote]

No sen käsityksen jutun perusteella tosiaan sai. Aika rivakka tahti noilla lestoilla, kun jo 2,5 kuukauden kuluttua synnytyksestä on taas raskaana. Miten tuo voi edes olla mahdollista? Voiko kuukautiskierto ja hormonitoiminta todellakin vakiintua niin, että uusi raskaus on mahdollista noin pian syynnytyksen jälkeen?

Vierailija
6/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään leikata ilman puudutusta tai nukutusta. Tarkoitetaankohan tuossa jotain muuta, esim sitä että on pitänyt tehdä episiotomia ja vetää lapsi ulos imukupilla.

Vierailija
7/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:43"]

[/quote]

No sen käsityksen jutun perusteella tosiaan sai. Aika rivakka tahti noilla lestoilla, kun jo 2,5 kuukauden kuluttua synnytyksestä on taas raskaana. Miten tuo voi edes olla mahdollista? Voiko kuukautiskierto ja hormonitoiminta todellakin vakiintua niin, että uusi raskaus on mahdollista noin pian syynnytyksen jälkeen?

[/quote]

Tottakai uusi raskaus on mahdollista heti, kun synnytys on ohi. Harva kuitenkaan ihan ensimmäisinä viikkoina on valmis seksielämään.

Vierailija
8/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:07"]

[/quote]

[/quote]

Hormonitoiminnan vakiintuminen on täysin yksilöllistä. Monella lyhytkin imetys pitää kuukautiset pois vuoden verran, kun taas välillä kuulee tarinoita kuinka joku on tullut raskaaksi 2 viikon kuluttua synnytyksestä :)

Vierailija
9/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei pitänyt sanoa vakiintuminen vaan käynnistyminen :D -10 Itse osittaisimetin vain 3 viikkoa ja silti vei 3 kuukautta ennen kuin kuukautiskierto käynnistyi.

Vierailija
10/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:43"]

[/quote]

[/quote]

Tottakai uusi raskaus on mahdollista heti, kun synnytys on ohi. Harva kuitenkaan ihan ensimmäisinä viikkoina on valmis seksielämään.

[/quote]

no tarkoitinkin juuri tuota fyysistä ja hormonaalista puolta eli sitä miten nopeasti elimistö "sallii" naisen tulla raskaaksi.

Vierailija
11/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio puudutuksessa kuten mulle tehtii. Oli nopeeta toimintaa, itse olin kunnossa mutta yhtäkkiä lähdettiin kiidättämään leikkaussaliin ja en edes kysynyt miksi ja en kysynyt myöhemminkään. Terve vauva tuli ja nyt täysi-ikäinen. 

Vierailija
12/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän 20-vuotiaan naisenalun jonka kahden lapsen ikäero on 10kk.

Vierailija
13/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se sama tyyppi, jonka miehen spekuloitiin olevan narsisti? Ja joku väitti että vaimo itse on.

Vierailija
14/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni kertoi, miten vuosikymmeniä sitten hänelle oli tehty ilman mitään puudutuksia. Oli kuulemma "röhkinyt" toimenpiteen aikana. Asiasta tehtiin sitten joku valitus sairaalalle ja kuulemma sai jotain oikeuttakin, mutta ei kertonut tarkemmin, miten se prosessi päättyi.

Vierailija
15/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röhkinyt... No mutta, mä ymmärsin myös lestahaastattelun pikemminkin imukuppi/pihtisynnytykseksi. Sen naisen selostus ei ollut miltään osin erityistä lääketieteellisen terminologian riemujuhlaa.

Vierailija
16/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:29"]

Röhkinyt... No mutta, mä ymmärsin myös lestahaastattelun pikemminkin imukuppi/pihtisynnytykseksi. Sen naisen selostus ei ollut miltään osin erityistä lääketieteellisen terminologian riemujuhlaa.

[/quote]

Onko sinulla jokin ongelma? Nainen itse kertoi kokemuksestaan.

Vierailija
17/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin niin, että väliliha on jouduttu leikkaamaan nopeasti, jotta vauva saadaan äkkiä ulos. Ei siinä ehti puudutuksia laittaa.

Vierailija
18/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi hänen kertomuksensa lääketieteellisiin faktoihin pitääkin suhtautua varauksella.

Vierailija
19/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo. Jos vaihtoehtona on että äiti tai lapsi kuolee, niin ei siinä odoteta, että puudutusaine vaikuttaa. Musta puenempi paha se kipu kun kuolema. Usein äiti nukutetaan kipulääkkeettömän sektion jälkeen, mikä joillakin auttaa unohtamaan leikkauksen tuskat.

Vierailija
20/22 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni olisi valmiita ottamaan riskin, että ne kriittiset hetket kun puudutus vaikuttaa, olisivat ne hetket joiden vuoksi lapsi kuolee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi