Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muista, että elää näin talvisin vain "puolikasta elämää"?

Vierailija
24.11.2021 |

En jaksa tätä pimeyttä ikkunan takana. Tuntuu kuin olisin tippunut pulloon, josta ei pääse pois.
Harrastan kyllä liikuntaa ja ulkoilen, mutta kaikki on jotenkin väkinäistä, ei kiinnostaisi yhtään. Koko elämä käy jollain lailla puoliteholla. Mistään ei nauti ja tuntuu, että elämä on pelkkä harmaa lakana.
Haluan kuulla lintujen laulun ja tuntea auringon lämmön kasvoillani.
Kohtalotovereiden ajatuksia elämästä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elävä tarvitsee valoa voidakseen hyvin! Ei siis ihme että Suomessa yleisesti voidaan niin huonosti ja haetaan iloa kyseenalaisista asioista kuten päihteistä.

22/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes puolta 😴

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvessa on omat hyvät puolensa. Tunnelmaa on helppo luoda kotiin esim. kynttilöin, kun ulkona on pimeää ja kylmää. 

Mutta minulla on sama kokemus kuin aloittajalla. Keväällä ja kesällä tuntuu että herää eloon, olo on kevyempi ja mieliala itsestään korkeammalla, ulkona luonnon voi kokea kaikilla aisteilla. Voi mennä vaikka metsään lenkille illalla kun on valoisaa ja maa on selkeä ja kuiva kävellä.

Vierailija
24/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän täyttä elämää enkä tykkää kesästä yhtään. 

Vierailija
25/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vaikka selvästi en toimi täydellä teholla talvisin, ja nytkin päivät menee nukkuessa, ei se ole huonompaa tai puutteellisempaa elämää kuin keväällä tai kesällä. Jotenkin kauhea ajatus, että pitäisi koko aika olla akut ladattuina maailmaa ihastelemassa ja aikataulut täynnä kaikkea hommaa, ihan kuin elämää pitäisi jatkuvasti suorittaa.

Minä en ainakaan ajattele noin. Päin vastoin olen varsin laiska ihminen. Mutta silloin kun tekee mieli mennä ulos ja tehdä jotain, itse tykkään siitä, että on valoisaa ja lämmintä. 

Sitä paitsi useinkaan ei voi valita, että talvella on vain kotona horrostamassa. Moni joutuu heräämään aikaisin ja seisomaan säässä kuin säässä tien poskessa odottamassa bussia päästäkseen töihin. Jos sinulla on niin paljon rahaa, ettei tarvitse käydä töissä "suorittamassa elämää", älä esitä tyhmää ja väitä, että kaikki voivat tehdä niin. 

Vierailija
26/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkään talvesta! Kun pakkaset tulee, lumi tulee, on ihanan kylmää ja pirteää. Pimeys ja valot tuovat oman tunnelmansa, on joulun odotusta. Lumi narskuj jalkojen alla. Ihanaa kun asuu maalla ja saa oikeasti nauttia luonnosta, kaupunkien katuvalot ovat poissa häiritsemästä.

Kyllä se luminen aika meneekin, mutta täällä etelässä joutuu elämään mustaa marraskuuta usein tammikuulle asti.

Vierailija
27/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki elävä tarvitsee valoa voidakseen hyvin! Ei siis ihme että Suomessa yleisesti voidaan niin huonosti ja haetaan iloa kyseenalaisista asioista kuten päihteistä.

Tämä on ihan totta. Tällaisessa marraskuisessa ympäristössä on käytännössä mahdotonta voida henkisesti hyvin. Valo ja lämpö käytännössä nollassa.

Vierailija
28/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän talvella täyttä elämää. Olen pirteämpi ja positiivisempi. Rakastan pimeyttä,lunta, pakkasta, raikasta ilmaa. Ulkoilen joka päivä talvella. Lumikenkäilen ja nastakengät on parasta talveen.

Rakastan lumitöitä yli kaiken.

Talvessa on jotain taianomaista.

Joulu tuo valoa talveen.

Kynttilät, uuniruoka, ja erilainen lupa käpertyä filtin sisään lukemaan kirjaa kun kesällä..

Onneksi meillä Suomessa vielä on eri vuoden ajat,vaikka alkaa ne jo sekoittua pahasti.

Ihanaa kuulla, että on muitakin talvesta pitäviä

Vierailija
29/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään henkiin syksyllä ja talvella, on jotenkin tunnelmallisempaa ja vähemmän hektistä kuin kesällä. Voin myös paremmin viileinä vuodenaikoina.

Mutta kurjaa ap että voit huonosti, ja eläinystävänkin vielä jouduit hyvästelemään :( Sen surun tiedän hyvin. Halaus <3

Vierailija
30/30 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valoisaa kestäisi edes jonnekin kuuteen saakka, olisi henkisesti helpompaa ja ehtisi töiden jälkeen vielä käydä päivänvalossa lenkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän