Läskit bmi yli 30 mitä olet rehellisesti kertoen syönyt tänään?
En jaksa uskoa näitä, jotka tääl kertovat ayöneensä kasvissosekeiton ja ruisleivän. Kertokaa myös mitä olette juoneet.
Kommentit (240)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:24"]Olen normaalipainoinen ja syön usein epäterveellisemmin kuin monet tähän ketjuun vastanneista. Joko valehtelette, tai sitten ette vain laske mukaan niitä kaikkia herkkuja, joita napostelette aterioiden välillä. Ehkäpä syötte niukasti oikeaa ruokaa, mutta ravaatte alvariinsa jääkaapilla nyysimässä suuhunpantavaa ja huomaamattanne napostelette usean aterian verran päivässä
[/quote]
Sinustako lihavat eivät voi syödä vain liikaa ruokaa? Eli sinusta läskit vaan valehtelee itselleen, kun Sun mielestä läskit napostelee kokoajan ja kaikkea?
Mä syön liian isoja annoksia ruokaa. En herkuttele koskaan, koska en tykkää makeasta enkä sipseistä.
Olen silti läski.
Ethän sinä tietenkään minua usko, kuvittelet mun mussuttavan suklaata yms joka päivä. Muiata kuitenkin, et mä tiedän mun syömiseni sinua paremmin, AINA! ;)
Kuivattuja mangosiivuja sellaisen 150g pussin, pari lasillista jaffaa, lasi appelsiinimehua, muutama haarukallinen couscousia ja kanaa (miehen lautaselta) ja kaksi siivua ruisleipää kalkkunaleikkeellä.
Yleensä toki syön enemmän mutta kuumeessa en saa kunnolla ruokaa alas.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:24"]Vitsi kun ette tajua että noiden lightlimujen litkiminen oikeasti lihottaa, vaikka kaloreita ei ole! Vaihtaakaa ne limut veteen, jo parissa viikossa olette laihempia. Kaikkia vastaajia nimittäin yhdistää nuo zerot ja maxit, herätkää!
[/quote]
mä en juo light-juomia. Vatsa ei kestä makeutusaineita. Jos juon limsaa, niin juon sokeriversioita.
24
[/quote]
Kuka ihmeen sä. Oletko joku näistä edellisistä vastaajista? Ehkä sitten joku muu on pielessä, kun kiloja karttuu. Ei limsat hyväks oo kenellekään usein juotuna.
Tsemppii!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:04"]Joo kyllä pistää naurattamaan nää vastaukset. Kukaan tankki ei muka syö karkkia/sipsejä tms roskaruokaa. Miksi valehtelette itsellenne? Ei ne liikakilot itsestään tule :D mulla yks 90 kg kaveri jolta kysyin yks päivä että mitä yleensä syö päivisin kun valitti liikakilojaan. Kertoi syövänsä aamulla yden ruisleivän kahvin kanssa ja illalla jotain peruskotiruokaa. Juu, niin varmaan. Eihän paino nyt jumalauta tollasella ruokavaliolla voi nousta 90 kiloon.
[/quote]
Ei niitä karkkia ja sipsiä tarvi joka päivä syödä ja vaikka söis kotiruokaa niin laatu ja ennen kaikkea ANNOSKOKO ratkaisee. Terv, entinen 90-kiloinen.
[/quote] No monen perus kotiruuan voi kuoruttaa herkullisilla rasvoilla niin, että ei 90 kilon painoon tarvita kuin vähän liikuntaa ja: Kahvi kermalla, ruispala oivariinilla, paksulla juustoviipaleella ja rasvaisella leikkeleellä. Lounaaksi joku työpaikkalounas ja sivuun salaattia kunnon lorauksella rasvaista salaattikastiketta. Päivälliseksi illalla vaikka aitoon kermaan tehty lohikiusaus, jonka päällä nokareita voita sulamassa. Seurana salaattia uitettuna kastikkeessa TAI öljyssä paistettuja vihanneksia. Näitä santsiannos.
Iltapalaksi taas leipää voilla, leikkeleellä ja juustolla.
Noilla saa 3000 kiloakaloria rikki plus vielä kaikki napsotelut joita ei muista.
[/quote]
Lohikiusausreseptisi sai melkein yrjön lentämään. Vaikka olen perso rasvalle, tuohon en kykenisi koskemaan.
[/quote]
No hienoa, laihdut sitten varmaan? Vai mitä tuolla kommentilla hait?
Musta kuulosti ihan hyvältä, heheh. Terv. alipainoinen :(
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:04"]Joo kyllä pistää naurattamaan nää vastaukset. Kukaan tankki ei muka syö karkkia/sipsejä tms roskaruokaa. Miksi valehtelette itsellenne? Ei ne liikakilot itsestään tule :D mulla yks 90 kg kaveri jolta kysyin yks päivä että mitä yleensä syö päivisin kun valitti liikakilojaan. Kertoi syövänsä aamulla yden ruisleivän kahvin kanssa ja illalla jotain peruskotiruokaa. Juu, niin varmaan. Eihän paino nyt jumalauta tollasella ruokavaliolla voi nousta 90 kiloon. [/quote] Ei niitä karkkia ja sipsiä tarvi joka päivä syödä ja vaikka söis kotiruokaa niin laatu ja ennen kaikkea ANNOSKOKO ratkaisee. Terv, entinen 90-kiloinen. [/quote] No monen perus kotiruuan voi kuoruttaa herkullisilla rasvoilla niin, että ei 90 kilon painoon tarvita kuin vähän liikuntaa ja: Kahvi kermalla, ruispala oivariinilla, paksulla juustoviipaleella ja rasvaisella leikkeleellä. Lounaaksi joku työpaikkalounas ja sivuun salaattia kunnon lorauksella rasvaista salaattikastiketta. Päivälliseksi illalla vaikka aitoon kermaan tehty lohikiusaus, jonka päällä nokareita voita sulamassa. Seurana salaattia uitettuna kastikkeessa TAI öljyssä paistettuja vihanneksia. Näitä santsiannos. Iltapalaksi taas leipää voilla, leikkeleellä ja juustolla. Noilla saa 3000 kiloakaloria rikki plus vielä kaikki napsotelut joita ei muista.
[/quote]
Höpö, höpö! Jos ylipainoinen vetäisi tuon 3000 kcal/pv, niin sehän lihoisi viikossa kilon ja vuodessa pyöreästi 52 kiloa! Uskokaa pois, mutta lihominen on pieniä valintoja. Toki painon noustessa peruskulutus kasvaa, mutta toisaalta useimmilla muu aktiivisuus vähenee, joten oikeastaan uskoisin, että 70kg ja 90kg kuluttaa saman verran. Ajattele niin, että se "läski" syö sen yhden hamppariaterian tavallisen kotiaterian sijasta joka lauantai. Vetäsee siitä sen 500 kcal ylimääräistä. KAikkina muina päivinä syö ihan samat energiamäärät kuin hoikempi. 500 kcal/vko, tekee 26 000 kcal vuodessa, joka on melkein 4kg. Siitä äkkiä puputtaa itselleen viidessä vuodessa 20 kg ylimääräistä. Ne on ne pienet valinnat joissain tapauksissa. Sitten toisessa ääripäässä on mun kaltaiset, jotka on hillittömiä alettuaan, mutta toisaalta voi olla syömättä koko päivän. Jos saan sipsipussin (ja siihen sorrun ehkä krt/kk), niin mähän kiskasen sen tässä sohvalla kerralla. Ei tunnu missään. Päälle suklaapatukka ja pari sidukkaa. Sitten tulee maanantai ja syön ihan vähän. Silti noi vähennyspäivät ei riitä paikkaamaan niitä mässytyksiä tai ehkä ne riittää nykyään, kun en ole enää lihonut lisää muutamaan vuoteen. Tuossa se ongelma kuitenkin on. En syö joka päivä tai joka toinen päivä tai välillä voi mennä pari viikkoakin mässyttämättä. Sitten aloitan ja saatan syödä päivän tai pari ihan järkyttävästi tai lähden matkalle ja aloitan aamiaisen kasalla pekonia. Olen hillitön.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:52"]2 ruisleipää, 1 laskiaispulla, 2 omenaa ja pieni lautasellinen eiliseltä jäänyttä kiusausta. Juonut vettä ja kupin kahvia. Aijoo ja napostelin ohimennen pari kirsikkatomaattia.
[/quote]
Ootko suomenruotsalainen?
Jotenkin ihan sairaita nämä kommentit tyyliin "Valehtelette!!!" ja "Ei kukaan voi olla ylipainoinen noin vähäisellä ruokamäärällä, et tunnusta ahmivasi herkkuja!!!" Ei taida teille negatiivisia kommentteja laittaville tulla mieleenkään, että ihminen on voinut vaikkapa olla huomattavasti isompi aikaisemmin, laihduttanut jo pitkän aikaa hyvillä tuloksilla, mutta jos lähtöpaino on ollut todella suuri, matkaa on vielä paljon jäljellä. Ja yhtä lailla terveellisesti ja sopivia annoskokoja voi syödä ihminen, joka ei ole vielä kovin kauaa laihduttanut, ja myös henkilö jonka laihtuminen esimerkiksi sairauden ja/tai lääkityksen vuoksi on todella työlästä ja hidasta! Laihtuminen ei herranjumala sentään tapahdu hetkessä!!!! Ei varsinkaan silloin kun sen tekee oikealla tavalla ja terveellisesti. Miettikää nyt vähän hei... tuntuu kieltämättä pahalta monen tähän kommentoineen puolesta, koska minä uskon heidän puhuvan totta!
Ja kyllä, olen itse ylipainoinen (BMI yli 30), ja painostani huolimatta muutaman kymmenen kilon pudotus jo takana.
M-92
Raskaana 37+3 ja lähtöbmi 32:
Aamulla: Reissumies Oivariinilla, sulatejuustoviipale x 2, kinkkusiivut x 2 ja kurkkua, banaanijogurtti, kahvikupillinen
Välipala: Valmis hedelmäsmoothie ja 1/2prk raejuustoa
Lounas: kesäkurpitsan puolikas jauhelihatäytteellä ja vissyy
Päivällinen: Isohko annos tonnikala-katkarapupastaa, kaaliraastetta anaksella, loput raejuustot, Vissyä
Iltapala: purkki säilykepapaijaa, 2 näkkäriä Oivariinilla ja teetä
Että onhan tuossa kyllä kaikenlaista. ;)
Nyt on toki aamu ja olen juonut vasta kahvia mustana. En varmaan moneen tuntiin syökään mitään.
Minulla on usein tapana, että olen aamun ja päivän syömättä ja illalla sitten suureen nälkään syön valtavasti.
En syö edes mitään epäterveellistä, en juo limsoja, mehuja, juon vain vettä ja kahvia. Syön vain niin paljon. Perus keittojakin menee monta lautasellista.
Pitäisi alkaa syömään useammin, niin ehkä ihan huomaamattakin laihtuisin. Olisihan se parempi kuin illalla/yöllä ahmia järkyttävään nälkään.
Bmi 40. Alkuun huomautan, ennen kuin tulee "valehtelet"-syytteitä, että yleensä viikolla syön vähän ja suht terveellisesti, mutta valitettavasti vkl asiat on toisin. Siksi näin lihava olenkin. Mutta siis:
klo 11.00: 2x ruisleipä oivalla ja juustolla (yht. kaksi siivua), maustamaton jogurtti n. 200g, hedelmä-täysjyvä-mysliä, vitamiinit (500 kcal)
klo 14.30: omena (30 kcal)
klo 17.30: nakkikeittoa kaksi lautasellista (nakkia, perunaa ja juureksia), 3x näkkileipää oivalla (750 kcal)
Okei, on mulla toki parantamisen varaa tuossa arkiruokailussakin, liian vähän kasviksia esim. Ja joku voisi sanoa että liian vähän eri ruokailukertoja, mutten tosin itse usko siihen että täytyisi syödä kuusi kertaa päivässä. Nyt rupeamassa siis nukkumaan, joten enää ei syömisiä tule tälle päivälle.
BMI tällä hetkellä 33,5. Muutama vuosi sitten se oli 39,2.
Tänään olen syönyt
aamulla: täysrasvaista juustoa ja tomaatteja, kahvia
päivällä: voissa paistettu sipulimunakas, kurkkua tomaattia
illalla: turkkilaista jugurttia, mustikoita, hasselpähkinöitä, vähän juustoa.
Juomana vettä ja kivennäisvettä.
Tänä vuonna pudotan 10 kg ja sitten taitaa jo riittää painonpudotus :)
Minulla on painoindeksi 31.
Aamupala tänään: Vettä, ruisleipä, jonka päällä tonnikalaa, salaattia ja kurkkua.
Lounas: Kanan rintafle, tomaattia, kurkkua, salaattia, paprikaa. Juomaksi vettä. Jälkiruoaksi omena.
Olen kerännyt kilot isoilla annoksilla sekä herkuilla. Olen jokin aika sitten järkevöittänyt ruokavaliotani ja lisännyt liikuntaa, jolloin painoa on lähtenyt noin kilo viikossa ja vyötäröltä 15 senttiä. Kun olin normaalipainoinen, aamupala saattoi olla vaikka neljä juustoleipää ja lounaaksi pitsaa ja limsaa. Silloin olin laiha mutta lihomassa, nyt lihava mutta toivottavasti laihtumassa.
181, onnittelut onnistuneesta painonpudotuksesta! Miten teit sen? :)
Aamupala: muutama lusikallinen jogurttia, kinkkuleipä(täytteenä tuorejuusto-majoneesi-kinkkurouheseos+tomaattia, kurkkua)
Lounas: perunamuusia, jauhemaksapihvi, porkkanaraaste
Välipala: aamun jogurtin loppu, keitetty kananmuna, mutakakun jämä (n 5x3cm), kahvi
Päivällinen: tonnikala-tomaattipastaa, raejuustoa
Napostelin tässä välissä n. 2dl jäisiä punaherukoita
Iltapala: ruisleipä kurkulla ja tomaatilla, mansikka-mustikka-jogurttismoothie, ruokalusikallinen mysliä
Lisäksi vettä n. 1,5litraa
BMI 30,1
Arkena syön suht terveellisesti, ei herkkuja(paitsi tänään mutakakku) mutta viikonloput menee mässäillessä sipsiä, pullaa, karkkia, poppareita jne...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:48"]Minut paisutti alkoholi, syömme melko terveellistä ruokaa arkisin. Viikonloppuna vihanneksia ja lihaa grilliin. Alkoholi maistunut joka pv tissutellen ja 15kg tuli painoa vuodessa. Kaksi karkkia saatan napata lauantaina, makeaa ei tee mieli. Paino 78,pituus 165. Toivottama hakenut yksityisen säätiön lihavuusleikkaukseen. Kaikki yritetty :/
[/quote]
Mitä se lihavuusleikkaus juomiseen auttaa? Toivittavasti raitistut =)
Tässä mun ja olen oikeasti läski. Ylipainoa 30kg.
- Kahvia varmaan 10 kupillista ja rasvatonta maitoa runsaasti jokaiseen kuppiin, ei sokeria.
- Aamiainen taisi jäädä väliin.
- Lounaan söin tuossa kahden maissa ja siinä muusia, 5 lihapullaa ja pieni pala (2cm) makkaraa + salaattia, juomaksi Cola Zeroa
- Päivällinen seitsemän maissa ja syötiin kiinalaista take-awaysta
- Äsken kaksi palaa suklaata pienestä levystä, jonka muuten oli perhe syönyt.
Siinäpä se.
Aamupalaksi kahvia maidolla
Lounaaksi perunoita, pari keitettyä nakkia, kananmuna, maitolasi
Päivällinen spagettia ja jauhelihakastiketta
"Iltapala" jäätelöä.
Bmi 31
Aamulla neljän viljan puuro ja mustikoita, kokonainen ruispala kahdella viipaleella naudanpaistia sekä kahvia.
Lounaaksi salaatti (jääsalaatti, kurkku, kirsikkatomaatti ja paprika)
Päivälliseksi yksi broilerin koipi ja tummaa riisiä ja porkkanaa sekä kolme viipaletta ruispaloja naudanpaistilla ja kylmäsavulohella. Lisäksi salaattia.
Jälkkäriksi 150 g. sipsejä ja mini-vaniljaeskimo ja 4 kpl. Marie - keksejä.
Hölkkäsin tänään 70 min. ja töissä tuli melko paljon askelia.
Mun bmi 33.
Aamupala: 2 viipaletta ruisleipää, 4 siivua keittokinkkua,margariinia, muki kahvia, lasi tuoremehua
Aamupv: muki kahvia, 1,5 dl sokerijugurttia, banaani
Lounas: 400g salaattia (kurkku, kirsikkatomaatit, porkkanaraaste, purjo, jäävuorisalaatti), 1 broilerin rintafile, 1 rkl hoi sin-kastiketta
Päivällinen: noin 2,5 dl kanakeittoa + 1 rkl turkkilaista jogurttia , 1,5 ciabatta-sämpylää, margariinia, 3 viipaletta juustoa
Iltapala : 2 dl kevytmaitoon keitettyä riisipuuroa, päälle kanelia ja sokeria 2 tl. 2 lasia sekamehua.
Lisäksi olen juonut noin 2 litraa vettä.
Paino on pudonnut lähtötilanteesta 8 kg noin 3 kk:n aikana. Liikuntaa lisään vähitellen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:34"]
Olen syönyt:
Aamulla:
hapankorppua, 7 palaa (kai) ja oivariinia, salamia/juustoa ja kurkkua siinä päällä
teetä pari mukia, ripauksella sokeria
omenan
5 rypälettä
Päivällä:
melkein pussi karkkia
pari kourallista juustonaksuja
n. muki-pari kolaa (suoraan pullosta, niin en osaa arvioida)
Iltapäivällä:
4 minipalaa täytesuklaata
pari karkkia lisää
kevytmaitoa lasillinen
spriteä lasillinen
Illallinen:
öljyssä valmistettuja ranskalaisia (1 kipollinen) ja nugetteja (kymmenkunta kappaletta)
kevytmaitoa pari lasia
kyssäkaalitikkuja
kurkkuviipaleita
Iltapalaksi saatan jotain vielä ottaa.
Vituiks män, mutta eipähän ole nälkä tänään.
BMI 39
[/quote]
ja niinhän siinä kävi, että unohdin sen suurimman kalorilähteen, eli ne juustorullat. Niitä siis kymmenen tuli vielä vedettyä illalla.