Pikaruoka kassa-ketju - Av:laiset ovat tyhmiä
Minä luin tuon koko ketjun ja ärsyynnyin siitä että vastaajien kykenemättömyys pohtia asiaa oli kiven tasolla.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4396322/ketju/pikaruokalan_kassalta_tapoja_maksattaa_ruokasi_miehella
Lähes jokainen vastaus sisälsi miten "minä" teen sitä ja tätä ja tuota. Minä ja minä. Miten Ap ei voi tietää etteikö tämä tilausta oleva pariskunta ole naimissa (niin kuin "minä") ja jakanut tilinsä (niin kuin "minä") tai muuten vain käytännön syistä toimii niin kuin toimii(niin kuin "minä") ja sellaista. Mennään henkilökohtaisuuksiin. Koko ketjussa kiellettiin se että Ap ei missään nimessä(eikä kukaan mukaan) osaa havannoida ihmisten käytöstä, ja tehdä siitä päätelmiä, varsinkaan jos näkee ihmisiä pitkin päivää. Ei ihme että mennään huonoon parisuhteeseen kun ei alkuunkaan kiinnitetä toiseen ihmiseen mitään huomiota ja kuka siellä oikeasti on jakamassa sängyn. Sain siis sen kuvan että nämä ihmiset eivät alkuunkaan osaa "lukea" ihmisiä ja ovat uunoja jokaisessa sosiaalisessa tilanteessa, koska jokaista ihmistä lähestytään "olet samanlainen kuin minä" - mentaliteetilla. Tätä päätelmää tukee se että koko aihe ymmärrettiin väärin ja lopulta meni sivuraiteille(onko järkevää pitää yhteistä tiliä vai ei). Koko ketju oli käytännössä omistettu AP:n havaintojen mitätöimiselle, vaikka tuollainen käytös on taatusti mahdollista. Vai onko kyseinen ketju täynnä ihmisiä, jotka toimivat niin että maksattavat ateriansa muilla ja aihe upposi syvään? Vai ahdistaako se että ympärillä on oikeasti ihmisiä, jotka sattumoisin seuraavat muiden toimia ihan työnpuolesta? ARGH
Kommentit (3)
Niinpä niin. Itse en pystyisi tuollaiseen toimintaan, mutta kyllähän sitä näkee paljon miten jotkut "hyväksikäyttävät" toisen kiltteyttä sekä vaikeaa tilannetta.
Mietin täysin samaa ja siksi en jaksanu edes lukea enää lopulta. Turha sitä on kieltää etteikö noita maksattajia oo liikenteessä. Tuli mieleen ihan ensitreffit alttarilla ohjelma, jossa se yks tytteli hienosti jätättää maksut miehelle, joka on siis täysin vieras ihminen vaikka nyt sit ovatkin naimisissa.