39°C kuumetta - mikä auttaisi parantamaan oloa?
Olen edelleen se sama yläasteikäinen joka tänne on ennenkin kirjoitellut. Kaverini tuli kuumeessa kouluun ja tartutti minutkin. Aika vastuutonta vanhemmilta laittaa sairaana kouluun muita tartuttamaan.
Mutta kuitenkin, olo on ihan kamala. Ohimoilla tuntuu todella kovaa painetta, kurkku on kipeä, oksettaa ja huimaa. Nenä ei onneksi ole tukossa.
Suihkussa olen ravannut, sillä saunajakkaralla
istuminen auttaa hetken. Teen juonti auttaa hieman. Pystyn vain makoilla, mutta tietyissä asennoissa oksettaa ihan älyttömästi, mutta en kuitenkaan saa oksennettua.
Vanhempani lähtivät juuri kauppaan hakemaan Jaffaa, jäätelöä ym. mitä yleensä syödään kun ollaan sairaita.
Onko teillä jotain vinkkejä, miten voisin helpottaa oloani vielä lisää?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:36"]Kuumelääke: Burana+panadol samaan aikaan. Muista myös suolainen puoli!!
[/quote]
Burana näytti olevan loppu, pyydän tuomaan sitäkin. Voiko sitä ollaa ilman Panadolia?
- Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:36"]Kuumelääke: Burana+panadol samaan aikaan. Muista myös suolainen puoli!!
[/quote]
Burana näytti olevan loppu, pyydän tuomaan sitäkin. Voiko sitä ollaa ilman Panadolia?
- Ap
[/quote]
*Ottaa siis.
- Ap
Voi ottaa, mutta suosittelen yhdessä, niin saa kuumeen hyvin laskemaan. Pyydä vanhempiasi selvittämään annostus.
Pyydä vanhempiasi tuomaan kaupasta tuoretta ananasta, ei purkki vaan tuore. Sen ainesosa pilkkoo proteiineja joten jos kurkussa jyllää bakteeri niin bakteerit pilkkoutuu... Jos ei tehoa saat paljon C vitamiinia joka tutkitusti lyhentää sairastamisaikaa , lisäksi se on sika hyvää.
Minä laitan kipeänä teehen tuoretta inkivääriä ja höryhengittelen vettä, johon lisään muutamia carmolis yrttitippoja (vai mitälie). Auttavat ainakin minulla kurkkukipuun ja hengenahdistukseen, mutta vain hetkellisesti.
Entä mikä auttaisi tuohon oksettavaan oloon?
- Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:45"]Kuumeen lasku ja uni.
[/quote]
Tottakai, mutta en saa unta kun sattuu ohimoihin ja tuntuu että oksennus lentää jos liikahdan.
Kuumelääke: Burana+panadol samaan aikaan. Muista myös suolainen puoli!!