Mitä teen, mies "hakkaa" koiraa!!?
Meillä on saksanpaimenkoira, 3v. Nyt viimeaikoina mies on ollut vähän stressaantunut ja pinna kireällä (työasiat vaivaa). Tämän seurauksena hän on alkanut kohdistaa koiraamme lyöntejä. Jos koira vaikka haukkuu, mikä on ihan luonnollista, niin mies saattaa läpäyttää jollain sanomalehdellä selkään että hiljaa. Tai jos koira leikkii/riehuu sisällä, niin hän saattaa sulkea sen kylppäriin ku ei jaksa kattoa. Sama lenkillä, jos koira hihnassa ollessaan vaikka hyppää ojan toiselle puolen haistelee/kakkaamaan/tms, niin mies kiskaisee äkkiä takasin. (onneks on valjaat lenkillä, muute menis varmaa niska).
Koira on alkanut jo pelkään miestä, kun mies tulee töistä niin juoksee äkkiä omaan petiin häntä koipien välissä. :/
Olen sanonut, useammankin kerran et lopettaa tollasen käytöksen, mutta sanoilla ei ole vaikutusta. Tätä on jatkunur 2kk. Stressaa ja ahdistaa, en halua luopua rakkaasta lemmikistä vaan miehen oikkujen takia, toisaalta en voi pitää sitä kodissa jossa se pelkää isäntäänsä. :(
Mitä tälläsessä tilanteessa voi enää tehdä?
Kommentit (91)
Löisin ite miestä ja lähtisin menemään koira mukanani (vaihtoehtoisesti heittäisin miehen ulos ja vaihdattaisin lukot). En kattois tollasta miestä hetkeäkään, kuvottavaa purkaa oma stressi viattomaan eläimeen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:58"]
Ja koira on nyt viety mun vanhemmille hoitoon ainakin ylihuomiseen saakka. Eli voitte huokaista helpotuksesta, pari pv on pois miehen "edestä". Ap
[/quote]
Hyvä juttu, ap!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:58"]
Ja koira on nyt viety mun vanhemmille hoitoon ainakin ylihuomiseen saakka. Eli voitte huokaista helpotuksesta, pari pv on pois miehen "edestä". Ap
[/quote]
Hyvä juttu, ap!
[/quote]
Olisit vienyt sen miehes pois ja pitänyt koiran!!!
Kannattaa kyllä oikeasti miettiä haluatko elää tuommoisen miehen kanssa.Ei ole sillä ihmisellä järkeä päässä joka viatonta eläintä lyö.Sairasta.Entä jos teillä olisi lapsia,löisikö niitäkin?Löisikö sinua jos olet tiellä?Ukko vaihtoon,tässä maailmassa on parempiakin.
EIkö mies kunnioita sinua? Jos sinä sanot että noin ei tehdä, niin ei silloin tehdä! Jos mies ei kykene hillitsemään itseään ja stressi kasvaa, seuraava lyöntien vastaanottaja voit olla sinä. Syyn ei tarvitse olla kaksinen.
Mulla mies on kans muutaman kerran saanu ihme kilarit kissoille ja olen kyllä heittäny sen ulos muutamaksi päiväksi miettimään asioita. Ei ole hakannut, mutta en kestä yhtään lemmikkien huonoa kohtelua. Mies pihalle siis tai koiralle kunnon koti ap!!!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:02"]
Apua, miksi kaikki alapeukuttaa! Enhän mä ole tässä mitää väärää tehnyt, sydän syrjällä olen elänyt nää pari kk kun tää on alkanut. :| Ap
[/quote]
Olet tehnyt väärin kun katsot tuota sivusta! Nyt otat koiran ja lähdet POIS. Jos et siihen kykene, soitat eläinsuojeluun että koira on pakko hakea pois. HÄPEÄISIT kun katsot vierestä pahoinpitelyä!
Vie koira piikille. Ihmiset ovat tärkeämpiä kuin eläimet.
Istutat miehen alas ja keskustelet vakavasti. Älä vihaisesti äläkä syytellen, vaan asiallisesti faktat ja tuntemukset pöytään. Teet selväksi, mitä miehen toiminta aiheuttaa ja mitä siitä seuraa jos hän ei muuta käytöstään. Ja koita saada mies ymmärtämään, ettei ole oikein purkaa omaa pahaa mieltä koiraan.
luovu tollasesta miehestä äläkä siitä lemmikistä
Hommaat koiralle uuden kodin. Selkeästi koirassa ei ole vikaa ja se on nuorikin, joten koti luultavasti löytyy todella helposti.
Sitä PITÄÄ läpsiä lehdellä, jos se turhasta räksyttää. Ojaan ja tielle hyppivää koiraa pitääkin ohjata ja kouluttaa kulkemaan tien reunassa. Muuten on kohta taluttaja naamallaan ojassa tai koira auton alla.
Kannattaa varmaan kysyä mieheltä, mikä häntä loppujenlopuksi stressaa ja voisiko asialle tehdä jotain? Eläimen satuttaminen ei ole oikein, se on selvä, mutta miehen lemppaaminen tuon takia kuulostaa minun korvaan erittäin kylmältä. Samoin koiraa ei mielestäni pitäisi heti jonkun ongelman ilmetessä antaa pois. Hakkaaminen ja lehdellä läimäisy ovat mielestäni ihan eriasioita, eikä tuommoinen tee miehestäsi todellakaan mitään sekopäätä. Kysy mieheltäsi asioista, kerro omat tunteesi julki ja ole kiinnostunut hänen tunteistaan. Tuollaisen läimimisen tulee ehdottomasti loppua, mutta voisit vaikkapa kiinnostua myös miehesi näkemyksestä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:21"]Hommaat koiralle uuden kodin. Selkeästi koirassa ei ole vikaa ja se on nuorikin, joten koti luultavasti löytyy todella helposti.
[/quote]
Mikäs logiikka tässä on? Koirassa ei ole vikaa, joten annetaan se pois. Miehessä sen sijaan selvästi on vikaa, joten pidetään se?
Kannattaa oikeasti miettiä millaisia ne ihmiset on jotka tekevät eläimille pahaa.
Tästä asiasta kysellään esim. ilmoittautuessa psykiatriselle poliklinikalle.
Laita koira tai mies pois. Sä et voi sallia eläimen kaltoinkohtelua. Ihan yhtä vähän kuin lapsenkaan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:11"]No voi kauhea, jos pikkusen läppäsee koiraa. Tuskin nyt kunnolla pieksee. Enää ei saa antaa edes luunappia lapselle, voi elämä minkälaiseksi paapomiseksi mennyt. Antaa penskojen ja rakkien sitten riehua vapaasti, jos se on kerta parempi vaihtoehto. [/quote] Joo, se pahoinpitely tekeekin hyvää koiran luonteelle :) et taida tietää koirista mitään. (Ei se kyllä lapsillekaan ole ok, mutta menee ohi asian) [/quote] tuossa ap:n kirjoituksessa ei ollut mitään pahoinpitelyyn viittaavaa. Se, että läppäsee jollain sanomalehdellä pikkusen pyllylle, ei sitä koiraa vahingoita. Jos koira ei muuten tottele, on ihan ok toimia noin.
[/quote]
Koira on alkanut pelätä miestä. Se on selkeä viittaus. Onneksi koira on sen verran isompi että paha jälkeä tule äijälle kun koira saa tarpeekseen. Sääli vain, että koira lopetetaan sen jälkeen, mutta varmasti koiralle parempi kuolleena kuin pelätä omistajaansa. En ikinä uskaltaisi lyödä koiraa. Omani on 70kg molossirotuinen eikä koskaan ole tullut tilannetta että en pärjäisi sille ilman väkivaltaa! Ja kakkoseksi jäisin jos yrittäisin.
täällä nyt monet aika julmasti haukkuu ap.ta. totta on, että mies tekee
todella väärin ja ap antaa sen tapahtua. mutta apuahan ap täältä tuli pyytämään, että mitä hän voi tehdä. mitä tässä nyt haukkuminen auttaa?
ap. ihan oikeasti itsesi turvallisuudeksi jättäisin miehen! jätät jotain kertomatta tai kaunistelet asiaa, en usko seefferin pelkäävän noin paljon jos miehen kaltoinkohtelu on kertomasi mukaista. uskon sen olevan paljon julmempaa.
kuten täällä monet jo todenneet, älä katsele tilannetta sivusta vaan katkaise suhde ennen kuin mies käy sinun kimppuusi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:02"]Apua, miksi kaikki alapeukuttaa! Enhän mä ole tässä mitää väärää tehnyt, sydän syrjällä olen elänyt nää pari kk kun tää on alkanut. :|
Ap
[/quote]
Kaikki alapeukuttaa, koska SINÄ annat tuon koiran pahoinpitelyn jatkumisen! "Enhän minä tee mitään".. Nimenomaan, sä et tee YHTÄÄN MITÄÄN sun koiras suojelemiseksi. Ällöttää tuommoinen. Koira parempaan kotiin tai mies pihalle.
Seuraavaks äijä sitten tappaa naapurin tms viattoman sivustakatsojan, joka kehtaa huomauttaa koiran huonosta kohtelusta.
Pointti tässä ei ole, onko sanomalehdellä läppäisy vakava asia. Se voi olla vakavaa tai sitten ei. Olennaista on, että mies toimii niin kuin toimii, koska menettää malttinsa. Silloin se lieväkään lyönti ei ole kasvatusta tai kuritusta vaan hyökkäys, jolloin ihminen käyttäytyy arvaamattomasti. Ja eläimet ja lapset tietävät kyllä eron ja pelkäävät. Omakohtaista kokemusta on.