•••••• Miksi kannabiksen kannattajat eivät myönnä sitä tosiasiaa? ••••••
Että hirvittävän paljon rikoksia tehdään kannabishöyryissä hetken päähänpistona. Siis muuten ihan kunnolliset ihmiset saattavat tehdä kannabishöyryissään ihan järkyttäviä tekoja, joita eivät sitten selvinpäin voi käsittää.
Karu fakta on myös se, että kannabiksen myötä ajaudutaan kovempiin huumeisiin. Lukekaapa lehdistä kuinka monessa uutisessa sanotaan, että tekijä oli huumaavien aineiden vaikutuksen alainen.
Kannabis saa ihmisen myös pahasti koukkuun, mutta tätä kannabisriippuvainen ei tietenkään kehtaa tunnustaa. Aletaan keksimään tekosyitä (esim. kipuja) sille miksi ainetta käytetään. No tietysti kannabis sekoitta elämän sellaiseksi, että sitä haluaa lopulta paeta höyryihin - huumevelkojat perässä!
Jos kannabiksesta olisi jotain hyötyä terveydelle, se olisi määritelty lääkeaineeksi. Mutta huume on huumetta.
Mieluummin viina sallittu kuin viina ja kannabis.
Vastustakaamme siis kannabista ja muitakin huumeita.
Kommentit (11)
Uutta provoa pukkaa. Nyt yrität väittää että pajauttelijat syyllistyy järkytäviin tekoihin vaikutuksen alaisina. Jutut sulla menee taas ihan pieleen. Väkivalta rikoksista 80 % tehdään humalassa, henkirikoksissa luku on vielä suurempi. Selvinpäinkin syyllistytään väkivaltaan enemmän kuin savuissa.
Lopuksi voi miettiä tamperelaista ilmaisua ylämummo.
Olin ennen täysin huumevastainen ihminen. En halunnut edes kahvia juoda, koska siihenkin lähes kaikki kofeiinin käyttäjät ovat enemmän tai vähemmän koukussa. Kuitenkaan tapoihini ei kuulu tuomita ihmisiä jos en heitä tunne enkä heihin ole tutustunut. Miksi siis päihteiden kanssa toimisin tapojeni vastaisesti? Kokeilin kahvia. Kokeilin tupakkaa ja kokeilin sikaria. Kokeilin alkoholia. Kokeilin kannabista ja kokeilin vahvempaa ns. synteettistä kannabista. Kohdallani siis kahvi avasi porttiteorian kovempiin aineisiin, niinkö?
Kokeilujen jälkeen olen 7 vuotta juonut kahvia päivittäin. Tupakkaa poltin 5 vuotta satunnaisesti (max pikkuaski/vko), sikaria kokeilin tasan kerran. Alkoholia olen ensimmäisen kerran jälkeen käyttänyt säännöllisen epäsäännöllisesti noin 0-4 iltaa kuukaudessa. Kannabista olen 7 vuoden aikana polttanut viidesti, synteettistä kerran.
Kaiken "järjen" mukaan olen kuitenkin kannabisnisti, vaikka se kokeilemistani päihteistä on vähiten käyttämäni. Varmaa on myös se, että tällaisella tolkuttomalla huumeriippuvuudellani olen varmasti jo kuollut kovempien aineiden yliannostukseen. Niinhän nisteille aina käy, AINA. En kirjoittanut tätä puolustellakseni nistejä tai kannabista kokeilleita, enkä suosittele kenellekään minkäänlaisia päihteitä mutta tuo porttiteoria on vain yksinkertaisesti naurettavaa yleistystä. Vähän sama kuin väittäisi kaikkien yh-äitien pojista kasvavan homoja, koska jäävät ilman miehen mallia.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Huumeiden välitys ja käyttö kovempien rangaistusten alle.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:10"]Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Huumeiden välitys ja käyttö kovempien rangaistusten alle.
[/quote]
Miksi ihmistä pitäisi rangaista siitä mitä hän tekee omalle keholleen?
Nyt hoitoon, tiukkapipot! Jos kipulääkkeet eivät auta tai tehoa, on lääkekannabis joillekin se ainoa vaihtoehto. Se takaa edes jonkinlaisen elämänlaadun. Päihteenä se on paljon harmittomampi kuin alkoholi tms. Porttiteoria ei kyllä tässä toimi; ennemmin kovan kaman käyttäjät kertovat juoneensa paljon jne. josta on haettu "nopeaa nousua".
Ja kyllä, olen kannabismyönteinen ja suositan ehdottomasti! ;)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:10"]Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Huumeiden välitys ja käyttö kovempien rangaistusten alle.
[/quote]
Kannatan. Jenkeissä ollaan lähdetty laillistamisen tielle, kun ollaan huomattu että kovat rangaistukset eivät toimi, eivätkö vähennä käyttöä ja ihmisiä syrjäytyy turhaan. Saataisiin sama kehitys tännekkin. Ja kun en itse käytä, niin minulla ei olisi pelättävää. Mutta järkeä kannatan päihdepolitiikkaan ja tämäkin olisi yksi keino.
4:nen lisää vielä, että jos huumausaineen käyttöä ei lasketa rikokseksi, niin kovin rike mitä olen tehnyt on yöaikaan punaisia liikennevaloja päin käveleminen. Yhtäkään sakkoa en ole saanut, ikää jo 30 vuotta. Löytyy korkeakoulututkinto ja ammattia vastaava työ. On onnellinen avioliitto ja terve lapsi. Ihan normaalia nistin elämää siis elän...
Ihmisten pitäisi lopettaa peloillaan muiden elämän rajaaminen. Jokaisen päässä on jokin median ja tarinoiden luoma illuusio, vaikka koskaa ei ole oman elämänsä aikana törmännyt mihinkään itseä uhkaavaan. Silti on vain pakko pelätä ja tehdä rajoituksia.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:10"]
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Huumeiden välitys ja käyttö kovempien rangaistusten alle.
[/quote]
Saatte pettyä kun käyttörikos poistuu. Välittäjien tuomiot vaikka kovenee niin niiden tilalle tulee aina uusia. Valtioiden kannattaisi ottaa huumekauppa haltuunsa. Käyttöä ei saada ikinä loppumaan mutta rikollisuus voidaan kuviosta poistaa jos halutaan. Kieltolain aikana aineiden kirjo ja määrät ovat vain kasvaneet. Täysin toimimaton ja vielä haittoja kasvattava laki. Rikollisuus ja korruptio suurimpina haittoina.
HUUMEET on HUUMEITA koska ne ovat HUUMEITA. On se pelottava sana, HUUUUME.
Eilen joo piikitin hassista edellisen kerran. Oli heti *pakko* lähteä kadulle ryöstämään mummoja ja hakkaamaan ihmisiä. En tiedä miten lopettaa.