En uskalla pyytää naisia ulos
Niin, ajattelin avautua yhdestä kiusallisesta(?) asiasta, joka vaivaa minua ja rajoittaa elämää jotenkin. Olen nuori mies, joka ei millään uskalla pyytää naisia ulos esimerkiksi treffeille vaikka me molemmat olisimme kiinnostuneita. Minulla on siis suuri pelko siitä, että nolaan itseäni kokonaan ja että minua alkaa jännittämään niin paljon, että se vaikuttaisi esim. puhumiseen. Lisäksi pakit pelottaa jostain syystä myös todella paljon.
Minulla ei ole mitään sos. tilanteiden pelkoa tai vastaavaa. Minulla on kavereita ja olen muutenkin hyvin ekstrovertti luonteeltani. Naisten kanssa pystyn hyvinkin olemaan kaveri- ja ystävämielessä mutta kun kiinnostun ja haluaisin pyytää ulos niin sitten jännitys tulee eteen kuin seinä. Tämä harmittaa heti todella paljon ja moni mahdollisuus on mennyt juuri tämän vaivan takia. Kyseessä on siis vakava ujous.
Miten saisin rohkeutta, jotta voisin voittaa pelkoni? Voiko tämä mahdollisesti olla joku psyykkinen ongelma?
Kommentit (24)
Kiitän kaikista vinkeistä. Eiköhän se vaan ole niin, että minun pitää ottaa itseäni niskasta kiinni ja ajatella positiivisesti eikä ottaa yksi mahdollinen pakki niin vakaavasti. Nyt vaan yrittämään ja uskaltamaan.
Aloittaja
Lähetä viesti. Ei tarvitse jännittää sanomista ja tyttö saa miettiä rauhassa. Joku rento kutsu tai ehdotus. ""huvittaisko sua lähteä seuraksi..." tai "mulla on tylsää, kaipaan hyvää seuraa, tulit siis mieleeni" jne.
Paskoja vinkkejä. Joo, voit pyytää kaverillisesti ulos, mutta seurauksena on todennäköisesti vain pari tapaamista, joiden jälkeen naista ei enää kiinnosta nähdä, koska ei ole kemiaa ja itselläsi taas kiinnostus syvenee raastavaksi asti. Oikeasti naisen saa syttymään vain osoittamalla että haluaa häntä Naisena, ei kaverina. t. liian usein kaveriansaan jämähtänyt m
19 höpisee - vinkit ovat hyviä. Kyllä monille se rakas on myös paras kaveri, ja aika harva nainen haluaa heti syttyä ja että häntä halutaan, ehei, useimmat haluavat kiinnostua toisen ajatuksista.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:25"]
Kaikki ihan joka maassa ajattelevat samalla lailla! jos joku ei niin ajattelisi niin olisi robotti, eikä ihminen, jolla tunteita ja odotuksia pelissä! Pari naukkua ilman humalaa ja ulkoiset puitteet parheimmilleen mitä voi, niin avot!
[/quote]
Juu, kyllähän se auttaa, sitä ei voi kiistää mutta toistaiseksi ei ole auttanut tarpeeksi ja en vaan ole pystynyt ottamaan itteäni niskasta kiinni. No, eiköhän se pian onnistu kun pitää näitä ohjeita mielessä.
Se on kuule ihan sama mitä puhut trffeillä. Ei tyttö sun puheisiin ja sanoihin ole ihastunut. Ihastuminen on henkistä yhteyttä, se on vaistoa. Se on lämpöä ja turvallisuutta teidän välillä. Ei se tule puheista vaan se on kemiaa.
Älä tee tapaamisesta treffejä vaan mene ihan kaveripohjalla ulos. Paikkana ei tarvitse olla mikään hiljainen supatuspaikka, vaan vaikka keilailukeskus tai ostoskeskuksen vilisevä ravintola. Ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti, otat huumoria mukaan sopivasti, olet kohtelias ja kuuntelet, ei mitään sen ihmeellisempää. Kaikkia jännittää ihan tasan varmasti, mutta mitä sitten? Joka kerta tulee vähän lisää varmuutta ja jos tulee pakit, niin kerranhan se vain kirpaisee. En osaa enempää sanoa, menet niin kuin hyvälle tuntuu ja olet sellainen, että ei tarvitse jälkeenpäin hävetä, vaan mielummin nauraa jos jotakin on mennyt vikaan. Minkä ikäinen olet?
Tuo on niin perseestä ja vielä, jos jämähtää kaveriksi niin siitä ei pääse ikinä sen edemmäs.
Be a man and do it!!!!! Tsemppiä!
Voi että.. Oot varmaan mukava mies. Veikkaan että tuollainen itsensä nolaamisen pelko istuu meissä suomalaisissa aika syvässä. Ei aina kaikki suuret rakkaustarinat ala maagisilla ensitreffeillä. Onko kaveriporukassa jotain kivaa neitoa näköpiirissä? Ehdottaisin samaa ku 2, rennosti liikkeelle.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:19"]
Tuo on niin perseestä ja vielä, jos jämähtää kaveriksi niin siitä ei pääse ikinä sen edemmäs.
[/quote]Sinä et ehkä pääse kaveruudesta edemmäs, muilla ei ole mitään ongelmia asian kanssa. :)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:19"]
[/quote]
Höpsis, voi päästä. Kaverisuhteesta alkanut liitto on usein hyvin kestävällä pohjalla.
T. Teinistä asti yhdessä
Kaikki ihan joka maassa ajattelevat samalla lailla! jos joku ei niin ajattelisi niin olisi robotti, eikä ihminen, jolla tunteita ja odotuksia pelissä! Pari naukkua ilman humalaa ja ulkoiset puitteet parheimmilleen mitä voi, niin avot!
Mun mielestä on ehdottomasti positiivista että muuten olet sosiaalinen, sillä mä uskon et tää on ihan voitettavissa. Nykyäänhän sosiaalisen median kautta lähestyminen on ihan tavanomaista, oletko harkinnut? Kyllä sä tästä yli pääset. Pakitkin kuuluu joskus elämään jos niikseen tulee. Sit vaan uutta matoa koukkuun, tsemppiä!
5
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:17"]
Älä tee tapaamisesta treffejä vaan mene ihan kaveripohjalla ulos. Paikkana ei tarvitse olla mikään hiljainen supatuspaikka, vaan vaikka keilailukeskus tai ostoskeskuksen vilisevä ravintola. Ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti, otat huumoria mukaan sopivasti, olet kohtelias ja kuuntelet, ei mitään sen ihmeellisempää. Kaikkia jännittää ihan tasan varmasti, mutta mitä sitten? Joka kerta tulee vähän lisää varmuutta ja jos tulee pakit, niin kerranhan se vain kirpaisee. En osaa enempää sanoa, menet niin kuin hyvälle tuntuu ja olet sellainen, että ei tarvitse jälkeenpäin hävetä, vaan mielummin nauraa jos jotakin on mennyt vikaan. Minkä ikäinen olet?
[/quote]
No joo, en ole oikeastaan ajatellut pyytäväni ihan kaveripohjalla ulos. Muuten on vaan tullut hengattua joskus juhlissa ihan kaverimielessä. Kiitos.
Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:23"]
Voi että.. Oot varmaan mukava mies. Veikkaan että tuollainen itsensä nolaamisen pelko istuu meissä suomalaisissa aika syvässä. Ei aina kaikki suuret rakkaustarinat ala maagisilla ensitreffeillä. Onko kaveriporukassa jotain kivaa neitoa näköpiirissä? Ehdottaisin samaa ku 2, rennosti liikkeelle.
[/quote]
Onhan niitä ollut, mutta ei ole vaan uskaltanut juuri pelkojeni takia. Kiitos kuitenkin, täytyy jotenkin vaan kerätä rohkeutta.
Aloittaja
Miehillä on yksilöpaineiden lisäksi sukupuolipaineet; naiset suhtautuvat aina naiseen myönteisemmin kuin mieheen ja miehet samoin. Miehen pitää aina todistaa olevansa jotakin muuta kuin huono uutinen. Voin kuvitella tämän olevan yhtenä syynä monien naisen kannalta huonojen parisuhteiden taustalla. Alussa naisen ulkonäkö ja miehen yleinen onnistuminen kantaa jonnekin asti, mutta sitten vuosien yksinäisyydestä ja lihamarkkinoiden raakuudesta johtuvat traumat tulevat pintaan ja mies alkaa vaikeaksi, kun jollakin tavalla haluaa 'kostaa' osansa sille ainoalle naiselle, johon hänellä on henkistä valtaa, vaikka nainen olisikin se eniten viaton.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:29"]
Mun mielestä on ehdottomasti positiivista että muuten olet sosiaalinen, sillä mä uskon et tää on ihan voitettavissa. Nykyäänhän sosiaalisen median kautta lähestyminen on ihan tavanomaista, oletko harkinnut? Kyllä sä tästä yli pääset. Pakitkin kuuluu joskus elämään jos niikseen tulee. Sit vaan uutta matoa koukkuun, tsemppiä!
5
[/quote]
Sosiaalisia medioita en paljon käytä kun pidän enemmän face to face toiminnasta. Minun kohdallani virtuaalielämä ei helpota tilannetta kun minussa on ekstroverttisyyttä niin ei ole vaikeuksia olla ihmisten "ilmoilla" ja puhua niiden kanssa kasvotusten. Pelko pysyy vielä.
Mä haluan kysyä kans jotain. Oon halunnu pyytää yhtä poikaa ulos. Hän on vuoden minua nuorempi ja olemme eri kouluissa. Ja siis olen lukiossa ja olen kuullut että hän tulisi sinne ensi vuonna joten voisinko pistää hänen lokeroonsa kirjeen ja pyytää sitä kautta häntä ulos sillä en uskalla kysyä kasvotusten. Ja tarvitsisin poikien tietoa tähän asiaan mutta kyllä tytötkin voivat kertoa
Hirmu hyviä vinkkejä jo saitkin. Lisäksi asian kertominen usein auttaa: voit sanoa suoraan, että nyt jännittää niin paljon, ettet meinaa pystyä puhumaan. Kirjoita lapulle Treffit? ja ojenna kynä toiselle osapuolelle :) Jospa se seinä ei nousisi pystyyn ja ääni kantaisi, kun peli olisi lyhyesti avattu? Jos tulee pakit, move on. Myöntävä vastaus voi tulla vaikka samalle paperille tai suullisena, ja jatkat vaikka kirjoittaen, jos ääni ei toimi :)