Pääseekö pettämisestä ikinä yli?
Mua petettiin kuukausi sitten. Oon edelleen aika rikki :/ pääseekö tästä ikinä yli...
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:02"]Vaikea sanoa. Itse en ole kokenut mitään rikki menemistä pettämisestä, joten omalla kohdalla siitä pääsee yli todella nopeasti.
[/quote]
Miten koit pettämisen? Miten se ei voi satuttaa?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:00"]Mua petettiin kuukausi sitten. Oon edelleen aika rikki :/ pääseekö tästä ikinä yli...
[/quote]
Kerro enemmän...
Minulla meni 13 - vuotta. Mutta sanoisin, että pääsee.
Eksä petti ja yrittämisestä huolimatta en päässyt asiasta yli. Nyt olen onnellisesti yksiavioisessa ja uskollisessa liitossa, vaihtamalla parani moni asia. Ehkä jälkikäteen olen päässyt osin pettämisestä yli, mutta irrationaalinen pelko asiasta silti jäi kummittelemaan ja vaivaamaan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:02"]Vaikea sanoa. Itse en ole kokenut mitään rikki menemistä pettämisestä, joten omalla kohdalla siitä pääsee yli todella nopeasti. [/quote] Miten koit pettämisen? Miten se ei voi satuttaa?
[/quote]
No minä ajattelen, että kun mies tai nainen pettää kyse on ensisijaisesti itsehillinnän puutteesta (jos ei ole sovittu avoimesta suhteesta), koska ajattelen ihmisten haluavan seksiä tai suostuvan seksiin jotakuinkin kenen tahansa ulkonäöltään tai muulta vaikutelmaltaan viehättävän vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Tiivistettynä siis en ajattele, että kumppanin pettäminen johtuisi erityisesti minun huonoudestani, enkä myöskään määritä arvokkuuttani parisuhteissa onnistumisen kautta, joten tämän vuoksi pettäminen ei henkisellä tasolla satuta minua.
Terapialla pääsee yli, jos pettäjä katuu ja haluaa tosissaan käydä asiat perinpohjaisesti läpi. Mulla meni vuosi päästä yli asiasta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:02"]Vaikea sanoa. Itse en ole kokenut mitään rikki menemistä pettämisestä, joten omalla kohdalla siitä pääsee yli todella nopeasti. [/quote] Miten koit pettämisen? Miten se ei voi satuttaa?
[/quote]
No minä ajattelen, että kun mies tai nainen pettää kyse on ensisijaisesti itsehillinnän puutteesta (jos ei ole sovittu avoimesta suhteesta), koska ajattelen ihmisten haluavan seksiä tai suostuvan seksiin jotakuinkin kenen tahansa ulkonäöltään tai muulta vaikutelmaltaan viehättävän vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Tiivistettynä siis en ajattele, että kumppanin pettäminen johtuisi erityisesti minun huonoudestani, enkä myöskään määritä arvokkuuttani parisuhteissa onnistumisen kautta, joten tämän vuoksi pettäminen ei henkisellä tasolla satuta minua.
[/quote]
Aika hurjaa, että osaat ajatella noin. Vaikka olet varmasti hyvin pitkälti oikeassa. Tuo tosin edellyttää, että kumppanisi ei ole ilkeä sika, koska niitäkin on. Siis niitä törkeän räikeitä pettäjiä, jotka tieten tahtoen haluaa omalle kumppanilleen pahaa.
Tällä palstalla ajatellaan yleisesti, että pettäjänainen on likainen huora, pettäjämies sika joka pitää heti jättää, ja pettäminen johtuu yksinomaan ilkeydestä, typeryydestä, lutkamaisuudesta sekä siitä, että kyseinen ihminen on läpimätä paska, joka ei ansaitse minkäänlaista ihmissuhdetta kenenkään kanssa.
Olet siihen nähden virkistävä poikkeus.
Itse en päässyt. Kaksi vuotta yritin, sitten lähdin suhteesta. Lähteminen oli oikea päätös.
Vaikea sanoa. Itse en ole kokenut mitään rikki menemistä pettämisestä, joten omalla kohdalla siitä pääsee yli todella nopeasti.