Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No nyt olen minäkin sitten raskaana hedelmöityshoidoilla.

Vierailija
17.02.2015 |

Niin kävi että olen nyt todistettavastikin raskaana. Kävin eilen sairaalassa ar-ultrassa hoidon ja positiivisen testin jälkeen ja löytyi alkio oikeasta paikasta + syke. Viikkoja nyt 7+2. Saa nähdä miten käy! Toisaalta sitä odottaa että menee päin jotakin. En aio kiintyä tähän raskauteen vielä. Olisihan se huimaa jos hoitojen työ ja tuska palkittaisiin ihan oikealla ja elävällä lapsella.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kyllä ihan ymmärrä tuota argumenttia lapsettomuuden periytymisestä ja hedelmöityshoitojen tuomitsemista sen perusteella. Siis jos jätetään tässä huomiotta se, että hyvin monet lapsettomuutta aiheuttavat asiat eivät ensinnäkään periydy suoraan, ja toiseksi meillä kaikilla on paljon muitakin haitallisia perinnöllisiä sairauksia tai alttiuksia niille, eli tuolta kantilta juuri kukaan ei saisi ylipäänsä lisääntyä.

Niin en ymmärrä sitä ihan siinäkään mielessä, että esimerkiksi itse olen kärsinyt pitkään lapsettomuudesta ja se on ollut minulle kova paikka, mutta jos pitäisi valita olisinko mielummin jäänyt kokonaan syntymättä, niin en todellakaan! Ja kun hoidot kuitenkin useimmilla tehoavat, jos nyt kävisikin niin ikävästi että sen lapsettomuuden onnistuisi siirtämään eteenpäin, niin mahdollisuus sen lapsen saamiseen on kuitenkin edelleen suuri, veikkaisin että vielä suurempi silloin kun nykyiset vauvat ovat lisääntymisiässä.

Joten olen tullut siihen tulokseen että mitään todellista perustetta tuolle mouhoamiselle ei oikeastaan edes ole, muuta kuin se oma ylemmyydentunto että on jossain asiassa onnistunut paremmin kuin joku toinen, tässä tapauksessa siis raskautumaan luonnollisesti. Voihan silläkin tietysti täällä nettipalstoilla päteä, jos ei elämässä muuta sisältöä ole. 

Vierailija
22/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, mutta olisikohan parempi lapsen kannalta että ei tule kärsimään? Jos menee kesken niin siihen varmaan on syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:14"]

21, mutta olisikohan parempi lapsen kannalta että ei tule kärsimään? Jos menee kesken niin siihen varmaan on syy.

[/quote]

Juu, varmaan on joku syy jos menee kesken. Niinhän kaikissa raskauksissa, sekä luomuissa että muissa. Ja perustelu sille, että tämä olisi hyvä syy toivoa toiselle keskenmenoa oli... Mikä?

Vierailija
24/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:09"]

Vaikea synnytys ja oman lapsen hautaaminenkaan ei sitten opettanut, että kaikista ei ole tarkoitus tulla äitejä? Mitä sitten jos tämän lapsen kohdalla käy samalla tavalla? Menet sinne yksityiselle klinikalle vaatimaan vvielä hoitoa?

[/quote]

Todella toivon, että tämä on vain ajattelematon kommentti, etkä oikeasti ole noin typerä.

Vierailija
25/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kyllä ihan ymmärrä tuota argumenttia lapsettomuuden periytymisestä ja hedelmöityshoitojen tuomitsemista sen perusteella. Siis jos jätetään tässä huomiotta se, että hyvin monet lapsettomuutta aiheuttavat asiat eivät ensinnäkään periydy suoraan, ja toiseksi meillä kaikilla on paljon muitakin haitallisia perinnöllisiä sairauksia tai alttiuksia niille, eli tuolta kantilta juuri kukaan ei saisi ylipäänsä lisääntyä.

Niin en ymmärrä sitä ihan siinäkään mielessä, että esimerkiksi itse olen kärsinyt pitkään lapsettomuudesta ja se on ollut minulle kova paikka, mutta jos pitäisi valita olisinko mielummin jäänyt kokonaan syntymättä, niin en todellakaan! Ja kun hoidot kuitenkin useimmilla tehoavat, jos nyt kävisikin niin ikävästi että sen lapsettomuuden onnistuisi siirtämään eteenpäin, niin mahdollisuus sen lapsen saamiseen on kuitenkin edelleen suuri, veikkaisin että vielä suurempi silloin kun nykyiset vauvat ovat lisääntymisiässä.

Joten olen tullut siihen tulokseen että mitään todellista perustetta tuolle mouhoamiselle ei oikeastaan edes ole, muuta kuin se oma ylemmyydentunto että on jossain asiassa onnistunut paremmin kuin joku toinen, tässä tapauksessa siis raskautumaan luonnollisesti. Voihan silläkin tietysti täällä nettipalstoilla päteä, jos ei elämässä muuta sisältöä ole. 

[/quote]

Fiksu kommentti.

Vierailija
26/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yleensä on syy, kyllä. Mutta on idioottimaista toivoa toiselle keskenmenoa.

Vierailija
27/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa syntyy liian vähän lapsia joten jokainen tuleva veronmaksaja on tervetullut. Tämä henkilö toivottavasti maksaa moninkertaisena alullepanonsa kustannukset takaisin, ja näin kyllä käy ellei henkilö muuta pois Suomesta tai kasva luuseriksi. Tämä riski on jokaisen syntyvän lapsen kohdalla, oli kyseessä luomulapsi tai ei.

Onnea ap:lle raskaudesta! Itsekin olen hoidoissa ja tiedättekös miksi? Siksi kun jätin lastenhankinnan liian myöhäiseen ikään! Hah! Maksan hoidot kyllä osittain itse, mutta ei se silti teidän persettä pitäisi kutittaa. 100.000 eur vuosituloilla elätän tulonsiirtojen kauta aika montaa tällä palstalla pyörivää.

Vierailija
28/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:23"]

[/quote]

Yleensä on syy, kyllä. Mutta on idioottimaista toivoa toiselle keskenmenoa.

[/quote]

No vähintäänkin idioottimaista. Eikä ole edes mitään syytä olettaa, että ap:n lapsella olisi mitään hätää. Miksi olisi? Toivookohan tuo ääliö varmuuden vuoksi keskenmenoa kaikille, ettei vaan (ah niin hurskaalla äänenpainolla) kukaan lapsi joudu kärsimään. 

Vierailija
29/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun ääliöillä olisi nyt hyvä sauma vastata muutamiin heille osoitettuihin kysymyksiin, ja muutenkin kommentoida näitä vasta-argumntteja. Go ahead, älkää kursailko! Tokihan te nyt osaatte argumentoida hienosti, kun kerran katsotte asiaksenne aloittaa huutelun tällaisesta asiasta.

Vierailija
30/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä keskusteluissa tuodaan esille, että lapsettomuus saattaa periytyä lapselle.. Itse en ymmärrä tätä.. Jos sukusoluissa oikeesti on jotain vialla, ei raskaus ala hoidoista huolimatta. Yleensä kun lapsettomuus johtuu aivan muista syistä, kuin huonoista soluista.

Vierailija
31/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ilman hedelmöityshoitoa ekan 44 v. Mulla oli se periaate että jos on tullakseen niin tulee ja jos ei niin se on sitten niin. 

Vierailija
32/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:29"]

Itse sain ilman hedelmöityshoitoa ekan 44 v. Mulla oli se periaate että jos on tullakseen niin tulee ja jos ei niin se on sitten niin. 

[/quote]

Niin? Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
33/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:29"]

[/quote]

Niin? Miten tämä liittyy aiheeseen?
[/quote]

Niimpä, nämä kommentoijat "luomusti raskaaksi nelikymppisenä" ovat kyllä ihmeellisiä. Miten se liittyy mihinkään? Esimerkiksi ap:n tapauksessa hän on nyt 29v ja synnytti 4v sitten kuolleen lapsen jonka jälkeen sai lapsettomuusdiagnoosin. Eli 25-vuotiaana hänelle sanottiin että ei voi saada lasta enää luomusti. Koittakaa tajuta että sille lapsettomuudelle on joku syy millä ei usein ole iän kanssa mitään tekemistä. Lasten hankkimisen jättäminen lisää riskiä lapsettomuuteen, mutta kyllä kaikki minun tuntemani parit jotka ovat käyneet hoidoissa ovat alle kolmikymppisiä.

Vierailija
34/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Siis lapsen hankkimisen jättäminen myöhäiselle iälle lisää riskiä lapsettomuuteen, MUTTA on paljon nuoria hoidoissa kävijöitä. Eli usein siihen lapsettomuuteen on syy mikä ei liity ikään. 34

Vierailija
35/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:46"]

Haista kuule itse ivf-mamma.

Kaikkien mielipiteet ovat yhtä arvokkaita ja minusta lapsettomuushoitojen etiikasta pitäisi pystyä puhumaan ilman hormonimyrskyistä nipotusta. Komppaan vastaajaa nro 10. Jokaisen kannattaisi miettiä haluaako siirtää lapsenhankinnan vaikeuden ja lapsettomuuden tuskan omille lapsilleen, koska kyllä, se on hyvin usein periytyvä ominaisuus.

Onko mielestänne oikein myös se, että sellaisia koirarotuja pakkosiemennetään jotka eivät pysty yhtymään ja synnyttämään luonnollisesti? Koska samaan pisteeseen se on ihmiskunnallakin menossa.

[/quote]

Voin melkein kuvitella kuinka monta genetiikan kurssia olet yliopistossa suorittanut... Luoja mitä paskaa.