Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 37,6 kuumetta?

Vierailija
18.02.2015 |

Mittasin juuri lämmön. Eilen palelsi ja kurkku on hieman kipeä. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo.  Töihin vaan.

Vierailija
2/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko vai ei? Normaali lämpö on mulla 36,6 astetta. Kyllä mä töihin voin mennä mutta työkyky on alentunut. En vain halua ensi viikkoa joka on lomaviikko niin olla kipeänä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korva vai kainalomittari? Korvalämmöksi normaali, kainalolämmöksi hieman koholla, mutta ei kuumetta. Kuume on yli 38,5 korvasta tai 38 kainalosta.

Vierailija
4/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalosta ja aamulla on kuumetta. 

Vierailija
5/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä se kuumemittari näyttää: voit flunssaisena olla täysin "normilämpöinen" ja silti vointi sellainen, ettei töihin pysty. Tai pientä kuumetta ja silti töissä jaksaa. Riippuu myös siitä, minkälaista työtä teet. Ei kukaan täällä voi sanoa, oletko työkykyinen vai et. Itse se on vaan päätettävä :)

Vierailija
6/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurin osa työkavereista jäisi kotiin tuollä lämmöllä.

Vierailija
7/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ei nyt varsinaisesti "kuumetta", mutta tuollaisella aamulämmöllä oon ite saanut kyllä terkkarilta saikkua. Jos on joku pöpö tulossa niin helposti on päivällä yli 38°c

Vierailija
8/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita oireita sinulla on? Jos tuo lukema on aamulämpö kainalosta mitattuna, jäisin kotiin (jos ei ole hurjan hankala päivä olla poissa töistä), päivän mittaan lämpö kuitenkin nousee. 

Vierailija
9/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuumetta. Älä mene töihin. Lepää ja sairasta tauti pois, ettet saa jälkitauteja. Voimia ja pikaista paranemista!

Vierailija
10/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla oli kurkku kipeänä, eilen palelsi ja väsytti ja aivastutti. mietin meniskö töihin...oon asiakaspalvelussa. tuo oli korvasta mitattuna.

ap

Vierailija
11/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainalosta mitattuna oli nyt 36,7..ehkä meen töihin.

ap

Vierailija
12/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 06:51"]

On kuumetta. Älä mene töihin. Lepää ja sairasta tauti pois, ettet saa jälkitauteja. Voimia ja pikaista paranemista!

[/quote]

muista juoda! Parin päivän päästä todennäköisesti räkä lentää. Hengittele höyryä. Ehdottomasti nyt lepoa, ei minkäänlaista työtä.

sairaanhoitaja

Vierailija
13/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olisitteko pois töistä vaikka kainalosta mitattuna oli lämpöä 36,7 ? Mitä jos ei anna työterveydessä saikkua. En näytä kipeältä juurikaan, meikkasin juuri. Mun pitäis kohta ilmoittaa töihin menenkö vai en.

ap

Vierailija
14/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi viisainta nyt levätä rauhassa tämäpäivä ja katsoa mihin tauti kehittyy. 37.6 ei ole normaalilämpö ja jos sinulla on kurkku ollut kipeä ja huono olo, on vain järkevää antaa nyt itselle lupa pysähtyä. Kehosi on viisas, se viestittää sinulle: pysähdy ja lepää. Kuuntele kehoasi.

Vierailija
15/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään jäisi noilla lämmöillä, ihan normaali lämpö. Jos kainalosta olisi ollut tuo aiempi, niin sitten.

Vierailija
16/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä lukemaa liiaksi tuijota, vaan kuuntele kroppaas, et millainen olo sulla on! Mulla on monestikin ollut "vaan pelkkää flunssaa" ilman kuumetta ja silti saattaa kaataa moneksi päiväksi sänkyyn, minulle harvoin nousee lämpö, mutta ei se ole ainoa kriteeri jäädä kotiin, yleisvointi ratkaisee! Jos olo on muuten hyvä, niin töihin vaan, koita vaikka ottaa vähän rauhallisemmin, jos mahdollista!

Vierailija
17/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuumetta. On lämpöä

Vierailija
18/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meen töihin ja jos tulee huonompi olo niin lähden kesken päivän.

Vierailija
19/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee sanoa, itse sinä olosi parhaiten tiedät. Mutta itse ehkä jäisin kotiin, teen sen nykyään herkemmin kun ennen mutta onneksi harvoin sairastankaan. Kerran aamulla oli tukkoinen olo ja lämpö hieman yli 37. Ajattelin että eihän noin pienestä voi kotiin jäädä. Joten bussille vaan (työmatka kesti tunnin bussilla). Päivän mittaan alkoi mennä olo tosi huonoksi, mutta jouduin olemaan koko työpäivän kuitenkin, täällä korvessa kun ei noi bussit kulje, niitä meni meille tasan yksi sitten iltapäivällä. Just pääsin kotiovelle kun jalat petti alta. Kuume 40,7. Influenssahan se taisi sillon olla, ja kesti pitkään.

Vierailija
20/34 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pääsisivät paljon helpommalla ja lyhyemmällä sairastamisajalla kun lepäisivät heti kun flunssan oireet alkavat. Tällöin elimistö voisi kunnolla käyttää energiansa pöpöjen vastaiseen taisteluun. Ja työkaveritkin voisivat välltyä tartunnoilta. Sairaana töihin meno on mielestäni lähes rikos, ainakin jos kyseessä on tartuntatauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän