Mitä teen, mies "hakkaa" koiraa!!?
Meillä on saksanpaimenkoira, 3v. Nyt viimeaikoina mies on ollut vähän stressaantunut ja pinna kireällä (työasiat vaivaa). Tämän seurauksena hän on alkanut kohdistaa koiraamme lyöntejä. Jos koira vaikka haukkuu, mikä on ihan luonnollista, niin mies saattaa läpäyttää jollain sanomalehdellä selkään että hiljaa. Tai jos koira leikkii/riehuu sisällä, niin hän saattaa sulkea sen kylppäriin ku ei jaksa kattoa. Sama lenkillä, jos koira hihnassa ollessaan vaikka hyppää ojan toiselle puolen haistelee/kakkaamaan/tms, niin mies kiskaisee äkkiä takasin. (onneks on valjaat lenkillä, muute menis varmaa niska).
Koira on alkanut jo pelkään miestä, kun mies tulee töistä niin juoksee äkkiä omaan petiin häntä koipien välissä. :/
Olen sanonut, useammankin kerran et lopettaa tollasen käytöksen, mutta sanoilla ei ole vaikutusta. Tätä on jatkunur 2kk. Stressaa ja ahdistaa, en halua luopua rakkaasta lemmikistä vaan miehen oikkujen takia, toisaalta en voi pitää sitä kodissa jossa se pelkää isäntäänsä. :(
Mitä tälläsessä tilanteessa voi enää tehdä?
Kommentit (91)
Tämä puoli miehestä on ihan uusi, ei ole koskaa aiemmin ollu agressiivinen. Nyt vasta stressin yms myötä muuttunut. En halua miestä joka hakkaa eläimiä, ja koira on mulle nik tärkeä että en halua siitä luopua. Mielummin heivaan miehen, vaikka sekin ajatus tuntuu äkkipikaiselta, kuitenkin ollaan oltu 5vuotta yhdessä.
Vien koiran nyt jo tänään vanhemmilleni hoitoon ja puhun asiat miehen kanssa. Ehkä sen jälkeen olen viisaampi ja tiedän mitä tulee tehdä..
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:02"]Apua, miksi kaikki alapeukuttaa! Enhän mä ole tässä mitää väärää tehnyt, sydän syrjällä olen elänyt nää pari kk kun tää on alkanut. :|
Ap
[/quote]
Hyi vittu, pari kk olet katsonut tuollaista touhua? Jos mun mies joskus löisi tai muuten kaltoinkohtelisi mun lemmikkejä, voin kertoa, että mies lähtisi kävelemään sen sileän tien :)
Annat sen koiran pois. Ja jos oot yhtään järkevä lähdet itsekin, jos äijä ei saa koiraa hakata niin kyllä se aina kohteen väkivallalleen löytää, siis sut jos et jo tajunnut.
Jos et saa ukkoa kuriin, niin koiralle uusi koti. Ole nyt jämäkämpi äläkä vain "yritä sanoa". Kuinkas ukko käyttäytyy sinua kohtaan? Oletko onnellinen hänen kanssaan?
Kohta teillä on saksanpaimenkoira joka pelkää, ja puollustuskeinoina pure tai pakene.
Sellaisen koiran kanssa hankala elää, t. 2vuotiaan potentiaalisen pelkopurijan uusi omistaja
No voi kauhea, jos pikkusen läppäsee koiraa. Tuskin nyt kunnolla pieksee. Enää ei saa antaa edes luunappia lapselle, voi elämä minkälaiseksi paapomiseksi mennyt. Antaa penskojen ja rakkien sitten riehua vapaasti, jos se on kerta parempi vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:09"]
Tämä puoli miehestä on ihan uusi, ei ole koskaa aiemmin ollu agressiivinen. Nyt vasta stressin yms myötä muuttunut. En halua miestä joka hakkaa eläimiä, ja koira on mulle nik tärkeä että en halua siitä luopua. Mielummin heivaan miehen, vaikka sekin ajatus tuntuu äkkipikaiselta, kuitenkin ollaan oltu 5vuotta yhdessä. Vien koiran nyt jo tänään vanhemmilleni hoitoon ja puhun asiat miehen kanssa. Ehkä sen jälkeen olen viisaampi ja tiedän mitä tulee tehdä.. Ap
[/quote]
Äkkipikaiselta? Sä olet antanut miehen hakata koiraa 2 KUUKAUTTA ja mietit että ero miehestä olis ÄKKIPIKAISTA??? Eih... Koira parempaan kotiin!!!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:54"]Ei saa hakata eläimiä!!
[/quote]
Ei saakkaan, enkä minä hakkaa. Mies se on joka eläintä läimii. :|
Ap
[/quote]
Ja sä katot vierestä? Ton pitää heti loppua!!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:10"]Jos et saa ukkoa kuriin, niin koiralle uusi koti. Ole nyt jämäkämpi äläkä vain "yritä sanoa". Kuinkas ukko käyttäytyy sinua kohtaan? Oletko onnellinen hänen kanssaan?
[/quote]
No nyt nämä kuukauet on ollut melkoista alamäkeä. Eli en tällä hetkellä ole onnellinen mieheni kanssa, koska hän on pinna kireällä koko ajan.
Ap
Nyhverö akka, kun ei senverta löydy kanttia sanoa idari-äijälle, että SE ON LOPPU NYT koiran pieksäminen tai joutuu pellolle itse. Mitä täällä itket ja haet sympatiaa, ei tipu tuollaiselle tiskirätille.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:11"]No voi kauhea, jos pikkusen läppäsee koiraa. Tuskin nyt kunnolla pieksee. Enää ei saa antaa edes luunappia lapselle, voi elämä minkälaiseksi paapomiseksi mennyt. Antaa penskojen ja rakkien sitten riehua vapaasti, jos se on kerta parempi vaihtoehto.
[/quote]
Joo, se pahoinpitely tekeekin hyvää koiran luonteelle :) et taida tietää koirista mitään.
(Ei se kyllä lapsillekaan ole ok, mutta menee ohi asian)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:11"]
No voi kauhea, jos pikkusen läppäsee koiraa. Tuskin nyt kunnolla pieksee. Enää ei saa antaa edes luunappia lapselle, voi elämä minkälaiseksi paapomiseksi mennyt. Antaa penskojen ja rakkien sitten riehua vapaasti, jos se on kerta parempi vaihtoehto.
[/quote]
Juu, vähän provosoivasti ehkä kirjoitettu, mutta olen kyllä sama mieltä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:11"]No voi kauhea, jos pikkusen läppäsee koiraa. Tuskin nyt kunnolla pieksee. Enää ei saa antaa edes luunappia lapselle, voi elämä minkälaiseksi paapomiseksi mennyt. Antaa penskojen ja rakkien sitten riehua vapaasti, jos se on kerta parempi vaihtoehto.
[/quote]
Ei piekse, vaan lehdellä läpsää jos haukkuu. En silti pidä siitä, ja se että koira leikkii, ei mun mielestä oikeuta sulkemaa kylppäriin. Siitä tässä nyt pääasiassa on kyse.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:13"]Nyhverö akka, kun ei senverta löydy kanttia sanoa idari-äijälle, että SE ON LOPPU NYT koiran pieksäminen tai joutuu pellolle itse. Mitä täällä itket ja haet sympatiaa, ei tipu tuollaiselle tiskirätille.
[/quote]
Minä mitään sympatiaa hae, kysyin että mitä tässä voi enää tehdä kun uhkailutkaan ei auta. Ap
Eläimet ovat ihan yhtä avuttomassa asemassa ja hoitajistaan riippuvaisia kuin lapset. Koska kummatkaan, eläimet eikä lapset, osaa itseään puolustaa, on ap:n tehtävä koiran hoitajana huolehtia koirasta. Koirasta huolehtimiseen kuuluu se, että sitä ei kukaan pahoinpitele eikä kaltoinkohtele eikä pura siihen omia aggrejaan vaikka olisi kuinka turhautunut.
Odotapa ap vaan sitä hetkeä kun saat pataasi mieheltä kun sitä vähän stressaa. Älä vaan mene lisääntymään tuollaisen ihmisen kanssa.
Hakataan miehesi porukalla. Vaikka kerran viikossa jos ei lopu ensimmäiseen kertaan koiran pahoinpitely.
Hei!
Minulla oli samanmoinen tilanne vuosi sitten! Tosin, heti kun tajusin asian, sanoin miehelle että jos vielä huomaan/koira ei rauhoitu miehen läsnäollessa pienen ajan kuluttua, se olen minä joka lähtee kävelemään, ei pelkästään koira.
Noh, täällä mä asun yksinäni koirani kanssa, onnellisina!
Stressi ei ole mikään puolustus väkivaltaiselle käyttäytymiselle. Syyt moiseen ovat ihan muut ja paljon syvemmällä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:02"]
Apua, miksi kaikki alapeukuttaa! Enhän mä ole tässä mitää väärää tehnyt, sydän syrjällä olen elänyt nää pari kk kun tää on alkanut. :| Ap
[/quote]
Olethan! En antaisi kenenkään satuttaa koiraani! Olet ihan yhtä syyllinen kuin mies kun sallit tuon jatkua tekemättä mitään!
Niinkuin jo yllä ohjeistettiin, viimeistään NYT ukko ulos tai koira paremmalle omistajalle kuin sinä!