Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään otin eka kertaa adhd:hen Elvansea, vaikutus on mielestäni täysin erilainen kuin Concertassa

Vierailija
24.11.2021 |

Elvanse rauhoittaa aika voimakkaasti. Concertasta tuli enemmänkin sellainen hypomania päälle ja lisäksi aika paljon muitakin vaikutuksia.

Saa nähdä miten sitten pidemmän päälle.....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis ihan valtava ero näissä lääkkeissä mielestäni ainakin alustavan kokemuksen perusteella. Tuo metyylifenidaatti on ihan kuraa verrattuna lisdeksamfetamiiniin, mutta ilmeisesti joillekin sopii tuo metyylifenidaattikin. Elvansesta tulee paljon parempi kokonaisfiilis.

Vierailija
2/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista sinänsä, että voimakas stimulantti voi rauhoittaa näin voimakkaasti. Ilmeisesti joillakin on normaalisti tällainen olo... terv. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Concerta rauhoittaa itseäni ja auttaa keskittymään. En ole edes muita kokeillut, kun kerralla löytyi toimiva lääke.

Vierailija
4/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvanse maksaa vain n. 100e/30 kapselia.

Voi hakea Kelan erityiskorvausta mutta siihen vaaditaan B-lausunto. Toki se kannattaa ilman muuta tilata lääkäriltä jos lääke toimii.

Vierailija
5/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvansesta tulee mulle melkein yhtä hyvä olo kuin mitä tuli sairaalassa kovasta opiaatista jota pistettiin suoraan pakaraan. Lääkärikin sanoi että joillakin opiaatit auttavat adhd-oireisiin. Eihän niitä toki siihen määrätä, mutta jos on saanut kivun hoidon yhteydessä, niin monet ovat havainneet, että auttaa adhd-oireisiin.

Vierailija
6/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen siitä, että jollekin löytyy sopiva lääke adhd:hen.

Itse en enää jaksa syödä mitään, mikä muuttaa olotilaani. Haluan 10 vuoden lääkitysten jälkeen vain olla oma itseni. Saatu apu jäi lopulta tosi vähäiseksi ekan vuoden jälkeen.

Vierailija
7/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää jaksa syödä mitään, mikä muuttaa olotilaani. Haluan 10 vuoden lääkitysten jälkeen vain olla oma itseni. Saatu apu jäi lopulta tosi vähäiseksi ekan vuoden jälkeen.[/quote

Lääkityksessä varmaan voi pitää aina välillä taukoja, ettei toleranssit kasva turhan isoiksi.

Vierailija
8/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri on piriä vaikka sitä lääkkeeksi kutsutaan

Vierailija
9/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää jaksa syödä mitään, mikä muuttaa olotilaani. Haluan 10 vuoden lääkitysten jälkeen vain olla oma itseni. Saatu apu jäi lopulta tosi vähäiseksi ekan vuoden jälkeen.[/quote

Lääkityksessä varmaan voi pitää aina välillä taukoja, ettei toleranssit kasva turhan isoiksi.

No siitäpä ei ollut kyse. Ekan vuoden jälkeen sivuvaikutuksia alkoi tulla pienistäkin annoksista. Oli taukoja. Käytiin kaikki lääkevaihtoehdot läpi ja sama homma: olo on kuin käyttäisi päihteitä.

Eka vuosi Concertaa oli ihana ja mullistava mutta en kestä sitä karmeaa oloa, minkä lääkkeet ylipäätään tekee. Mut edelleen, kiva jos muut näistä hyötyy ja kokee olotilansa eri tavalla.

Vierailija
10/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piri on piriä vaikka sitä lääkkeeksi kutsutaan

Sanoit suoremmin sen mitä mä tuossa ylempänä selitin.

Jokainen molempia kokeillut tietää tämän.

Vierailija
11/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ne vaikuttavat aineet ovat erilaisia näillä kahdella. Yleensä jompikumpi merkki sopii paremmin.

Vierailija
12/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista sinänsä, että voimakas stimulantti voi rauhoittaa näin voimakkaasti. Ilmeisesti joillakin on normaalisti tällainen olo... terv. Ap

Ei se lääkityn olo ole ikinä samanlainen kuin terveellä luomuna. Aina niistä lääkkeistä on myös haittavaikutuksia. Siihen lääkkeeseen tottuu ajankanssa, aluksi vaikutus hyvin todennäköistä rauhoittaa ihan liikaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi