Millaista väkeä AV:lla? Tee HS:n vaalitesti ja jaa tulos!
Minkälaista porukkaa käy AV:lla? Tee testi ja kerro kuka ehdokas/puolue on sinulla ykkösvaihtoehtona.
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/
Ap:n oma tulos:
Kommentit (77)
No eipä yllättänyt: kokoomus ylivoimaisena ykkösenä, SKP viimeisenä.
Kok, persut, RKP lähimpänä
SKP, Vas, Vihreät kauimpana
Kokoomus ja Ville Rydman lähimpänä, SKP kauimpana.
No, aion kuitenkin äänestää perussuomalaisten Sampo Terhoa. Hänkin oli tyrkyllä minulle ja luin hänen kommenttinsa. Kaikki täsmää.
Vihreät ja rkp ja sdp lähimpänä.
Kauimpana persut.
Taitaa olla lähinnä suuntaa antava toi vaalikone.... Mulle ehdotti ekana RKP:tä, vaikka en todellakaan ikinä heitä äänestäis mm. turkistarhauskantansa vuoksi. No voihan tuo toimia jollekin joka ei yhtään tiedä ketä äänestäis.
Vasemmistoliitto lähimpänä. Sinnepäs se ääni meneekin. Kenties Helsingin yliopiston maailmanpolitiikan professori Heikki Patomäelle. Älykäs mies. Toinen vaihtoehto Veronika Honkasalo.
persu/kokoomus. Kumpikaan ei ole täydellinen eli molemmissa on ainakin yksi asia joka menee just päinvastoin kun minä haluaisin.
paras ehdokas oli kokoomuksesta mutta paras puolue yleisesti persut :)
SDP, Ipu, Vas ja KD lähimpänä, sen jälkeen PS. Kauimpana ylivoimaisesti Kok, sen jälkeen RKP, Pir ja Vihr.
Mulla kans piraattipuolue ja kauimpana kristillisdemokraatit.
Kokoomus, RKP, Kristillidemokraatit (?!?). Kaksi ensimmäistä ok, kolmatta en äänestäisi mistään hinnasta, en ikinä!
Kokoomus, RKP (!), Keskusta. Etäisin puolue SKP.
Voisin hyvin äänestää jotain "voittajakolmikosta". Ikinä en ääntäni vihervasurille anna.
Elina Lepomäki, Kokoomus. 83%
Talousajatukset täsmää, samoin puolustus-, maahahnmuutto- ja tasa-arvoista avioliittoa koskevat mielipiteet.
Lisäksi korkeasti koulutettu ja ymmärtää miten talous ja yhteiskunta toimii, toisin kuin moni esim. opettaja-koulutksen saanut poliitikko.
Persua ehdotti, äänestän kuitenkin vasemmistoa.
Lähimmät Vihreät, SDP, Piraatit, kauimmat Perussuomalaiset, Keskusta, Kokoomus. Ääneni annan vihreälle ehdokkaalle, kuten aina tähänkin asti.
Piraatti ja KOK, kaikkein kauimpana SKP.
Kokoomus, mutta tiesin sen jo etukäteen...