Lopetan sosionomiopinnot vaikka jäljellä enää vähän
Mulla vain 3kk harjoittelu, lopputyö ja muutama tehtävä. Mutta hain läpällä maisteritutkintoon ja pääsin sinne, tää on siis eri alaa ja mulla ennestään yks tutkinto. Vähä mietitytttää tämä, mutta haluan enempi uutta alaa enkä tiedä onko musta loppujen lopuksi sosiaalialalle, kun pelkäön uupuvani siellä.
Kommentit (21)
Eikö niitä voi tehdä hetken aikaa päällekkäin?
Nyt kannattaa miettiä työllistymistä. Sulla taitaa olla joku työllistämätön tutkinto alla, kun olet lähtenyt peräti kahdesti opiskelemaan.
Jos se maisterintutkinto ei ole työllistävältä alalta, kävisin sosionomiopinnot loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa miettiä työllistymistä. Sulla taitaa olla joku työllistämätön tutkinto alla, kun olet lähtenyt peräti kahdesti opiskelemaan.
Jos se maisterintutkinto ei ole työllistävältä alalta, kävisin sosionomiopinnot loppuun.
Lähdin opiskeleen, kun halusin kokeilla uutta alaa, mutta virhe tais olla. Nyt on vakipaikka eli työn ohessa tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen maisteritutkinto 🤓.
Kauppatieteen maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, kun yksi korkeakoulupaikka saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomin ammattia en suosittele, jos koet että saatat uupua. Uupumisherkät ovat usein tunnollisia ja miettivät töitään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, kun yksi korkeakoulupaikka saa olla.
Saa olla ihan niin monta kuin pystyt saamaan, mutta voit ottaa vastaan vain yhden paikan yhtenä lukukautena.
Mulla oli vielä vuosi sitten kaksi kk-paikkaa, mutta valmistuin toisesta, joten nyt on taas vain yksi.
Kyllä saa olla kaksi korkeakoulupaikkaa. Vähän rajaa näihin juttuihin.
Et tietenkään lopeta vaan opiskelet loppuun. Sitä paitsi olet väärässä, kun väität ettei saisi olla kahta opiskelupaikkaa. Kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään lopeta vaan opiskelet loppuun. Sitä paitsi olet väärässä, kun väität ettei saisi olla kahta opiskelupaikkaa. Kyllä saa.
No miten se onnistuu pitää kaksi korkeakoulupaikkaa? Minä en kyllä tajua.
Jos on töissä ja vielä kaksi korkeakoulupaikkaa, niin toivottavasti et ole perheellinen, sinulla ei ole harrastuksia tai muutakaan elämää, sillä tuossa kombossa on jo burnoutin ainekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ottaa vastaan uuden paikan, opiskelee edellisen loppuun ja aloittelee vähän hitaammin uutta tutkintoa. Nyt on kyse parista kuukaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ottaa vastaan uuden paikan, opiskelee edellisen loppuun ja aloittelee vähän hitaammin uutta tutkintoa. Nyt on kyse parista kuukaudesta.
Kyllä tossa on yli puoli vuotta menee ja ei harjoittelua työn ohessa voi oikein tehdä. Olen käyttänyt kaikki aikuiskoulutustuet loppuun. Eikä ole varaa kelan opintotuelle enää jäääd. Ap
Tiedät jo. Myyntihommia on aina ja pelataan numeroilla, ei lapsiparoilla.
Sosiaaliala on muutenkin kuoleva ala.
Kyllä kauppatieteen maisterikin voi burnouttaa. En nyt ihan ymmärrä, mitä hyötyä olisi keskeyttää viittä vaille valmiit opinnot. Kai niihin toisiin opintoihin voi hakea lykkäystä?
Jossain tulevassa työnhakutilanteessa voi olla ihan eduksi, että on sosionomi.
Olet käyttänyt aikuisopintotuet loppuun eikä ole varaa jäädä Kelan opintotuelle, ja suunnittelet aloittavasi monta vuotta kestävät opinnot? Pitäisikö tuo koko tilanne nyt miettiä alusta asti uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet käyttänyt aikuisopintotuet loppuun eikä ole varaa jäädä Kelan opintotuelle, ja suunnittelet aloittavasi monta vuotta kestävät opinnot? Pitäisikö tuo koko tilanne nyt miettiä alusta asti uudestaan.
Kaksi vuotta kestää ja työn ohessa, johan mä kirjotin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kauppatieteen maisterikin voi burnouttaa. En nyt ihan ymmärrä, mitä hyötyä olisi keskeyttää viittä vaille valmiit opinnot. Kai niihin toisiin opintoihin voi hakea lykkäystä?
Jossain tulevassa työnhakutilanteessa voi olla ihan eduksi, että on sosionomi.
Se on niin ja näin. Toiset arvostaa ja toiset ihmettelee, miksi kaksi eri alaa. Opintoihin voi hakea lykkäystä armeijan, sivarin, vanhempain vapaan tai sairauden vuoksi.
Ok