Haluan lapsia, mies sanoi ettei ole valmis
Olemme 29-vuotiaita, ja mies sanoi, ettei ole valmis vielä vuosiin saamaan lapsia. Itse olen katkera melkein, sillä hän kuitenkin paijaa avoimesti veljiensä pienokaisia ja se tekee pahaa, sillä hän on sanonut että vaatisi minua tekemään abortin jos pamahtaisin vahingossa raskaaksi - vaikka hän tietää, että haluan oman. Se vain satuttaa, että hän paijaa silti noista uhkailuistaan huolimatta kaikkia muita pienokaisia kuin ne olisivat omia. Olenko oikeasti sittenkin niin paha ihminen, ettei kanssani voi lisääntyä vai mistä tässä on kyse? :( Mietin eroa ja mietin, olenko valmis riskeeraamaan kaiken vain siksi että mies on tuota mieltä.
Kommentit (22)
Eroa. Turha pakottaa ketään. Olen mies samassa tilanteessa. Olen sanonut puolisolleni, että hänen on parempi lähteä kun tuntuu siltä, että lapsia pitää saada. Eli mielellään heti. Eromme käsittelyyn, uuden kumppanin löytämiseen ja lapsen tekemiseen menee aikaa ja sitä naisella ei ole loputtomiin. Jos halut asiassa eivät kohtaa, on jatkaminen järjetöntä. Itse olen päättänyt tehdä asiasta puolisolleni mahdollisimman helppoa ja kehottanut häntä lähtemään.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:43"]
Eroa. Turha pakottaa ketään. Olen mies samassa tilanteessa. Olen sanonut puolisolleni, että hänen on parempi lähteä kun tuntuu siltä, että lapsia pitää saada. Eli mielellään heti. Eromme käsittelyyn, uuden kumppanin löytämiseen ja lapsen tekemiseen menee aikaa ja sitä naisella ei ole loputtomiin. Jos halut asiassa eivät kohtaa, on jatkaminen järjetöntä. Itse olen päättänyt tehdä asiasta puolisolleni mahdollisimman helppoa ja kehottanut häntä lähtemään.
[/quote]
Oikeasti julmaa sanoa, mutta olisitpa mieheni! ap
Olisitpa sinä puolisoni, hänen reaktionsa oli aivan eri :)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:11"]
[/quote]
Siis hetkinen..? :D
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:32"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:11"]
[/quote]
Siis hetkinen..? :D
[/quote]
no niinpä! ap taisi tippua kärryiltä...
Mut pakotettiin eron uhalla tekeen lapsi. suostuin pakosta, kun halusin yhteisen elämän, mut en vielä valmis isäksi... nyt makselen elatusta ja harmittaa, kun en pitänyt päätäni...
Miten sinä vedät...että olisit paha ihminen...eihän se ole sinusta kiinni...vaan mies kertoo, ettei ole kypsä isäksi...eikä halua.
etsi itsellesi mies joka haluaa perheen. Voi olla, ettei tämä halua ollenkaan... On jo ihan kypsä.
kyllä kannattais mennä eteenpäin. Pakottaa et voi, tai sit vaan jäät.
ja ehkä mies miettii oletteko te se oikea pari...voisin kuvitella, että haluaa lapsia, kun on se tunne. Et voi tietää miksi toinen pelkää tai ei vaan halua tai koe nin.
Sinulla on sinun elämä. Nyt. Mitä sinä etsit ja mitä sinä toivot ja mitä sinä haluat?
hyvä, että te juttelette. Noin ne asiat voi selvitä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 03:17"]
Miten sinä vedät...että olisit paha ihminen...eihän se ole sinusta kiinni...vaan mies kertoo, ettei ole kypsä isäksi...eikä halua.
etsi itsellesi mies joka haluaa perheen. Voi olla, ettei tämä halua ollenkaan... On jo ihan kypsä.
kyllä kannattais mennä eteenpäin. Pakottaa et voi, tai sit vaan jäät.
ja ehkä mies miettii oletteko te se oikea pari...voisin kuvitella, että haluaa lapsia, kun on se tunne. Et voi tietää miksi toinen pelkää tai ei vaan halua tai koe nin.
Sinulla on sinun elämä. Nyt. Mitä sinä etsit ja mitä sinä toivot ja mitä sinä haluat?
hyvä, että te juttelette. Noin ne asiat voi selvitä.
[/quote]
Viisaita sanoja.:) ap
Seurustelin 7 vuotta vanhemman miehen kanssa ollessani 25-31vuotias. Jätin hänet koska hän ei halunnut lasta kanssani. Hänellä oli tavatessamme pieni lapsi edellisestä liitosta ja tapaamisia vain harvoin. Mies oli suuri rakkauteni ( tai niin minä ajattelin silloin) ja ajattelen häntä vieläkin kaiholla välillä. Meillä on nykyään molemmilla lapsia uusien kumppaneiden kanssa. Minulla 3, hänellä kaksi. Hänellä näyttää olevan hyvä liitto kun minun taas on muuttunut huonompaan suuntaan. En kuitenkaan vaihtaisi lapsiani mihinkään, ne ovat parasta elämässäni.
En jäänyt exän luokse silloin aikoinaan koska koen et jos oikeasti rakastaa toista niin suo hänelle vanhemmuuden ilon. Entisistä koulukavereista muutama nainen ovat nyt 40-kymppisinä lapsettomia koska mies ei ole halunnut lapsia. Pointtini tässä hieman sekavassa tekstissä oli ehkä tämä: Naisella on rajoitettu aika saada lapsia. Ja: Onko se edes oikeaa rakkautta jos kumppani ei halua lasta kanssasi? Toivottavasti kaikki järjestyy ap:ole, tavalla tai toisella
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:32"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:11"] Olisitpa sinä puolisoni, hänen reaktionsa oli aivan eri :) [/quote] Siis hetkinen..? :D [/quote] no niinpä! ap taisi tippua kärryiltä...
[/quote]
Jep, tai sitten kommentoija.
Sanoin siksi että olsiitpa mieheni, koska siinä tilanteessa päästäisit minut menemään ja etsimään sen joka sen lapsen kanssani haluaa. ap
on kaksi tärkeää ja suurta kysymystä jotka on keskusteltava ja oltava samaa mieltä ennen parisuhteen vakavoitumista - tarkoittaa sitten avioliittoa tai mitä lie.
1. miten käytetään rahaa
2. hankitaanko lapsia
molemmissa yhtä mieltä
pieniä kysymyksiä tulee sitten ajan myötä varmasti liittyen alkoholin käyttöön, lasten kasvatukseen jne jotka nekin on ratkaistava mutta minun mielestäni nämä kaksi ratkaisee "kannattaako" alkaa suhteeseen.
tiedän minäkin pari suhdetta jotka meni poikki kun mies ei halunnut lapsia. toisessa nainen on katkera koska miehellä nykyään on lapsia toisen naisen kanssa :/ ehkä se ei halunnut lapsia nimenomaan sen edellisen puolisonsa kanssa muttei sanonut suoraan (mikä sekin on väärin mutta "onneksi" erosivat) tai ehkä nykyinen pakotti isäksi. tiedä näistä..
Mäkin paijaan sisareni vauvaa mieluusti, mutten missään vaiheessa elämääni ole halunnut omia. Ja olen tiennyt sen 16-vuotiaasta saakka. Miehet ei vaan osaa sanoa, ettei se aika tule koskaan ikinä milloinkaan.
T.nainen 40v
No mies on nyt valintansa tehnyt ja hän ei halua lapsia vielä vuosiin. Se mitä tuo "vuosiin" tarkoittaa niin sitähän voisit vielä kysellä sillä sinulla on aikaa pari vuotta odotella mutta ei kymmentä.
Mutta nyt sinun pitää vain päättää mitä SINÄ haluat eli oletko juuri tämän miehen takia valmis ottamaan riskin ettet saa koskaan lapsia ja kuitenkin jossain välissä teidän parisuhde voi päättyä muista syistä ja ehkä olet silloin liian vanha äidiksi.
Mikä on tärkeintä...tämä mies vai mahdolliset lapset.
Ja ainahan pitää muistaa ettei kaikki saa lapsia vaikka niitä kuinka haluaa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:38"]
Olemme 29-vuotiaita, ja mies sanoi, ettei ole valmis vielä vuosiin saamaan lapsia. Itse olen katkera melkein, sillä hän kuitenkin paijaa avoimesti veljiensä pienokaisia ja se tekee pahaa, sillä hän on sanonut että vaatisi minua tekemään abortin jos pamahtaisin vahingossa raskaaksi - vaikka hän tietää, että haluan oman. Se vain satuttaa, että hän paijaa silti noista uhkailuistaan huolimatta kaikkia muita pienokaisia kuin ne olisivat omia. Olenko oikeasti sittenkin niin paha ihminen, ettei kanssani voi lisääntyä vai mistä tässä on kyse? :( Mietin eroa ja mietin, olenko valmis riskeeraamaan kaiken vain siksi että mies on tuota mieltä.
[/quote]
EROA! Ette sovi yhteen täydellisesti... ehkä teillä on ajoitus ja elämäntilanne erilainen sen suhteen milloin haluatte lapsia.
ÄLÄ tee miestä väkisin isäksi ja hanki elareita.
EROA!
T. Mies
Siinä 9 kuukauden aikana ehtii hyvin valmistautua. Ei meilläkään mies ollut valmis yhteenkään kolmesta lapsestamme ennen raskautta, mutta niin hänestä vain sukeutui upea isä kaikille.
Vaikea tilanne. Mutta positiivista on, että olet vielä nuori ja sinulla on paljon pelivaraa. Mitä ikinä teetkin, niin älä jää epämääräisesti odottelemaan, josko mies olisi valmis joskus hamassa tulevaisuudessa. Jos odotat vaikka 5 vuotta ja hän ei vieläkään halua lasta, niin tilanteesi on jo paljon ikävämpi. Voisit ehkä laittaa itsellesi jonkun aikarajan, jonka jälkeen teet ratkaisun suuntaan tai toiseen. Vaikka puoli vuotta. Tai voit sanoa miehelle, että haluat lapsia ja naisena et uskalla jättää asiaa hamaan tulevaisuuteen, ja että esim vuoden päästä haluat ratkaisun.
Sun kannattaisi ehkä lukea vastaavassa tilanteessa olleiden ja lapsettomiksi jääneiden naisten blogeja, esim jenkki "childless by marriage" - voivat antaa perspektiiviä.
Ei ketään voi lapsia pakottaa hankkimaan. Eroa, ja etsi mies joka haluaa kanssasi lapsia. Tai jos pamahdat nyt paksuksi, eroa ja pidä lapsi. Ei miehen tarvitse osallistua jos ei halua. Mutta niin kuin joku jo sanoi, jos on jo vakavassa suhteessa, pitäisi olla käsiteltynä tämä aihe. Se että mies ei ole valmis omasta mielestään on eri asia, kuin että ei ikinä halua lapsia.. Miksi sinulla on hirveä hinku just nyt saada lapsi? mitä jos vaikka parin-kolmen vuoden päästä?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 03:05"]
Mut pakotettiin eron uhalla tekeen lapsi. suostuin pakosta, kun halusin yhteisen elämän, mut en vielä valmis isäksi... nyt makselen elatusta ja harmittaa, kun en pitänyt päätäni...
[/quote]Eli lapsesta ei mitään väliä, mutta elareiden maksaminen ketuttaa? Kuinka usein tapaat lastasi?
Tässäpä oiva opetus ap:lle, älä tee lapsia tällaisen vastahakoisen miehen kanssa. Mies ei lapsista välitä ja hänelle lapsi on vain riesa ja parinkymmenen vuoden maksu-urakka. Isän rakkaudesta ei kannata edes haaveilla...
Sinun pitää puhua miehesi kanssa vakavasti. Hänen pitää perustella kunnolla tuo, ettei hän ole valmis isäksi. Kysy suoraan, johtuuko se siitä, että hän ei katso sinun ylipäätään olevan oikea hänelle pitkäaikaiseksi kumppaniksi.
Olen kuullut monien miesten tarinat siitä, kuinka seurustelukumppani ei ole ollut heille "elämän nainen" ja vasta sitten, kun nainen on laittanut miehen selän seinää vasten, pakottanut miehen todella ottamaan kantaa lastentekemiseen ja suhteen laatuun, mies on tunnustanut, ettei ko. nainen ole kuitenkaan se oikea pitkän päälle. On raukkamaista pantata tällaista tietoa, mutta valitettavasti monet miehet ovat sellaisia. Eräässä tapauksessa nainen lähti heti kuultuaan mieheltä, ettei mies koskaan halua naisen kanssa naimisiin. Toisessakin tapauksessa seurustelu loppui, mutta siinä saattoi käydä niin, että mieskin tajusi, ettei enää voi viedä naisen aikaa. Nainen oli jo jotain 35v.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:27"]
Vaikea tilanne. Mutta positiivista on, että olet vielä nuori ja sinulla on paljon pelivaraa. Mitä ikinä teetkin, niin älä jää epämääräisesti odottelemaan, josko mies olisi valmis joskus hamassa tulevaisuudessa. Jos odotat vaikka 5 vuotta ja hän ei vieläkään halua lasta, niin tilanteesi on jo paljon ikävämpi. Voisit ehkä laittaa itsellesi jonkun aikarajan, jonka jälkeen teet ratkaisun suuntaan tai toiseen. Vaikka puoli vuotta. Tai voit sanoa miehelle, että haluat lapsia ja naisena et uskalla jättää asiaa hamaan tulevaisuuteen, ja että esim vuoden päästä haluat ratkaisun. Sun kannattaisi ehkä lukea vastaavassa tilanteessa olleiden ja lapsettomiksi jääneiden naisten blogeja, esim jenkki "childless by marriage" - voivat antaa perspektiiviä.
[/quote]
Eihän ap nyt mikään nuori enään ole. 35 vuodesta alkaen tippuu lapsensaamisen mahdollisuus ainakin puoleen, ja 40 vuotiaana ei oo enää kun 25% mahdollisuus saada lapsia. Jos hän nyt tässä rupeaa eroomaan ja etsii uuden miehen ja tutustuu tähä jne, yrittää uuden puolison saamaan lapsia ni hupsheikkaa niitä lapsia ei välttämättä enään tulekaan
[/quote]
onko sulla jotakin viitettä noille prosenteille? Vai toistatko sen ranskalaistutkimuksen tuloksia? Se on tehty aika vasurilla 1900-luvun alkupuolella, jolloin hyvinkin moni asia (ravitsemuksesta elinikään) oli toisin.