Pitäisi irtisanoa turhat palvelut operaattorilta ja vaihtaa kolme liittymää halvempiin versioihin, vinkkejä kuinka valmistautua puhelua varten
Sillä myyjät myyvät vaikka väkisin, ennen kuin ehdin edes tajuta mitä tapahtuu. Nyt ei vaan työttömyyden vuoksi ole enää varaa maksaa operaattorille satasia kuussa.
Tiedän, olen tyhmä ja vedätettävissä. Siksi kysynkin neuvoa h-hetkeä varten…
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ole tarkkana että et tee puhelimessa uusia määräaikaisia sopimuksia! Sillä myyjät haluavat tietysti tarjota vain määräaikaisia sopimuksia!
Onko niitä muita muka olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin Elisalla voi netissä vaihtaa halvempaan liittymään ihan itse.
Teltalla ei ainankaan voi. Voi kyllä tilata kalliimman paketin.
Höpö höpö
Partio tuli paikalle selittelemään mustaa valkeaksi, ihan kuten joku arvasi.
Meet ostarin aulaan missä on kaikkien operaattorien ständit hajallaan. Pyydät yhdeltä tarjouksen. Sanot että no tuo ei ole kuitenkaan sun paras tarjous. Saat uuden tarjouksen. Sanot että jäät miettimään.
Menet seuraavalle operaattorille ja toistat saman, paitsi että lisäät vaiheen, jossa kerrot että operaattori X antoi kyllä jo paremman tarjouksen.
Toistat kolmannella operaattorilla. Kysyt vielä että miten hän optimoisi tästä vielä pois kustannuksia.
Sitten kysyt vielä kerran siltä ensimmäiseltä.
Meillä esim lasten puhelimien netti on laitenetti 89 senttiä per kuukausi kun samalta operaattorilta on myös aikuisten liittymät. Laajakaistan rinnakkaisliittymä toisen aikuisen kännykässä, 50 megaa ja 5 euroa kuukaudessa. Vaatii vaivannäköä ja joskus pitää odottaa hyvää tarjousta mutta kyllä niissä voi säästää.
Olisiko prepaid liittymät sinulle hyvä vaihtoehto?
Mieti laskujen rivejä katsellen, mitä palveluja todella TARVITSET. Karsit pois KAIKKI "mutku mä haluun" -luokan jutut ja jätät vain ne todella välttämättömät. Elisa viihteet ja muut turhuudet ekana pois. Järjetöntä maksaa jostain tositöllöohjelmista rahalla, kun samat saa netistä ilmaiseksikin. Ja ian laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Satasia? Oletko hullu!? Irtisano heti!
Kyseessä on TV palvelu, kiinteä laajakaista, mobiililaajakaistaja neljä mobiililiittymää sekä hbo. Yritin jo aiemmin irtisanoa yhtä mobiililiittymää, mutta koska kyseessä on määräaikainen sopimus, se ei onnistunut sillä siinä oli kylkiäisenä tabletti, jonka kuukausimaksua on jäljellä n 20€, mutta operaattori laskuttaa vain 5€ kk. Tilanne oli toinen kun tätä liittymää ja tablettia tarvittiin, perheenjäsen oli viikot pois kotoa ja hänellä oli reissussa tuo mobiililiittymä ja tabletti. Nyt se kustantaa 35€ kk ja on täysin tarpeeton, mutta eroon ei pääse, koska määräaikainen sopimus..
Maksan nyt n 230€ kk neteistä ja liittymistä. 120€ on kipuraja.
Vierailija kirjoitti:
Meet ostarin aulaan missä on kaikkien operaattorien ständit hajallaan. Pyydät yhdeltä tarjouksen. Sanot että no tuo ei ole kuitenkaan sun paras tarjous. Saat uuden tarjouksen. Sanot että jäät miettimään.
Menet seuraavalle operaattorille ja toistat saman, paitsi että lisäät vaiheen, jossa kerrot että operaattori X antoi kyllä jo paremman tarjouksen.
Toistat kolmannella operaattorilla. Kysyt vielä että miten hän optimoisi tästä vielä pois kustannuksia.
Sitten kysyt vielä kerran siltä ensimmäiseltä.
Meillä esim lasten puhelimien netti on laitenetti 89 senttiä per kuukausi kun samalta operaattorilta on myös aikuisten liittymät. Laajakaistan rinnakkaisliittymä toisen aikuisen kännykässä, 50 megaa ja 5 euroa kuukaudessa. Vaatii vaivannäköä ja joskus pitää odottaa hyvää tarjousta mutta kyllä niissä voi säästää.
Eipä onnistu jos on maksuhäiriömerkintä.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Järkyttävä summa!!
Ap, tuskin tulet saamaan yhtään edullisempaa tarjousta, jos rupeat sitä itse kyselemään. Vaihdat johonkin ihan toiseen operaattoriin. Vanhoille asiakkaille tarjotaan lähinnä ota tai jätä -tyyppisiä sopimuksia, mutta kun rupeaa puuhaamaan toiseen operaattoriin vaihtoa, niin tulee kyllä niin hyviä tarjouksia, että naurattaa. Kerran olen kokeillut, ja nyt olisi taas aika herätellä operaattoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dataliittymä kuukausimaksulla ja puheluihin ota prepaid jos et puhu paljoa puhelimessa.
Eihän tämä halvemmaksi tule. Netti se on, mikä liittymissä nykyään maksaa, kun ei kukaan puhelimessa edes puhu.
Jos ottaa puolen megan liittymän ilman datakattoa 4 euroa/kk ja puheluihin prepaidin. Kotona sitten käyttää Wifi:ta. Tämä yhdistelmä toimii jos käyttää vähän nettiä kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasia? Oletko hullu!? Irtisano heti!
Kyseessä on TV palvelu, kiinteä laajakaista, mobiililaajakaistaja neljä mobiililiittymää sekä hbo. Yritin jo aiemmin irtisanoa yhtä mobiililiittymää, mutta koska kyseessä on määräaikainen sopimus, se ei onnistunut sillä siinä oli kylkiäisenä tabletti, jonka kuukausimaksua on jäljellä n 20€, mutta operaattori laskuttaa vain 5€ kk. Tilanne oli toinen kun tätä liittymää ja tablettia tarvittiin, perheenjäsen oli viikot pois kotoa ja hänellä oli reissussa tuo mobiililiittymä ja tabletti. Nyt se kustantaa 35€ kk ja on täysin tarpeeton, mutta eroon ei pääse, koska määräaikainen sopimus..
No herranjestas. Sulla on niin paljon palveluita, että aspa ei pysty myymään sulle mitään lisää, ja se saa bonuksia vain lisämyynnistä. Ei tule sanktiota siitä, että joku lopettaa palveluita. Ehkä se ei edes yritä myydä.
Joten kirjoitat itsellesi paperille, että ette pysty pitämään näitä, siksi irtisanot tämän ja tämän ja tämän ja tämä vaihdetaan halvempaan ja tämä jää jäljelle. Sitten vain toistelet sitä. "Ei pysty tarttumaan tuohon Netflix-tarjoukseen, lopetan tämän hbo:n juuri siksi."
Niin ja katso etukäteen netistä mitä sinä haluat tilalle. Kirjoita sekin siihen paperille.
Vaihdan tämän XL-liittymän tähän S-liittymään. Juujuu, kiva tarjous L-koon liittymästä, vaihdan silti tähän ässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Järkyttävä summa!!
No jos on esim teinejä kotona, täytyy heillä olla tietysti liittymät, jossa on netti, lisäksi vanhempien omat liittymät ja laajakaista kotona pitää olla nopea koska mies ja/tai teinit pelaavat. Ilmaisiksiko ne pitäisi saada!? Totta kai ne kaikki maksavat!
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuskin tulet saamaan yhtään edullisempaa tarjousta, jos rupeat sitä itse kyselemään. Vaihdat johonkin ihan toiseen operaattoriin. Vanhoille asiakkaille tarjotaan lähinnä ota tai jätä -tyyppisiä sopimuksia, mutta kun rupeaa puuhaamaan toiseen operaattoriin vaihtoa, niin tulee kyllä niin hyviä tarjouksia, että naurattaa. Kerran olen kokeillut, ja nyt olisi taas aika herätellä operaattoria.
Ei onnistu, sillä minulla on maksuhäiriömerkintä. :( kukaan ei myy minulle uutta liittymää, jonka avulla voisin kilpailuttaa vanhan. Ainoa toivo on ilmeisesti odottaa, että määräaikaisuudet päättyvät keväällä ja irtisanoa silloin kaikki ja siirtyä prepaid liittymiin. Harmittaa vaan numeroiden vaihtumisrumba. Kun luottotiedot palaavat, sitten voin ottaa taas toisenlaiset liittymät ja kilpailuttaa ne.
Kannattaa tehdä nettipalvelussa ja laittaa puhelin äänettömälle.
Minä jätin kokonaan vastaamatta. Elisalta tuli sitten mairea tekstiviesti, jossa mulle luvattiin alennusta, jos pidän heidän liittymänsä. Lopussa luki "miltäs kuulostaa?"
En vastannut mitään ja jossain vaiheessa lakkasivat soittamasta.
Onko sinulla ap teinejä? Ovatko kohta täysi-ikäisiä? Voisivatko maksaa itse liittymänsä, tai ainakin kilpailuttaa ne halvempiin?
Liittymät voi vaihtaa suoraan toisen operaattorin kanssa, ainakin mulle tarjottiin se että ilmoittavat itse Telialle, että nyt vaihtuu liittymä.
Jätät vaan sitten vastaamatta kun soittavat.
Gigantista ainakin saa uudet liittymät ihan asiakaspalvelun kautta.
Höpö höpö